יואב רמתי (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי (צילום: בועז כהן)

הירוקים לראש העיר: בטלי לאלתר את מינויו של רמתי

חברי סיעת הירוקים במועצת העיר דורשים מראש העיר עינת קליש רותם ומהיועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין לבטל את מינויו של יואב רמתי ליו"ר הדירקטוריון בתאגיד העירוני יפה נוף ולדירקטור בו בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי

פורסם בתאריך: 5.7.20 08:19

לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום שלישי פנתה סיעת הירוקים אל ראש העיר עינת קליש רותם ואל היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין בדרישה לבטל את מינויו של יואב רמתי ליו"ר הדירקטוריון בתאגיד העירוני יפה נוף ולדירקטור בו כבר בישיבה הקרובה.

הדרישה מגיעה על רקע חוות הדעת של הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים, אשר פורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות", ולפיה יש לפסול את רמתי מכהונתו כיו"ר הדירקטוריון אחרי כשנה וחצי בלבד בתפקיד והוא לא רשאי לשמש גם כדירקטור בחברה.

בפנייתם לקליש רותם כתבו חברי מועצת העיר מהירוקים כי הם "הזהירו את ראש העיר להימנע מלמנות את רמתי לתפקיד דירקטור ביפה נוף, מתוך ידיעת עד כמה עמוקה מעורבותו בתאגיד, אך ראש העיר התעלמה מאזהרותינו. חברים מסיעת הירוקים פנו ליועצת המשפטית קליין בדרישה להפעיל את סמכותה החוקית על מנת למנוע המינוי. היועצת המשפטית פנתה לוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים כדי שתבדוק את התלונה. במשך כמה חודשים התנהלה בדיקה יסודית על ידי הוועדה לחשש לכאורה לניגוד עניינים מהותי בין רמתי ליפה נוף. הבדיקה המעמיקה נבעה מהעובדה שרמתי הוא בעל חברות העוסקות בתשתיות ובעבודות חשמל שנמצאות במאגר הספקים של יפה נוף, והיקף העסקאות של חברות אלו בשנים האחרונות עם יפה נוף נאמד במיליוני שקלים ובפרויקטים העיקריים של החברה, כפי שפורט בהחלטת הוועדה למניעת ניגוד עניינים".

 

 

עוד נכתב כי "החלטת הוועדה למניעת ניגוד עניינים היא מפורטת היטב ומדברת בעד עצמה" וכי לפי סעיף 22 א' בדוח שלה, היא "סבורה כי לנוכח ניגוד העניינים המקיף, הכרוך בזיקות לספקים המצויים בליבת העיסוק של יפה נוף ואשר מעורבים ברוב הפרויקטים הגדולים שבהם עוסק התאגיד, רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור ביפה נוף, לא כל שכן כיו"ר הדירקטוריון".

בסיום פנייתם דורשים חברי סיעת הירוקים כי "לנוכח ההמלצה החד משמעית של הוועדה, אנו דורשים מראש העיר לבטל את מינויו של רמתי כחבר הדירקטוריון בהחלטת מועצת העיר הקרובה".

דרישתם של הירוקים מתבססת על תכתובת בין חבר הסיעה מוטי בליצבלאו, שמשמש כדירקטור ביפה נוף וכחבר בוועדת הביקורת של התאגיד, למרכז הועדה למניעת ניגוד העניינים במשרד המשפטים ערן עסיס. לאחר פרסום חוות הדעת של הוועדה פנה בליצבלאו לעסיס וביקש הבהרות בנושא. לשאלתו של בליצבלאו מהו המעמד המשפטי של חוות הדעת ושל הוועדה השיב עסיס כי "הוועדה היא ועדה מייעצת ואין להחלטותיה תוקף מחייב בפני עצמן. במקרים שבהם יש צורך לנקוט צעדים אופרטיביים, על הגורם המוסמך ברשות המקומית לקבל החלטות בהתאם. אמנם הרשות אינה מחויבת להחלטת הוועדה אך עליה להביאה בחשבון, וניתן לומר שבתי המשפט נוטים לקבל את עמדותיה של הוועדה ככל שהנושא מגיע לבחינה משפטית". עסיס הוסיף כי "במקרה של רמתי נראה כי מועצת העיר צריכה לקבל החלטה על חברותו בדירקטוריון ועל זהות יו"ר הדירקטוריון".

מהעירייה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שאלה לירוקים

    אתם באמת מאמינים שהעבריינית המורשעת תפעל לפי החוק? אולי חוקי הקוזה נוסטרה…

  2. דידי

    בליצבלאו, הכישלונות שלך, שים לב,
    1. למועצת הטכנאים במקום העבודה שלך לא הצלחתה להיבחר, שאלת למה?
    2. לא השכלת ללכת עם קליש לקידום נושאי הירוקים בחיפה. במקום זאת אתה מניח מקל בגלגלי העירייה ופוגע בתושבים.
    3. בזמנך, כדירקטור ביפה נוף דוחות מבקר העירייה על יפה נןף היו חמורים מאז אבא חושי. מה עשית בנדון? תמכת בעיניים פקוחות בהנהלה הכושלת של יפה נוף. לאן זה הגיע? ל 433. ומה אתה ממשיך לעשות? מזל שאתה לא מקבל שכר…
    4. הגיע יו"ר חדש לדיריקטוריון יפה נוף ועושה סדר … כן..סדר בבלאגן .. מה שאתה לא השכלת ובהמשך ומה אתה עושה? ממשיך לתמוך במנהלים, באלו שהגיעו ל 433. הצעה, לך לטירת הכרמל ולעזור שם.
    5. אתה ממשיך לתקוע טריזים בעגלה של תושבי העיר ופוגע בתושבים. לירוקים לא נצביע שנית…שלישית..
    תושב שאכפת לו ומצפה למנהיגות ישרה ואיכפתית, לצערי זה לא אתה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש מספיק תאגידים בעירייה, רמתי יכול לפקח על הכרמלית, המועצה הדתית, שקמונה ועוד.
    אין שום בעיה לתת את זה למישהו אחר, מה ההתעקשות ללכת נגד חוות דעת ברורה כל כך של משרד המשפטים?

  4. נעשה צדק

    שרת התחבורה עשתה סדר.
    יפה נוף תחזור למימדיה הטבעיים כחברת פיתוח עירונית.
    לא ברור למה צריך יועץ לתחבורה ציבורית במנהלת המתנפחת 203040 יש עכשיו הרבה מהנדסי תחבורה טובים
    ביפה נוף שיכולים לעבור לייעץ בתחבורה ציבורית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר