ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

קליש רותם החליטה: ישיבת מועצה – פעמיים בחודש

באופוזיציה העירונית טוענים כי הודעתה של ראש העיר עינת קליש רותם על קיום שתי ישיבות מועצה בחודש במקום ישיבה אחת נועדה לפגוע בזכותם לדרוש ישיבות שלא מן המניין. חברת מועצת העיר סופי נקש: "כל האמור בהודעה הוא לכאורה גוזמה וחטא לאמת"

פורסם בתאריך: 25.2.20 14:27

מזכירת העיר ברכה סלע עדכנה אתמול (שני) את חברי מועצת העיר בדבר הודעה של ראש העיר עינת קליש רותם כי מחודש מרץ יתקיימו שתי ישיבות מועצה מן המניין בכל חודש במקום ישיבה אחת.

בהודעתה כתבה קליש רותם: "בחודשים האחרונים נעשית עבודה רבה בתחומים רבים ומגוונים שברצוננו להביא לידיעת חברי המועצה ותושבי העיר, ובהם שינויי מדיניות עירונית, תקנות עירוניות, הכנת תקציב, בניית מתודות חדשות לניהול תקציב שקוף, שינויי מדיניות בנושאי תכנון ועוד. לכל אלה השפעות על תהליכים עירוניים הקשורים ונעוצים האחד בשני, עם השלכות בטווח המיידי, הבינוני והארוך. נוסף על כך, לנוכח הפניות הרבות של חברי המועצה עם שאילתות, עם הצעות לסדר ועם בקשות אחרות, המתווספות לנושאים רבים הדורשים התעמקות, הישיבות אורכות שעות רבות. היות וברצוננו לדון בנושאים החשובים בכל הרצינות המלאה, החל בחודש מרץ נקיים מדי החודש שתי ישיבות מועצה מן המניין – בימי שלישי בשבוע הראשון ובשבוע השלישי של כל חודש".

ההודעה של ראש העיר עוררה זעם בקרב חברי האופוזיציה העירונית, שטוענים כי ההחלטה לקיים שתי ישיבות בחודש נועדה להכשיל את האפשרות שעומדת לזכותה של האופוזיציה לדרוש כינוס של ישיבות מועצה שלא מן המניין.

חברת המועצה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שלחה מכתב ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין וכתבה: "קיבלנו מכתב ממזכירות העיר המודיע כי מעכשיו בכל חודש יהיו שתי ישיבות מועצה מן המניין באופן קבוע, וזאת באמתלות שונות ומשונות כמו ריבוי שאילתות, תקציבים וכו'. מדובר במכבסת מילים שנועדה לפגוע בזכות הדמוקרטית של חברי האופוזיציה ליזום ישיבות שלא מן המניין. ידוע לכל שתקציב אין, שאילתות לא נענות וכל מה שנכתב בהסברים לא מבוצע על ידי המועצה אלא על ידי הנהלת העיר המצומצמת, מה גם שישיבות המועצה מתחילות בשעה 18:00 ולרוב נגמרות תוך שעתיים, ולכן כל האמור בהודעה של ראש העיר הוא לכאורה גוזמה וחטא לאמת. להזכירך, חברי המועצה פועלים בהתנדבות, ונוסף על ישיבות המועצה הם יושבים בוועדות שונות ובדירקטוריונים של תאגידים, כמו גם בעבודה שוטפת מול הציבור, וזאת בניגוד לראש העיר ולסגניה שזהו משלח ידם העיקרי. אבקש לקבל את התייחסותך לנושא".

 

 

נקש מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "נראה לכאורה שראש העיר שוב מנסה לפגוע בפעילותה של האופוזיציה שעובדת למען תושבי העיר. היינו באמת שמחים להגיע פעמיים בחודש ואף יותר אם אכן מה שהיא ציינה במכתבה היה יוצא אל הפועל. אנו מחכים לתשובה מהייעוץ המשפטי של העירייה".

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "כדאי שראש העיר תתחיל לנהל את העיר כפי שמצפים ממנה, וכך גם את הישיבה היחידה בחודש של מועצת העיר, שבזמן האחרון עוסקת בנושאים שהם פשוט איזוטריים. זה לא ניהול עיר, ולכן להכפיל את הביזיון הזה בעוד ישיבה זה מיותר לחלוטין ואין לנו שום כוונה לשתף פעולה. נדאג להביא נושאים רציניים למועצת העיר לצורך דיון והחלטה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אבי הראל

    למה חשוב איך קובעים את מועד הישיבה? מה שחשוב הוא מה נכלל בישיבות, ובפרט האם ההתייחסות לאופוזיציה אמורה להשתנות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה האופזציה מתנגדת ? הרי בכל מקרה מבקשים ישיבה שלא מן המניין. לפחות שיהיה מסודר מראש ביומן…

  3. נוסיה

    אוי נו זה כזה מגוחך, מה זה משנה אם האופוזיציה מזמנת או שפשוט יש..דווקא היו צריכים לשמוח שיש להם עוד זמן נוסף להעלות את הטענות שלהם, זה לא שהיא אסרה על קיום הישיבות האלה בכלל אלא בדיוק ההיפך..למה זה חשוב כל כך מי יוזם מה שחשוב זה התוכן ומה שנאמר ומובא..

  4. תומך בנוסיה

    רק לאופוזיציה מותר ליזום ישיבות מועצה ולתזז את עובדי העירייה? כנראה שיש צורך בעוד ישיבת מועצה ובטוח שראש העיר מעדיפה לשבת לעבוד במשרד מאשר להתעסק בגנון של המועצה אבל כנראה שיש עבודה שצריכה להיעשות דרך מועצת העיר וכל הכבוד על כך. במקום ישיבה אחת ארוכה אל תוך הלילה כשכולם כבר רוצים לסיים ולחתוך עדיף שתיים של שעתיים-שלוש.

  5. עמרי

    לא הבנתי האם נאמר שישיבה שנייה בחודש תייתר את כלי הישיבה שלא מהמניין ולכן נאסר להשתמש בו?
    אם צריך שיקיימו שתי ישיבות מועצה בחודש ושלישית אם האופוזיציה ידרשו.

  6. אוי וי, שיר ובוריס

    אוכלים ומתלוננים, זוללים ומתלוננים, ככה בכל מאמר שמופיע בכל בו או בחי פה. מאחר ואנו לפני פורים, אפשר לצחוק על התגובות שלהם. הכל מקנאה, שאוכלת אותם מדי יום! מתי תתבגרו?

  7. אבי שצקי

    גועל נפש,גועל של אופוזיציה רייקה מתוכן,המטרה היא נושאי פיתוח,דיונים למען עשיה,מי שיוצא נגד זה כנראה הוא נגד תושבי העיר,צריך לסמן את המתנגדים הללו ולא לבחור אותם,שינוחו בביית

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר