עינת קליש רותם ושמשון עידו (צילומים: ראובן כהן, בועז כהן)
עינת קליש רותם ושמשון עידו (צילומים: ראובן כהן, בועז כהן)

בדרך לקואליציה? קליש רותם נפגשה עם נציגי הליכוד וש"ס

ראש העיר עינת קליש רותם קיימה פגישה עם חברי סיעת הליכוד במועצת העיר שבה נבחנה האפשרות לצרפם לקואליציה. לאחר שאלה הציבו כתנאי גם את כניסתה של ש"ס לקואליציה, ראש העיר נפגשה גם עם הרב שי פרי - בכיר מפלגת ש"ס בחיפה

פורסם בתאריך: 8.1.20 07:56

ראש העיר עינת קליש רותם קיימה פגישה עם חברי סיעת הליכוד במועצת העיר – היו"ר שמשון עידו, איציק בלס ואלי בן דיין – שבה נבחנה, כך לפי גורמים בליכוד, האפשרות לצרפם לקואליציה. היוזמה לפגישה, מוסיפים הגורמים, היתה של מ"מ ראש העיר נחשון צוק, שגם נכח בה, והיא התנהלה ברוח טובה תוך הבעת הערכתה של ראש העיר על התנהלותם של חברי הליכוד באופוזיציה. עוד מוסיפים הגורמים כי בפגישה לא עלתה דרישה לקבלת תפקידים מסוימים אלא נבדקה הנכונות להצטרף לקואליציה. לאחר ששני הצדדים הביעו נכונות לכך, נקבע כי הם ייפגשו שוב ויגבשו החלטה.

בליכוד מדגישים כי תנאי להצטרפות לקואליציה הוא הצטרפותה של סיעת ש"ס, ונציגי הסיעה כבר שוחחו בעניין עם יו"ר הסיעה הרב אורי אוזן. בהמשך לכך, ביום שני נפגשה קליש רותם עם הרב שי פרי, ראש ישיבת "החיים לדוד" בעין הים, שנחשב לדמות הבכירה של מפלגת ש"ס בחיפה. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי גם בשיחה עם פרי נבחנה האפשרות לצרף את ש"ס לקואליציה. בש"ס מתעקשים על כך שדרישתם לעמוד בראש המועצה הדתית – דרישה שהוצבה כבר במהלך המגעים הקואליציוניים לפני יותר משנה – עדיין שרירה וקיימת.

כזכור, הליכוד לא הצהירה על תמיכה באף מועמד לראשות העיר בבחירות האחרונות, בעוד שש"ס תמכה ביונה יהב. בהמשך, לאחר שקליש רותם חתמה על הסכמים קואליציוניים עם סיעות אחרות שבה הובטחו לנציגיהן תפקידי מפתח, מצאו עצמן שתי הסיעות באופוזיציה.

 

 

הקואליציה במועצת העיר מונה כעת 19 חברים – מצב שמאפשר לאופוזיציה, אשר בה יושבים 12 חברי מועצה, לכנס ישיבות שלא מן המניין בכל עת, משום שלכינוס ישיבות כאלה נדרשות חתימותיהם של שליש מחברי המועצה. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי מלבד האפשרות לסכל כינוס ישיבות שלא מן המניין לפי דרישת האופוזיציה, הרחבת הקואליציה תאפשר לראש העיר לאשר ביתר קלות את תקציב העירייה לשנת 2020.

חבר מועצת העיר אלי בן דיין מהליכוד אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "לפני שבועות אחדים נענה הליכוד בראשותו של שמשון עידו להזמנתה של ראש העיר להיפגש עמה. כחברי ליכוד וכשליחי ציבור, שטובת העיר עומדת תמיד לנגד עיניהם, נפגשנו עם קליש רותם ודנו עמה במגוון נושאים, ובהם תחבורה, תשתיות, תעסוקה, בנייה וחינוך. ציינו בפניה שנמשיך ונפעל לטובת התושבים ולקידומה של חיפה, והפגישה נערכה באווירה טובה ועניינית".

הרב אוזן: "היו גישושים. כניסתנו לקואליציה מותנית בדבר אחד – שש"ס תקבל את המועצה הדתית. אם זה יקרה נפתח במשא ומתן לחתימה על הסכם קואליציוני".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אילנה

    איזה יופי, עכשיו צריך להמציא עוד כמה תפקידי מפתח, זה באמת יעזור לפתור את בעית התקציב.

  2. חיפאי מיואש

    אומרים שאין ארוחות צהריים בחינם. עוד מינויים מיותרים ועוד בזבוז כספים ללא קריטריונים הולמים. בתחבולות ותככים שומרים שני ראשי העיר של חיפה על מקומם בלשכה הרעועה. מטרת הפגישה ברורה: החלשה וזריעת פילוג בקרב חברי האופוזיציה, שומרי הסף של המנהל התקין וחופש הדיעה בחיפה. עוזרת ממלא מקום ראש העיר וממלא מקומה, מתגלים שוב כשני עסקנים פוליטיים קטנים שמעלים כל הזמן את מפלס הלכלוך והתככנות הפוליטית בעיר מדרגה. ואנחנו התושבים, כמו תמיד, הולכים לשלם על כך ביוקר.

  3. ענת הופמן בת גלים

    ראש עירייה נבחנת במציאת איזון בין מהלכים רחבים לבין תשומת לב לפרטים.
    ההצלחה בתפקיד היא פונקציה של היכולת לתכנן בגדול ובאותו הזמן גם לראות את האדם היחיד הקטן.

    עינת קליש לא מתקרבת לאיזון הזה.כי בצד תכנון מהלכים גדולים כמו הרחבה ל הקואליציה , היא נכשלת בלענות לי על מכתב.

    מזה חודשים אני כותבת לה ולבכירי העירייה מכתבים ובינתיים זכיתי לתשובה אחת ,חלקית , שטחית לא רצינית.

    עינת.תעני לפניות ציבור….יחס של זלזול וביטול יניב בריחת המצביעים שלך .את נכשלת במבחן חשוב ,קריטי לתיפקוד שלך.

  4. מזעזע

    להוציא את מרצ ודב חיון
    אחרי שהתברר מה זמם על אשה מבוגרת אין בושה לאנשים??

  5. עדנה, כרמל

    גם אני חושבת שדובי חיון חייב לעוף. אחרי מה שהתפרסם עליו אין סיבה שימשיך להיות סגן ראש עיר במשכורת שמנה. זו ההזדמנות של עינת קליש להחליף אותו.

  6. אייל

    עד היום לא הבנתי מה הקשר בין דובי חיון לבין תרבות ואיך הוא הצליח להתקמבן על משכורת והטבות של סגן ראש עיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר