עינת קליש רותם. ממשיכים כרגיל? (צילום: צחי אוסטרובסקי)
עינת קליש רותם. ממשיכים כרגיל? (צילום: צחי אוסטרובסקי)

קליש רותם: "נעתור לבג"ץ, ממשיכים כרגיל"

בפוסט קצר של ארבע מילים הגיבה עינת קליש רותם על פסילתה מההתמודדות על ראשות העיר. נעמה לזימי, מספר 5 ברשימת חיים בחיפה: "הזכות לבחור צריכה לגבור על כל פרשנות לסעיף כזה או אחר"

פורסם בתאריך: 18.10.18 09:35

בהתבטאות ראשונה לאחר דחיית עתירתן של מפלגת העבודה ועינת קליש רותם ופסק הדין של נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט ד"ר רון שפירא, שקבע כי קליש רותם ורשימתה חיים בחיפה לא יוכלו להתמודד בבחירות, פרסמה קליש רותם פוסט קצרצר בפייסבוק שבו היא כתבה: "נעתור לבג"ץ. ממשיכים כרגיל".

נעמה לזימי, שמוצבת במקום השלישי ברשימת חיים בחיפה, העלתה גם היא פוסט שבו היא כתבה: "בוקר סוער. הזכות לבחור צריכה לגבור על כל פרשנות לסעיף כזה או אחר. הזכות של החיפאים לשינוי לתקווה – לחיים בחיפה. בג"ץ, הנה אנחנו באות".

אם קליש רותם אכן תבחר להמשיך להתנגד לפסילה, היא חייבת לעשות זאת בזריזות מירבית. סעיף 39 ב' לחוק הרשויות המקומיות העוסק ב"הגבלת הזכות להיבחר" קובע כי פסק דין בערעור על רשימה מנועה יינתן עד 22.10. פירוש הדבר הוא שכדי שהיא תוכל להמשיך בהליכים, היא חייבת להגיש ערעור נגד החלטת בית המשפט המחוזי היום (חמישי) או לכל היותר ביום ראשון, כדי שפסק הדין יתקבל עד יום שני, 22.10.

 

 

במפלגת העבודה משוכנעים שיש להם בסיס לפנייה לבג"ץ על רקע עתירה שהוגשה לו לגבי מקרה זהה בשדרות. באותו מקרה העתירה התקבלה והרשימה אושרה.

עו"ד שחר הופמן ממשרד עורכי הדין בן ארי, פיש, סבן ושות' אומר שקביעתו של בית הדין לעניינים מינהליים נחשבת לסופית, ואין מסלול משפטי טבעי המוביל ממנו לבג"ץ. אלא שבמקרים חריגים בג"ץ יכול לבחור לדון בפסיקה כזו, אם הוא סבור שמדובר בעניין תקדימי. הופמן סבור, כמו השופט, שעל פי הדין הפסילה היא אכן מתבקשת. אבל במקרה שבג"ץ יבחר לדון בעתירה, הוא אומר, מדובר בתסריט אחר לגמרי: "בית המשפט המחוזי נדרש להיות יותר פורמליסטי, בעוד שבניגוד לזה, בג"ץ עשוי לתת פסק דין מנחה", כלומר לשנות את הפסיקה ולהיות אקטיבי יותר ביחס ללשון החוק.

ובינתיים מסתבר שלמרות ההכרזה ש"ממשיכים כרגיל", קביעת בית המשפט המחוזי בכל זאת משפיעה על סדר היום של קליש רותם. היום היא היתה אמורה להשתתף במפגש ביחד עם חברת המועצה טלי משולם איטח ויו"ר ועד עובדי דואר ישראל במחוז חיפה אייל דרעי. משולם איטח הודיעה הבוקר בפייסבוק: "בשל החלטת בית המשפט, הכנס שהיה מתוכנן להיום יבוטל וייערך בתאריך אחר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. די אבוד

    הרשימה של עציוני כבר הוגשה לכן קריאה לקליש להצטרף לעציוני היא מיותרת.
    היא גם לא יכולה כי מקום 2 ברשימתו זה הקבלן פיינגולד שהיא האשימה בדילים מושחתים.
    לצערה של קליש לא נראה שבג"צ יתערב בהחלטה מקצועית עם עבירה על סעיף תקנוני ברור.

  2. המחנה העלאק ציוני בראשות גבאי/לבני

    כל עו"ד מתחיל מבין שסיכויי עתירה לבג"צ הם תיאורטיים. המחנה הציוני/ מפלגת העבודה בגדו בצורה השפלה והמלוכלכת ביותר בקליש. דינו של המחנה העלאק ציוני להיעלם מהמפה הפוליטית. חבל שזה לא קרה קודם.

  3. בג"ץ ילמד את העסקנים החיפאים מהי דמוקרטיה

    אף מצביע קליש חיפאי לא יוותר על המועמדת הזאת. הציבור הוא הריבון.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצביעים עציוני או זלצמן ושולחים את יהב המושחת והנקמן לפנסיה ( מאוחרת מידי)

  5. א

    לפני שהספקתי לגבי את דעתי על ההרשעה שלה בעבירות תיכונן ובניה, באה קליש ומראה שוב שבעצם החוק זה הסחת דעת מבחינתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר