אריה בליטנטל. "בינתיים לא הגענו לעמק השווה" (צילום: אדיר נמרוד כץ)
אריה בליטנטל. "בינתיים לא הגענו לעמק השווה" (צילום: אדיר נמרוד כץ)

מה מעכב את הצטרפות אגודת ישראל לקואליציה?

ביום שישי נפגש צוות המשא ומתן של ראש העיר עינת קליש רותם עם אנשי סיעת אגודת ישראל במטרה לצרפה לקואליציה, אך עד כה לא הושגה הסכמה בין הצדדים. בפגישה נכח גם יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר שעל פיו יישק דבר

פורסם בתאריך: 25.11.18 15:07

ביום שישי נפגש צוות המשא ומתן של ראש העיר עינת קליש רותם עם אנשי סיעת אגודת ישראל במטרה לצרפה לקואליציה, אך עד כה לא הושגה הסכמה בין הצדדים. כזכור, מפלגת אגודת ישראל בהנהגתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן תמכה ביונה יהב לראשות העיר, ומנגד הכריז יו"ר סיעת דגל לתושב מיכי אלפר על תמיכה בקליש רותם, והדבר הוביל לפיצולה של סיעת שס"ג החרדית לשלוש סיעות – דגל לתושב שזכתה בשני מנדטים ואגודת ישראל וש"ס שזכו במנדט אחד כל אחת.

בהסכם שנחתם לפני הבחירות קיבל אלפר סגנות ראש עיר, את ראשות ועדת התכנון והבנייה ואת ראשות המועצה הדתית, המשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס פוצץ, ואגודת ישראל דרשה תפקידים כמו מ"מ יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת התרבות התורנית, חברות בתאגידים העירוניים יפה נוף, מי כרמל, שקמונה והחברה הכלכלית ונציגות במועצה הדתית. עוד דרשה אגודת ישראל שמירה על הסטטוס קוו העירוני בענייני הדת, הקצאת מבנים לבתי ספר המיועדים לילדיהם של לקהל המצביעים שלה, שדרוג החוף השקט, מתן תקציבי פיתוח לצורך בניית מוסדות ציבור ותיאום בכל הנוגע לבחירת הרבנים הראשיים.

אך עד כה לא נענו דרישותיה של הסיעה, המונהגת על ידי אריה בליטנטל, וכעת מתברר כי העיכוב בהצטרפותה לקואליציה נובע ממחלוקות עם אלפר, שכן לצורך קבלת התנאים של אגודת ישראל נדרשת הסכמתו של אלפר שחלק מהסמכויות הובטחו לו. זוהי הסיבה שבגללה נכח אלפר בפגישה בין אנשיה של קליש רותם לאנשי אגודת ישראל.

 

 

אלפר, הצטרפת לצוות המשא ומתן של ראש העיר?

"אגודת ישראל צריכה להיות חלק מהקואליציה וצריך לראות איך עושים את זה. אני חושב שאני יכול לקדם את העניין, ולכן הייתי שותף לפגישה".

בליטנטל, תהיו בקואליציה?

"בקרוב נקבל את ההצעה של צוות המשא ומתן של קליש רותם, ואז נזמן ישיבה של הוועדה שלנו ונראה לאן אנחנו הולכים. אכן אלפר נכח בפגישה כי יש דברים שנוגעים גם לו. בינתיים לא הגענו לעמק השווה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הם מתכננים הבאת אלפי אברכים לחיפה

    המון טעויות מצד קליש, לא היה צריך להכניס את החרדים בכלל.
    את אדון אלפר היה צריך לשלוח בחוץ חיפה בדרך לעבור התחרדות קשה כל הדר, נו"ש, ק.אליעזר..
    הם מתכננים להביא אלפי אברכים מבני ברק לחיפה. בבחירות הבאות כבר יהיו 5 מושבים.

  2. אשר

    אף אחד לא מונע מהחילונים להגיע לחיפה אין ואקום החרדים באים כי החילונים בורחים מהעיר

  3. הצילו את נווה שאנן

    טעות איומה!! והעיר עתידה לשלם עליה בריבית! קליש, היממת אותנו במתנות שנתת לאלפר, בקדנציה הבאה תצטרכי לתקן את כל זה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר