ח"כ יואב קיש. "את שכרו יש בסמכות השר למנוע" (צילום: אמיל סלמן)
ח"כ יואב קיש. "את שכרו יש בסמכות השר למנוע" (צילום: אמיל סלמן)

יו"ר ועדת הפנים לשר הפנים: אל תאשר שכר לזעאתרה

פרשת מינויו של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. יו"ר ועדת הפנים של הכנסת יואב קיש ביקש משר הפנים אריה דרעי לא להיעתר לבקשתה של של ראש העיר עינת קליש רותם לאשר תשלום שכר לסגן ראש עיר חמישי

פורסם בתאריך: 6.12.18 20:53

נמשכים הריקושטים שסופגת ראש העיר עינת קליש רותם בעקבות צירופה לקואליציה של סיעת חד"ש על חשבון סיעת הליכוד ומינויו של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר. לאחר הצעת החוק שהגיש ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אשר קובעת כי ייפסל נציג ציבור שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל מלהיבחר לתפקיד ברשות מקומית, מצטרף יו"ר ועדת הפנים של הכנסת יואב קיש לקלחת.

במכתב ששלח לשר הפנים אריה דרעי ביקש ח"כ קיש לא להיעתר לבקשתה של קליש רותם לאשר תשלום שכר לסגן ראש עיר חמישי בחיפה. על פי החוק רשאי ראש עיר שבה יותר מ-250,000 תושבים למנות סגן חמישי, אך תשלום שכר לסגן זה דורש אישור משר הפנים. קליש רותם כבר הגישה בקשה בעניין לשר הפנים, אך גורמים בש"ס טוענים כי דרעי לא ימהר לאשר את בקשתה כאשר הסיעה יושבת באופוזיציה.

"בכוונת ראש העיר חיפה למנות חבר מועצה בשם רג'א זעאתרה לסגן ראש עיר חמישי ולבקש ממך לאשר לו שכר כחלק מרוטציה עם נציג מר"צ (הרב דובי חיון; ב"כ) המכהן כיום כסגן ראש עיר בשכר", כתב קיש לדרעי, "בימים האחרונים פורסמו פרטים על פועלו של זעאתרה, ובין השאר על תמיכתו המוצהרת בארגון הטרור חמאס, על פעולות שביצע ועל קריאות שהצהיר נגד מדינת ישראל. כיום אין בחוק יכולת למנוע מראש העיר למנות אדם כזה לסגן אלא על ידי מועצת העיר, אך לפחות את שכרו יש בסמכות השר למנוע. אני קורא לך להשתמש בסמכותך ולהודיע כבר כעת כי לא תאשר שכר לאדם זה".

 

 

זעאתרה, בעין הסערה?

"אין אדם נתפס בשעת צערו. ניתן לליכוד שבוע ללקק את פצעיו הקואליציוניים".

חיון, תכהן כסגן ללא שכר?

"עם כל הכבוד, לקיש אסור להתערב בנעשה בחיפה. כל עוד זה נעשה במסגרת החוק החיפאי, אין לו שום זכות להתערב מי יהיה חבר מועצה ומי יהיה סגן. הזכות הזו שמורה לראש העיר ולתושבי חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עציוני מוזמן לפרוש

    כולנו נרוויח, עציוני כלל לא ראוי, עשה קמפיין דבילי ונהיה סגן ראש העיר, שיפרוש. גם נרוויח, גם יצא פטריוט בכאילו וגם נכניס מישהו אחר במקומו

  2. עינת כל הכבוד.

    זו שעת מבחן אמיתית, לבחורצ׳יק מחומם המח, העוסק רוב הזמן בהסתה, המסתתר אחרי מילים גבוהות. כדי לעבוד עבור תושבי חיפה לא חייבים להיות ״סגן״ ראש עיר.גם נציג בדיונים יכול לעשות והרבה. החוק של ח״כ פורר במקומו. עינת בהצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר