רג'א זעאתרה
רג'א זעאתרה

זעאתרה: "יותר מחצי, אפילו יותר משני שליש, תומכים ביהב"

למרות שרשימת חד"ש הכריזה על תמיכה ביונה יהב, כעת מתברר ששיעור המצביעים במגזר הערבי נמוך במעט משיעור המצביעים הכללי. איך זה ישפיע על התוצאות? עדכונים שוטפים במשך כל היום

פורסם בתאריך: 30.10.18 16:45

עוד לפני פתיחתן של הקלפיות, ההערכות במערכת הפוליטית היו שחלקו של המגזר הערבי בבחירות הנוכחיות יהיה משמעותי. לאחר שחד"ש הודיעה אמש (שלישי) על תמיכתה ביונה יהב לראשות העיר, ההערכות הללו גברו. אלא שבשלב זה מסתמן כי שיעור המצביעים במגזר הערבי נמוך מעט משיעור המצביעים הכללי – בשורה לא משמחת עבור יהב – ובמטה הבחירות של חד"ש מעריכים כי הוא עומד על כ-25 אחוז.

יו"ר חד"ש רג'א זעאתרה: "ברחוב יש מגמה חיובית. שיעורי ההצבעה נעים בין 20 ל-30 אחוז – קצת פחות מהשיעור הכללי. אנחנו צופים שאחרי הצהריים אחוז המצביעים יגדל. הבחירות הנוכחיות הן גם סקר לגבי החיים המשותפים בחיפה – אם רוצים להמשיך בחיים המשותפים בין יהודים לערבים או שרוצים להכניס גורמים קיצוניים כמו ארגון להב"ה ומפלגת יחד, אם מי שיכתיב את הטון הם אנשים כמו דוד עציוני – פרובוקטורים עם הצהרות קיצוניות – או שנמשיך לחיות ביחד. לפעמים יש חילוקי דעות, לא מסכימים על הכל, וגם לא חייבים להסכים על הכל, אבל מכבדים האחד את השני. חיפה תמשיך להיות עיר הסובלנות, ואנחנו חושבים שרוב תושבי חיפה, גם יהודים וגם ערבים, רוצים להמשיך בחיים המשותפים. אנחנו חושבים שזו תהיה התוצאה בסוף היום".

למה חיכיתם עד כמה שעות לפני פתיחת הקלפיות כדי להכריז על תמיכה ביהב?

"היו התפתחויות מסוכנות ביומיים האחרונים – החבירה של עינת קליש רותם גם לעציוני, גם לאלי ישי שמייצג מפלגה שיש בה כהניסטים, וגם לישראל ביתנו, ומכירת החיסול שהיא עשתה לכל מיני תיקים בעירייה. היא הבטיחה את כל הסגנים אבל לא הבטיחה שום ייצוג למגזר הערבי שהוא חלק אינטגרלי מהעיר. זה מדאיג. מנגד היינו במגעים עם יהב לגבי כל מיני דברים כמו פרויקטים בחינוך, הצרכים של השכונות הערביות ופיתוח העיר והעיר התחתית. הגענו למסקנה שמבחינה ערכית אנחנו לא יכולים לשבת על הגדר. לצערנו קליש רותם עשתה טעויות גדולות מאוד. קיווינו שהיא תתקן אותן, לפחות בימים האחרונים, אבל לצערי היא שידרה שלא אכפת לה מהמגזר הערבי".

בקיצור, גם אם היא תזמין אתכם לקואליציה אתה לא מתכוון לשבת איתה.

"נראה מה קורה אחרי הבחירות. קואליציה קובעים לפי המדיניות של ראש העיר ולפי השותפים. בינתיים מי שהצהיר שחד"ש לא תהיה בקואליציה זה השותף הבכיר שלה עציוני, שלו היא נתנה חצי מהעירייה. אמנם אחר כך הוא מחק את הפוסט אבל זה עדיין אומר שיש מי שמנסה לערער על הלגיטימיות שלנו בעיר ובעירייה".

אתה חושב שהמגזר הערבי יוצא לתמוך ביהב או שהתמיכה מתחלקת בינו לבין קליש רותם?

"אני חושב שיותר מחצי, אפילו יותר משני שליש, תומכים ביהב. אמנם היו לנו חילוקי דעות בכל מיני נושאים, אבל אי אפשר להכחיש את העובדה שהוא עבד בכל העיר, גם במתנ"סים ובבתי ספר בשכונות הערביות, ובזמן השריפה בכרמל כשהיתה הסתה מצד הממשלה היתה לו עמדה אמיצה. גם כשהתרחש הלינץ' בקרית חיים היתה לו עמדה ערכית נגד אלימות ונגד גזענות. זה מה שחשוב לנו".

כמה מנדטים אתם צופים שתקבלו?

"אנחנו צופים שנשמור על הכוח שלנו – שני מנדטים – ובמצב מסוים, תלוי באחוז ההצבעה, אולי להגדיל את הכוח שלנו למנדט שלישי".

 

 

 

עדכון (18:33): יו"ר ועדת הבחירות עו"ד יוסי חכם אומר כי עד כה הבחירות עברו עם בעיות זעירות שנפתרו. האתגר כרגע, לדבריו, הוא לאייש את הקלפיות בחברי ועדות קלפי כדי לסיים את הספירה מהר ככל האפשר. עוד אמר חכם כי כבר כעת שיעור ההצבעה גבוה יותר מהשיעור הכולל בבחירות הקודמות. (שושן מנולה)

 

 

עדכון (18:33): רשימת חיפה מתעוררת בראשות מנדי זלצמן מתלוננת על העלמת פתקי הצבעה של הרשימה בקלפי בבית הספר שערי תורה. (אלה אהרונוב)

עדכון (18:24): ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום, יותר מתמיד, אני קורא לכם להצביע לליכוד בראשותו של שמשון עידו למועצת העיר חיפה".

עדכון (17:01): מהמטה של עינת קליש רותם נמסר כי בשעה 19:00 היא תמסור הצהרה לתקשורת במטה הבחירות שלה. (בועז כהן)

עדכון (16:53): עינת קליש רותם על מתקפת הסייבר: "שיבדקו אם הסוללות שלהם לא נגמרו". (בועז כהן)

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עכשיו שזעאתרה הזה תומך ביהב שוכנעתי סופית לא להצביע לו –
    נגמרו ימי ההפגנות שלכם בשדרות בן גוריון , אתם מוזמנים לעבור לעיר אחרת אם זה לא מוצא חן בעיניכם !!!

  2. גדי, כרמל מערבי

    קליש חסכי לנו פוליטיקה בגרוש הכרמל תוך שנתיים זרוע ישיבות. את פשוט לא מתאימה.

  3. השעה 19:40. רואים שבר אצל יהב בהופעה בטלוויזיה.

    חברים, קליש עולה להיות ראשת העיר חיפה. ברוך אשם.

  4. יום נפלא ללא יהב

    השעה11:30 בבוקר 31.10.18 יהב מכנס את פועלי העיריה הערבים מתנצל שלא הצליח להכניס עוד עובדים כמותם כדי ליבחר לעוד קדנציה ואמר להם שיתחילו לחפס עבודה חדשה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר