הרב דובי חיון
הרב דובי חיון

במערכת הפוליטית מגנים את חיון על הפרת תנאי הבידוד

למרות שנדרש לשהות בבידוד לאחר שובו מאוסטריה, השתתף סגן ראש העיר בישיבה עם ראש העיר וסגנה. חדוה אלמוג: "איש ציבור חייב להיות דוגמה אישית". אלי לנדאו: "זה חמור". אלי בן דיין: "חוסר אחריות". סופי נקש: "מצפה ממנו לגשת ולהיבדק ולהביא אישור שהוא לא נשא של המחלה"

פורסם בתאריך: 6.3.20 07:59

גורמים במערכת הפוליטית בחיפה מגנים בתוקף את סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות הרב דובי חיון על כך שהפר לכאורה את הנחיות משרד הבריאות להימצא בבידוד מחשש לחשיפה לווירוס הקורונה, כפי ושנחשף אתמול (חמישי) ב"כלבו – חיפה והקריות".

חיון שב ב-24 בפברואר שעבר מאוסטריה, לשם נסע במסגרת משלחת שבה השתתפו גם את חברות מועצת העיר נעמה לזימי ושהירה שלבי. משרד הבריאות פרסם ביום רביעי הנחיות חדשות לשבים ממדינות נוספות, ובהן אוסטריה, ולפיהן עליהם להימצא בבידוד ביתי של 14 יום – גם רטרואקטיבית. משמעות הדבר היא שחיון נדרש להימצא בבידוד עד ליום ראשון הקרוב, אך כפי שנחשף כאן הוא השתתף בישיבה בנושא אירועי יום העצמאות שבה נכחו בין השאר ראש העיר עינת קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק ומנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי.

בעירייה מספרים שהפרסום גרם לפאניקה בקרב חלק ממשתתפי הישיבה שנערכה בלשכת ראש העיר, וכעת יוצאים גורמים במערכת הפוליטית נגד המעשה של חיון שהוגדר על ידי רבים מהם כחסר אחריות.

יו"ר סיעת שדולת הגמלאים במועצה אלי לנדאו: "זה חמור, זה בחלט חמור. אם ההנחיה היא שכל אדם שחוזר מאוסטריה חייב להיות בבידוד, אז קל וחומר שאדם כמוהו, במעמד של סגן ראש עיר, חייב למלא אחר ההנחיה הזו, להישאר בבידוד, להוות דוגמה לאחרים ולא להפר את זה. אני בעצמי הייתי אמור לנסוע בקרוב לחו"ל, ואני שוקל לבטל את הכל כדי לא להיכנס לבידוד כשאחזור, למרות שזה יעלה לי הרבה מאוד כסף".

אלי בן דיין מסיעת הליכוד: "קודם כל, אני מאחל לו שיהיה בריא, אבל זה חוסר אחריות לבוא לפגישה עם ראש העיר אם אתה אמור להימצא בבידוד. אנחנו כנציגי ציבור אמורים להיות הזרקור הציבורי ולהיות הראשונים לאמץ את ההנחיות, בטח אם מדובר בסגן ראש עיר. אסור לנו לזלזל בדברים כאלה. זה דבר חמור מאוד".

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "חמור מאוד שלא נשמעים להוראות משרד הבריאות. חיון צריך לבדוק את המשמעת העצמית שהוא אמור לקיים כדי לא לגרום לאחרים סיכון כזה או אחר. הוא סגן ראש עיר, הוא ממלא תפקיד ציבורי ומשמעותי, והוא צריך להיות אחראי".

סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה: "זה חוסר אחריות של סגן ראש העיר. ההנחיה של משרד הבריאות נכנסה לתוקפה ביום רביעי, אבל אתמול הוא עדיין הסתובב ברחבי העיר ונפגש עם אנשים, וייתכן שהם נחשפו לקורונה חלילה. אני מצפה ממנו לגשת ולהיבדק ולהביא אישור שהוא אכן לא נשא של המחלה. יש פה אחריות גם כנבחר ציבור וגם כאדם כלפי אחרים".

תמי ברק מסיעת חיפה מתחדשת: "זה מעשה מאוד לא אחראי. אני ממש בשוק מזה. כל הזמן מדברים על זה ורוצים להשבית את כל המדינה. אני רק מקווה שחס וחלילה הוא לא חשף אף אחד למחלה".

חדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה: "כאיש ציבור, שקיבל כמו כל מי שחזר מאוסטריה את ההודעה על בידוד חובה, עליו להיות בבידוד, למלא את מכסת הימים ולא לצאת החוצה. איש ציבור חייב להיות דוגמה אישית".

 

 

בתוך כך, אתמול פרסם אגף משאבי אנוש בעיריית חיפה הודעה לכל העובדים על ביטול טקס העובדים המצטיינים שתוכנן להתקיים ביום ראשון בבית אבא חושי.

"הטקס בוטל עקב הנחיות משרד הבריאות האוסרות על קיום אירועים המוניים", נכתב בהודעה, "ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שהתקיימה בראשותה של ראש העיר עם מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון. כולנו תקווה כי ביטול האירועים השונים כתוצאה ישירה מהתפרצות נגיף הקורונה יסתיים במהרה ונוכל לחזור לשגרת חיים תקינה. אין בכוונת העירייה לקיים אירועים שעלולים לפגוע בבריאותם של עובדי העירייה ותושביה. מצופה מכל אחת ואחד להמשיך ולהתעדכן אחר הנחיות משרד הבריאות ולפעול בהתאם, לטובת בריאותכם ובריאות הסובבים אתכם. מועד חדש יפורסם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. משרד הבריאות מודיע:

    קורונה בעיריית חיפה לא יכולה להזיק, רק לשפר.

  2. אפי

    חדוה אלמוג, אכן אשת ציבור גם צריכה להיות דוגמא אישית….

  3. רני

    להזמין לו משטרה ולהכניס לכלא.
    הוא מורם מהעם, השתן עלה לא לראש מאז שהוא הפך חברבורותיו למלך…
    איפה משרד הבריאות שצריך אותם

  4. אלכס

    העבריינית המורשעת הנחילה תרבות עבריינית בעירייה. ה"רב" השפל והמנוול נתבע על גניבת כספה של אישה ערירית ופגועת נפש, וכעת מתפאר בעבירה פלילית של הפרת צו של משרד הבריאות. לכלא עכשיו!!!

  5. טוסו לנו מהעיניים

    שהידה פיתה ושפיטה לזניה ואיתן הרב החיוני דובי דב
    מילאו מזוודות בכל טוב
    בעוד טיול בעולם על חשבון משלם החוב
    כי בעירייה עם גרעונות, גם מאה שבעים מליון,
    כל הצמרת מטיילת, לזה יש כסף בלי חשבון

  6. זואי

    סגן ראש עיריית חיפה בן אדם מסוכן. אני הייתי מכניסה אותו לכלא. הוא הראשון שצריך להיות בבידוד. איזה דוגמה אתה נותן לתושבים שלך. אתה חצוף ממש.

  7. אבי שצמי

    אחד הטעוית הגדולות בכלל שמינו אותו לאחראי על התרבות,וגרמו לנו להתגעגע ליהב שכ"כ רציתי שיוחלף

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר