יעל שנער, הערב במועצת העיר (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)
יעל שנער, הערב במועצת העיר (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

סערה במועצה: ההצעה לחשוף את יומני הסגנים הוסרה

ראש העיר עינת קליש רותם הסירה מסדר היום של המועצה את הצעתה של יעל שנער מהירוקים לחשוף את יומניהם של סגני ראש העיר. סערה התעוררה באולם המליאה ושנער הזועמת צעקה אל חברי הקואליציה: "בבית הזה מצביעים רק על מה שראש העיר רוצה? אל תהיו פחדנים, תצביעו בעד שקיפות, נראה אתכם"

פורסם בתאריך: 26.5.20 20:39

סוער במועצת העיר: ראש העיר עינת קליש רותם הסירה הערב (שלישי) מסדר היום של המועצה את הצעתה של חברת המועצה יעל שנער מהירוקים לחשוף את יומניהם של סגני ראש העיר במטרה להגביר את השקיפות בהנהלת עיריית חיפה. על הצעתה של קליש רותם להסיר את הצעתה של שנער הצביעו 14 חברי מועצה בחיפה, והדבר עורר סערה באולם המליאה.

שנער הזועמת צעקה לעברם של חברי הקואליציה: "יש פה 13 חברי אופוזיציה, אתם לא יכולים לרמוס אותנו. יש פה גם שאלה ערכית. בבית הזה מצביעים רק על מה שראש העיר רוצה? ראיתם פעם דבר כזה? רק היא קובעת את סדר היום? יש לכם רוב, אל תהיו פחדנים, תצביעו בעד שקיפות, נראה אתכם". אל קליש רותם היא צעקה: "איפה הדמוקרטיה? את הרי היית באופוזיציה". ראש העיר השיבה לה: "אני לפחות לא הייתי מלאה ברעל".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בהצעתה לסדר כתבה שנער: "עיריית חיפה משופעת בחמישה סגנים בשכר מלא, כאשר לכל סגן יש לשכה, רכב צמוד, עוזר או שניים, ועוד הוצאות נלוות. העלות של הסגנים למשלמי הארנונה החיפאים היא יותר מחמישה מיליון שקל בשנה. המעסיק של הסגנים הוא הציבור, ומגיע לציבור לדעת איך נראה סדר יומם של הסגנים, עם מי הם נפגשים, עם מי לא, ואלו תוכניות הם מקדמים. אם סדר יומם של הסגנים עמוס בעשייה חיובית למען העיר, חשיפת יומנם תשרת אותם ותאפשר להם פלטפורמה נוספת להציג את עשייתם, ובכך תעלה את האמון ברשות השלטונית".

 

 

למרות שההצעה לסדר עסקה בחשיפת יומנם של סגני ראש העיר, שנער ביקשה כי גם יומנה של ראש העיר יפורסם. "בשנת 2015 הורה בית המשפט המחוזי לראש העיר לשעבר יונה יהב לחשוף את יומנו לציבור", היא כתבה בהצעתה, "בחיפוש ברשת נמצא יומנה של ראש העיר דרך האתר של עמותת שקוף, אך לדעתי ראוי כי היומנים של ראש העיר וסגניה יופיעו באתר העירייה ולא יהיו תלויים בעמותות מתנדבים למיניהם".

הצעת ההחלטה שעליה התבקשו חברי המועצה להצביע היא כי "יומני ראש העיר וסגניה יפורסמו באתר העירייה, רטרואקטיבית אחת לרבעון, כאשר תינתן אפשרות להשחיר פגישות אישיות". שנער הבינה כבר אז כי סיכוייה של ההצעה לעבור הם קלושים לנוכח מספרם של הסגנים שעשויים לכפות משמעת סיעתית על אנשיהם, ולכן היא פנתה לחברי המועצה בבקשה "להימנע מכל שיקול של אופוזיציה וקואליציה בהצבעה ערכית זאת. תקוותי שההצעה תתקבל ותלווה את עיריית חיפה עוד שנים ארוכות".

הערב, כאמור, הוסרה ההצעה מסדר היום. בהמשך הישיבה הצביעו חבר הקואליציה, כצפוי, בעד עדכון שכר בשיעור של 2.5 אחוזים לעובדים בכירים בעירייה המועסקים במשרות אמון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. תתביישו לכם !!

    נגלגל אתכם החוצה מבניין העירייה באוקטובר 2023
    והעיר תשוחרר מהעולב שאתם !!
    חזירים

  2. השקוף

    פחדנים אוכלי חינם!!!!!תתביישו לכם!!!!!!ככה זה שהחתול שומר על השמנת!!!!!

  3. למה חברי האופוזיציה לא באים?

    חבל ששי אבוחצירה ואורי אוזן לא הגיעו. היו יכולים להפיל את ההצבעה בכך שהיו משיגים רוב של 15.

  4. איכס

    קואליציה של חלאות אדם בראשותה של העבריינית המורשעת. בעוד שלוש שנים זורקים את הזבל.

  5. אילנה

    לא מוכנים להראות היומנים, כי הם עוסקים בעניינים כה סודיים עד שסכנה לחשוף אותם לציבור, או…. שפשוט, הם רייקים מכל מעש !

  6. אלעד

    לאיש כבר אין ספק: ראש העיר הגרועה בהיסטוריה.פשוט אדם מטונף.

  7. בוז גדול לעינת קליש!

    בוז גדול לעינת קליש ולממלא מקומה על הדרך האנטי דמוקרטית שבה ניהלו את ישיבת המועצה! במילה אחת: חרפה! די לסתימת הפיות ולהשתקה! כל כל הרבה נזק אתם גורמים לחיפה! גם ימית קליין היועצת המשפטית וברכה סלע מזכירת העיר הן מקור למבוכה. נראה שהשתיים שכחו שיעודן לשרת את הציבור ואת חברי המועצה והפכו להיות מריונטות חסרות חוט שידרה בידיה של ראש עיר עריצה. עינת קליש, הציבור החיפאי קץ בך! אין לך תקנה! אם העיר באמת חשובה לך, הפגיני אומץ ויושרה ותפני את הלשכה! התפקיד גדול עליך! בבקשה לכי הביתה ועזבי אותנו במנוחה! את פשוט לא מתאימה!

  8. הפוך על הפוך

    קליש הפכה ליונה יהב על סטרואידים. ברכה וימית נאלצות לעשות אקרובטיקה כדי להגן על ראש העיר מצד אחד ולקיים מנהל תקין מצד שני.

  9. מופע האימים של עינת קליש

    ישיבת מועצה מביכה. ההתנהלות ודרך ההתבטאות של ראש העיר מבישה ודוחה! לכל החיפאים שתוהים איך קרה שהאשה הזאת נבחרה, התשובה פשוטה: עינת קליש נבחרה בדרך דומה לזאת שבה נבחר ראש הממשלה: כמוהו שילמה מאות אלפי שקלים לשניים מהמשפיעים והמקורבים אליו ביותר, יועץ התקשורת עופר גולן ועו״ד עמית חדד, על חשבון משלם המיסים כמובן, לא חס וחלילה מכיסה, ונקטה באותו דפוס פעולה: הבטיחה הבטחות שווא שאין להן כיסוי, הטיחה רפש והכפישה את מי שהתמודד מולה, והחמור ביותר, גרמה לציבור לקבל בשלוות נפש את עובדת היותה מורשעת בפלילים. עכשיו הציבור החיפאי מתפכח ומכה על חטא. אבל קליש כדרכה מסרבת להודות בכישלונה ונאחזת בכיסאה. אין ברירה, יש למצוא דרך להקדמת הבחירות בחיפה ועד אז להקים בדחיפות ועדה קרואה שתנהל באופן הגיוני ואחראי את חיפה!

  10. חיפאי מודאג

    גועל נפש עירייה של ראש עיר והנהלה אוכלי חינם!!!
    תלכו הביתה כבר כולכם מושחתים אוכלים כסף על חשבון התושבים!!!
    איפה הימים של יונה יהב וגדי מרגלית???

  11. טיפה יותר שקוף מיונה יהב והרבה פחות טוב ממה שחשבו שיהיה

    יונה יהב התנהל בפחות שקיפות וכדי להשיג איזה פריט מידע מיכי אלפר הגיע עד בג"ץ, לא הייתה שקיפות כמו שיש עכשיו. אבל באותה תקופה לפחות הייתה עשייה. איפה השינוי שדובר עליו? בגלל הדיבורים של השינוי בפוליטיקה בחרנו בקליש. זה שהיא מפרסמת את יומנה באיזושהי עמותה זה סבבה. אבל בתור הבוסית של הסגנים היא יכולה לדרוש גם מהם לפרסם. השקיפות עכשיו טיפה יותר טובה מקודם אבל לא ברמה שאנשים חשבו שהיא תהיה.

  12. קבלני הקולות

    כל סגן חוץ מנחשון שימש כקבלן קולות.
    דובי חיון הביא את השמאלנים של מרצ.
    עציוני הביא את הצעירים
    לזר קפלון את המגזר של חבר העמים
    מיכי אלפר את החרדים

  13. חיפאי לשעבר (בקרוב)

    בוחרי קליש העבריינית עם המוח שלכם היה בציפור היא היתה עפה אחורה
    תושבי חיפה המסכנים ימשיכו לשלם ארנונה והם ינפחו את חשבון הבנק שלהם
    אין ספורט קהילתי, אין תרבות הופעות הצגות אך איפה הימים של יונה איפה
    אפילו את אתוס סוגרים עכשו בשביל מה צריל תרבות
    היא לא ראש עיר מבדרת
    לצערי הבית שלי למכירה אני את העיר הזאת עוזב
    לשלם ארנונה על כלום שיחפשו פראיירים אחרים
    האא… ניר שובר אתה נוכל ןשקרן עבדת על כולם בעניים

  14. מאד חבל האמון נגמר

    עוד פחות שקיפות מעידן יהב ועסקניו
    כאן הכל נעשה בוטה ומגעיל יותר. המינוי של אמיר נפתלי, שחסר כל קשר לעיר ולעשייה בה, שערוריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר