עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)
עיריית חיפה (צילום: יפית שקאלו)

ועדת הכספים אישרה: לא תהיה העלאה בארנונה

ועדת הכספים של עיריית חיפה אישרה את צו המסים לשנת 2021 ואימצה את המלצתה של ראש העיר עינת קליש רותם לא להעלות את שיעורי הארנונה לשנת 2021. כעת נדרש אישורם של משרד האוצר ומשרד הפנים לא לגבות את התוספת הקבועה בחוק בשיעור של 1.1 אחוז

פורסם בתאריך: 14.6.20 19:40

ועדת הכספים של עיריית חיפה אימצה הערב (ראשון) את המלצתה של ראש העיר עינת קליש רותם לא להעלות את שיעורי הארנונה לשנת 2021. כעת תידרש ראש העיר לבקש את אישורם של משרד האוצר ומשרד הפנים לא לגבות את התוספת הקבועה בחוק בשיעור של 1.1 אחוז, כך שהארנונה בשנת 2021 תהיה זהה לזו של שנת 2020.

כמו כן הנחתה ראש העיר את הצוות המקצועי בעירייה לאשר שורה של הקלות בארנונה, בין השאר לבתי עסק בעיר התחתית ובהדר, ברחובות מדרגות ובחללי עבודה לאמנים בכל רחבי העיר. כמו כן נקבעו הקלות בארנונה לעסקים שיפעלו בעיר התחתית, לרבות תעשיות עתירות ידע, בתי מסחר (מסעדות, בתי קפה, חנויות ועוד) בקומות הקרקע ועסקים בדירות מגורים. הוועדה החליטה על העלאת ארנונה לתחנות דלק, למרכזי קניות, למפעלים לזיקוק מוצרי דלק במתחם בז"ן ומחוצה לו, למתקני תקשורת סלולרית ולמתחמי קרקעות בעיר.

עוד נמסר מהעירייה כי החלטת ועדת הכספים באשר לצו המסים תובא לאישור מועצת העיר, ולאחריה לאישור שר הפנים ושר האוצר כמתחייב על פי החוק. יצוין כי לפי משרד הפנים, המועד האחרון להגשת בקשות לשינוי חריג בארנונה הוא 15 ביולי.

כמו כן אושרה תוספת של 500,000 שקל עד לסוף שנת 2020 לשכירת שירותים של משרדי ייעוץ למיניהם.

 

 

קליש רותם אמרה בתום ישיבת הוועדה: "צו המסים מציג היום עוד בשורות רבות לתושבי חיפה. הראשונה היא דרישה להימנע מהעלאת שיעור הארנונה לתושבים באופן אוטומטי. השנייה היא חיזוק העסקים הקטנים בלב העיר, בהדר, בעיר ובוואדי. השלישית היא הנחות בארנונה לחללי עבודה ולסטודיו לאמנים ברחבי העיר והנחות בהקמת עסקים בחלל הבית ברובע החדשנות בעיר התחתית. הארנונה החדשה מבקשת לגבות כספים ממקורות שלא שילמו מספיק בעבר, ולהוריד מהתושבים, מהעסקים הקטנים, מיזמות מקומית ומאמנים. מדובר בשלב ראשון לקראת שינוי עמוק בתיקון עיוותי הארנונה. אנו פועלים לייעול עבודת העירייה ולחיסכון בכספי התושבים, תוך הגדלת הנטל על המפעלים המזהמים, כאשר הכספים שיתקבלו מכל אלה יתועלו לרווחת התושבים באפיקים חדישים וחשובים יותר".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "כאשר תגיע הבקשה היא תבחן לפי הקריטריונים ותוגש המלצה לאישור שר הפנים ושר האוצר, כמו שאר הבקשות של הרשויות המקומיות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. זה שמשלם על הכל

    להמון אנשים הדביקו בשבועות האחרונים עוד מטרים והם קיבלו עלייה בפועל של 3-10% אז באמת לא צריכים את ה 1.1….

  2. הטריק מאד פשוט

    תמ"א 38 מכרה זהב עבור העירייה.
    מגדילים את הדירות ומוסיפים דירות בשכונות בעלות ארנונה גבוהה להחריד,
    יש שוד כזה גדול של התושבים גם בלי העלאת הארנונה.
    לכן העירייה לא עוצרת את מפגע תמא 38 זה מכניס לה מליוני שקלים נוספים לעומת זאת לא מגדילה את היקף השירות לשכונות

  3. דין דין

    אין זה צודק להגדיל את נטל הארנונה בעוד העיריה אינה נוקטת בצעדי ארגון מחדש והתיעלות.מאז ומתמיד רק צד אחד נשא בנטל וזה האזרח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר