עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

קליש רותם הורתה לבדוק חניה חינם לחברי המועצה

ראש העיר עינת קליש רותם אימצה את הצעתו של חבר המועצה צביקה ברבי והורתה למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני וליועצת המשפטית ימית קליין לבדוק מתן תו חניה בחינם לחברי המועצה. "בכלל לא פשוט להיות חבר מועצה בהתנדבות", אמרה קליש רותם

פורסם בתאריך: 7.1.20 19:23

חבר מועצת העיר צביקה ברבי הסיר את ההצעה לסדר שהגיש בנושא חניה חינם לחברי מועצת העיר. במהלך דבריו בישיבת מועצת העיר שנערכה הערב (שלישי) הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם כי היא מאמצת את הצעתו וכי מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני והיועצת המשפטית עו"ד ימית קליין יבחנו את הנושא.

כזכור, ברבי הציע לאפשר לחברי מועצת העיר חניה בחינם בכחול-לבן באמצעות מדבקות שיסמנו את רכביהם, וספג ביקורת ציבורית קשה, בעיקר ברשתות החברתיות.

"במצב הנוכחי היום, חברי המועצה לא מתוגמלים בשכר בעבור עבודתם", הוא כתב בהצעתו, "כחלק מחיי היום יום יש חברי מועצה רבים כמוני שמחזיקים בתיקים מסוימים ונאלצים להגיע לפגישות של ועדות רבות. אציין כי אנו לא מקבלים החזרים עבור עלות הנסיעות והצרכים הנלווים לעבודה. נוצר מצב שבו חברי המועצה נאלצים להתנייד במהלך היום ברכבם, לשלם עבור הדלק והבלאי, וברוב המקומות שאנו נאלצים להגיע אליהם – גם לשלם על חניה. במצב הנוכחי, סטודנטים חיפאים מקבלים תו חנייה בחינם לחניות כחול-לבן, וחברי המועצה שמשרתים את הציבור נאלצים לשלם מכספם על מנת לבצע את תפקידם".

 

 

בישיבת המועצה אמר ברבי: "בדקתי בירושלים, ומסתבר שכל חברי המועצה מקבלים תווים לכל העיר, ולכל חבר מועצה יש יועץ בשכר. כאן במתכונת שאני מתפקד – ממלא לפחות שמונה תפקידים ושורף 16 שעות ביום – על מה ולמה אני צריך לשלם על חניה? כי אני צריך להיזהר שהציבור לא יראה שאני מקבל איזושהי הטבה? מה הם רוצים – שאלך עם גמל ברחוב, אאכיל אותו בעשב ואגיד 'באתי לשרת אתכם'? תקופה האבן עברה מזמן, ולחבר מועצה צריך לתת כלים. לכן אני מבקש למנות את המנכ"ל ואת היועצת המשפטית לוועדה שתקום ותבחן את הצורך בכך, ובעוד חודשיים היא תגיע להחלטה אם מגיע או לא מגיע, אם לזה מגיע ככה ולזה מגיע ככה".

בשלב זה הוא פנה לקליש רותם ושאל: "האם זה מקובל עלייך, גבירתי?". למרבה ההפתעה השיבה ראש העיר בחיוב: "מקובל, ואגיד יותר מזה – אשמח שנלמד מה קורה בערים אחרות בעניין הזה. גם אני ביליתי במשך חמש שנים באופוזיציה, והרבה מאוד עבודה מושקעת בכך. בכלל לא פשוט להיות חבר מועצה בהתנדבות. אשמח מאוד לבדוק מה קורה בירושלים ואת כל הנתונים שצביקה הביא. יכול מאוד להיות שיש חברי מועצה שיבואו ויגידו שהם מוותרים, בוודאי כאלה שמקבלים שכר, וזה לא בא בחשבון. אנחנו צריכים לבדוק כל מקרה לגופו, ואשמח בהחלט אם המנכ"ל והיועצת המשפטית יבדקו את העניין. אני חושבת שזה חשוב בשביל שנדע איפה אנחנו עומדים”.

בעקבות בקשתה של קליש רותם הסיר ברבי את ההצעה מסדר היום, וקליש רותם סיכמה: "אנחנו לא מצביעים על זה. אני מבקשת שהנושא קודם כל ייבדק ברמה המשפטית”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. גועל נפש

    אני מציעה לתת להם גם ארנונה חינם. גם מים חינם וגם חשמל חינם. הכל חינם. כיאה לעיריית חיפה שמחלקת מתנות חינם.

  2. ברבי וקן

    ומה יגיד אדון ברבי ל-40% תושבי העיר שמסתובבים בתחבורה ציבורית?
    אולי תנסה להגיע בתחבורה ציבורית לכל אותן פגישות וישיבות, זה יעזור לך ללמוד את הבעיות
    ולשפר אותה. ממש בושה כמה התנשאות וניתוק יש להם מהאזרח הקטן.
    משתי פניות לאדון הזה בנוגע לנוה שאנן, הוא גם לא מתייחס כשפונים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם תחבורה ציבורית?
    כן יש כזה דבר הראו דוגמא ושחררו מקומות חניה
    אם תסעו בתחבורה ציבורית תחושו את הצרכים האמיתיים של התושבים

  4. אריה

    מה עם תחבורה ציבורית?
    כן יש כזה דבר הראו דוגמא ושחררו מקומות חניה
    אם תסעו בתחבורה ציבורית תחושו את הצרכים האמיתיים של התושבים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל שבת יש מוצאי שבת, גם זמנך יגיע… השתן עלה לך לראש שכחת מי נתן לך את הכח, מי שבחר בך, מי שנתן יכול גם לקחת ואל תדאגי היום הזה יגיע יותר מהר ממה שאת חושבת מושחתת את תעופי מהכיסא הזה מהר!! כמו שהגעת משום מקום ככה גם תלכי!

  6. טעיתם, חיפאים, טעיתם בגדול.

    האישה הזאת נראית חמוצה, לא יעילה ולא מתאימה. אוהבת את התואר, לא את האחריות הכרוכה בה.

  7. חנן ב.

    מבקר המדינה פסל זאת בעיריית רחובות, תפקיד חבר מועצה מתבצע בהתנדבות מלאה ללא שכר או תמורה ששווה כסף, מחר וועדי בתים ידרשו פטור מדמי וועד, ועדים מקומיים בישובים קטנים ידרשו הטבות ודלק, המערכת שבנויה על "התנדבות" משמעותה התנדבות מלאה, לא רק זמן אם כי כל דבר שמשרת את התפקיד, לשנות את הכללים יש צורך בחקיקה, עד אז אסור לאפשר כל הטבה!

  8. בזיון

    ברבי מחזיק תיק "הרווחה" דואג רק לרווחה שלו
    העיר מלאה חזירים שפוגעים ברווחה ובבטחון של תושבים קשישים לא שמעתי את קולו
    לא שומעים אותו בשום נושא שאינו הוא, וטיפול בחבריו שגרים בנוה שאנן מזרח (גם שאר נו"ש לא מענין אותו)
    מביש שאנשים כאלו במועצה.
    מכל בעיות חיפה מה שמענין אותו זה לקבל לעצמו חניה חינם. סע באוטובוס.

  9. דנה

    אז מי בונה אורוות לחבריו? עינת קליש רותם תעשי חשבון עם עצמך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר