משאית פינוי אשפה עירונית (צילום: דוברות עיריית חיפה)
משאית פינוי אשפה עירונית (צילום: דוברות עיריית חיפה)

עובדי אגף התברואה בעיריית חיפה פתחו בעיצומים

שביתת פתע: עובדי אגף התברואה בעיריית חיפה פתחו בעיצומים. הנהגים החזירו את משאיות איסוף האשפה לחניונים והפסיקו לאסוף אשפה מהרחובות. גורמים בהנהלת העירייה מביעים זעם על הצעד, שכן לדבריהם פתחו העובדים בעיצומים בלי לעדכן את ההנהלה ובלי לציין את הסיבה לכך

פורסם בתאריך: 18.5.20 10:01

עובדי אגף התברואה בעיריית חיפה פתחו בעיצומים ולפי מידע שנגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות" החזירו הנהגים את משאיות איסוף האשפה לחניונים והפסיקו לאסוף אשפה מהרחובות. כזכור, ארגון עובדי העירייה הכריז על סכסוך עבודה עוד לפני פרוץ משבר הקורונה, והוא עדיין נמצא בתוקף. למרות הניסיונות להגיע לפשרה באמצעות גישור מטעם משרד העבודה, המשבר לא נפתר המשבר ואף העמיק.

אחת מהסיבות האחרונות למשבר בין הארגון להנהלת העירייה היא המכתב שהוציא סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון בעירייה צפריר רוזן לעובדים באשר לקשר עם כלי התקשורת. "בכל התנהלות מול התקשורת המקומית ו/או הארצית יש לערב מראש את דוברות העירייה", כתב רוזן, "אין להתראיין ו/או לתת כל תשובה לכתבים מבלי שהדבר נבדק ואושר מראש על ידי הדוברות". יממה לאחר מכן הגיעה תשובתו של יו"ר הארגון אמנון עידו לרוזן תחת הכותרת "אכיפה סלקטיבית של נוהל התנהלות מול התקשורת" שבו נכתב: "ארגון העובדים מבקש לחזור ולהבהיר כי הוא מתנגד נחרצות ליישום הנחיית המנכ"ל והנחייתך, שכן על אף הנחייתו המפורשת של המנכ"ל פעלה עוזרת ראש העיר גלי סגל גרינברג לפרסום התבטאות בפייסבוק באופן פוגעני ומבזה כלפי עובדי העירייה".

סיבה נוספת שהגבירה את המתיחות בין הצדדים היא כוונתו של מנכ"ל העירייה החדש אוהד שגב לבטל את חברותו של נציג ארגון העובדים בוועדת המכרזים למינוי עובדים כאשר זו תדון במינוי עובדים בחוזה בכירים. כבר אז הודיעו מקורבים לועד כי הם לא יאפשרו את המהלך ולא מן הנמנע כי ינקטו צעדים ארגוניים.

גורמים בהנהלת העירייה שמעו על הצעד הארגוני רק לפני זמן קצר והם מביעים זעם, שכן לדבריהם פתחו העובדים בעיצומים בלי לעדכן את ההנהלה ובלי לציין את הסיבה לעיצומים.

 

 

עדכון (14:31): עידו שלח היום בצהריים שלושה מכתבים לשגב. במכתב הראשון כתב עידו כי "ארגון העובדים קיבל בתדהמה ובאכזבה רבות את מכתבך שבו אתה מודיע למעשה כי אין בכוונתך לכבד את הנוהגים הקיימים זה שנים רבות בכל הנוגע לפרסומם של מכרזים בעירייה, לנקיטת מכרז פנימי טרם יציאה למכרז חיצוני וכיו"ב. לצערי הרב, דומה כי עם הגיעך לעירייה חרת על דגלך לחסל את ארגון העובדים ואת העבודה המאורגנת בעיריית חיפה, תוך התעלמות מהוראות הדין ומיחסי העבודה הקיבוציים הקיימים בעירייה במשך שנים רבות עוד טרם הגעתך ואשר ימשיכו אחרי סיום תפקידך בעתיד. ארגון העובדים דוחה מכל וכל את עמדת העירייה אשר נועדה להכשיר יציאה למכרזים חיצוניים וקבלת עובדים חיצוניים שהעירייה חפצה ביקרם על פני קידום טבעי של עובדים נאמנים ומסורים שעובדים בעירייה במשך שנים רבות. התנהלותך שאינה מכירה בנוהגים הקודמים בעירייה ובחשיבות ארגון העובדים ומעמדו בקיום המכרזים היא בבחינת 'ויקם מלך חדש אשר לא ידע את יוסף'".

עידו הוסיף כי "רמיסת זכויות העובדים פעם אחר פעם במסווה של 'פרורגטיבה ניהולית' לא תצלח וכל שדרכך תוביל היא לעבר תהום של סכסוכי עבודה, נקיטת צעדים ארגוניים חריפים ופגיעה בשירותי העירייה, כך שאיש לא ייצא נשכר מכך, לא מצד העירייה ולא מצד העובדים. נקעה נפשו של הארגון מלהתחנן בפניך לקיומה של הידברות אמיתית וראויה, תוך יצירת מרקם של שיתוף פעולה אמיתי ולא כזה המרוח על פני עשרות אמירות חלולות במכתבים מטעמך. אשר על כן, ככל שהעירייה לא תיסוג בה מעמדתה כעולה ממכתבך, הרי שלא תיוותר בידי הארגון כל ברירה כי אם לנקוט, ללא מתן כל הוראה נוספת, צעדים חריפים וקיצוניים לצורך שמירה על זכויות העובדים. אשוב ואבהיר כי ארגון העובדים מתנגד לכל צעד חד צדדי שנעשה על ידי העירייה בכל המישורים, ללא יידוע, שיתוף וקבלת הסכמת ארגון העובדים, ואתה נדרש לחדול לאלתר מנקיטת צעדים אלו".

במכתבו השני לשגב מבהיר עידו נקודת מחלוקת נוספת – הנחיות לשינוי מבני באגף התברואה אשר ניתנו לטענתו באופן חד צדדי: "אמש, בדרך לא דרך, הובא לידיעת ארגון העובדים על שינויים הנערכים באגף התברואה ועל הכנסת עבודה נוספת בתחומים שונים לאגף כמו אחזקת תחנות אוטובוס, אל מול שינוי ופיצול העבודה בתחומי הניקיון בגנים ובפארקים. ארגון העובדים אינו מתנגד לעריכת שינויים באופן גורף, אך כל דרישתו היא כי הדברים יובאו לידיעתנו ולהסכמתנו טרם החלת השינויים על מנת שהארגון יוכל להביע את עמדתו".

המכתב השלישי חושף עוד מחלוקת, הפעם באשר לתשלום עבודה מלא לסייעות בגני הילדים: "ממועד השבת גני הילדים לפעילות פעלה העירייה לאיוש הגנים בשיטת הקפסולה, כך שכל גן אויש על ידי סייעת אחת בלבד והסייעת השנייה הוצבה כ'סייעת מסתובבת', כך שבכל יום היא הוצבה בגן אחר ובמשך שלושה ימי עבודה בלבד. חרף זאת התברר לארגון העובדים כי העירייה פועלת לפי נוחיותה, וביום ל"ג בעומר היא הכניסה סייעות לגנים שאינן מצוות הגן הקבוע, בניגוד להנחיות שהעירייה טוענת כי היא פעלה מכוחן. החל מיום ראשון היתה אמורה העירייה לשוב לשגרה במוסדות החינוך, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה על השבת מוסדות החינוך לפעילות מלאה. יודגש כי אמנם ניתנה אפשרות להשבה הדרגתית עד ליום שלישי, אך זאת במקומות שבהם לא היה בידי הרשות המוכנות לפתיחת מוסדות החינוך. ממידע שהגיע לידי ארגון העובדים עולה כי מבחינת אגף גני הילדים קיימת מוכנות מלאה לקליטת הילדים ולפתיחת הגנים כסדרם כבר מ-17 במאי, אך חרף זאת בחרת להודיע כי פתיחת הגנים תיעשה ב-19 במאי, וזאת בטענה כי אין מוכנות של הגנים וקיים חוסר בכוח אדם לפתיחת הגנים – טענה שכאמור אין לה כל אחיזה במציאות לנוכח הדברים שנאמרו באגף גני הילדים".

לדבריו של עידו, "משום כך נדרשת העירייה לשלם את מלוא השכר לכל סייעות הגנים לתקופה שמיום 17 במאי ועד להשבתן לעבודה בפועל בגנים, שכן העובדה כי העירייה מנעה מהן את שיבתן לעבודה על אף מוכנות המערכת אינה מצדיקה את הפגיעה בעובדות אלו”.

גורמים בארגון העובדים אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי אין שום הסכמות עם העירייה וכי הם ממשיכים בעיצומים. לטענתם, אין בכוונתם לעדכן אלו אגפים ומחלקות בעירייה ינקטו עיצומים ומתי. "מבחינתנו", הם הוסיפו, "המנכ"ל הוא פרסונה נון גרטה, ואנו לא רואים בו כפונקציה להתדיין עמה אלא רק עם ראש העיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. עובדי התברואה ובמיוחדו אלו במתקן דנו בחוף שמן -אנשים זהב !!!

    מסורים ,אמינים , יודעים מה היא ערבות הדדית.
    מקצוענים והכי חשוב –בני אדם !!!
    והכל בשכר הוגן ולא מנופח כמו בלשכה המלוקקת בחסן שוקרי

  2. גבי

    כל הכבוד לוועד. חזקו ואמצו. תראו לעבריינית המורשעת את הדרך החוצה מהעיר שלנו.

  3. חוצפה של עשירים

    ממה שידוע לנו בתקשורת חלק גדול מעובדי התברואה על משאית מרוויחים כ8000(!!!) שקל בחודש על 4-5 שעות עבודה ביום שהם גומרים את הטור.
    מדוע עיריית חיפה לא מכניסה חיפאים שמעוניינים לעבוד שם? גבשכר כזה על 5 שעות עבודה עשרות אלפי אנשים יעופו על העבודה!
    אנא תוציאו מכרזים! אפילו בשכר 6000 אנחנו מתייצבים ב4 בבוקר בחסן שוקרי

  4. מלכה

    למה לא להפריט כבר את אגף התברואה כמו במוצקין וביאליק,שגברת קאליש ונציגיה יסעו לשם וילמדו איך מתחזקים ערים מבריקות ואולי כבר יפחיתו לנו את הארנונה פה בחיפה

  5. אבי

    אתה חוצפן שמדבר ולא מכיר בעובדות ,8 אלף מרויח אחד שעובד 10 שנים.

  6. בהצלחה לעובדי התברואה!

    כל הכבוד לועד! אל תוותרו! עוד שלוש וחצי שנים ראש העיר וחבורת המינויים הכושלים שלה הולכים הביתה אבל אתם נשארים! בחיפה לא נשלים עם משטר דיקטטורי, סתימת פיות ורמיסת זכויות עובדים! המאבק שלכם הוא מאבקם של התושבים! חזקו ואימצו! אל תוותרו! ליבו של הציבור החיפאי איתכם!

  7. הגיע העת להפרטה בעירייה ולהורדת הארנונה בחיפה !

    ולא רק התברואה,גם באגפים נוספים בעירייה וברשויות.
    הגיע הזמן להוצאות מבוקרות,שקופות לציבור שיחסכו לתושבים ארנונה מטורפת.
    התושבים דורשים:
    הגיע הזמן להורדת הארנונה בחיפה !

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד למנכל עיריית חיפה הגיע הזמן לעשות סדררררר

  9. חיפאי

    חוצפה …שיעופו כל העובדים אם לא טוב להם
    חלאס עברתם את הגבול …מה אתם מתפנקים תתפטרו חצופים

    קליש אל תוותרי להם

  10. גיל

    יש מישהו שהעבריינית המורשעת לא רבה איתו? כל אחד בהנהלת העירייה שובר שיאי גועל. ועדה קרואה עכשיו!!!

  11. גלי

    הגיע הזמן לפנות את ראשת העיר הלא יוצלחית מתפקידה. הוכח כבר עשרות פעמים שאינה ראויה. גם ראש הלשכה שלה צריכה לעמוד לדין ולשאת בעונש על דברי הבלע שלה.

  12. חץ

    חיפאים ממורמרים צרי עין תפסיקו להתעסק בעובדי עירייה הם עושים עבודה שהרבה אנשים לא היו מוכנים לעשות בוא נראה אותכם גיבורים ויוצאים עם מטאטא ועגלה למרכז מסחרי תמורת שכר מינימום{הייתם קוברים את עצמכם באותו שניה}

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר