אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)
אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)

הסערה הבאה: מכרז לתפקיד ראש סגל בלשכת ראש העיר

בימים הקרובים צפויה הנהלת עיריית חיפה לפרסם מכרז לתפקיד ראש סגל בלשכת ראש העיר, ועוד לפני פרסומו הוא כבר מעורר התנגדות בארגון עובדי העירייה. הסיבה: בארגון מעריכים כי למכרז תיגש המנהלת האדמיניסטרטיבית של הלשכה גלי סגל גרינברג, שפרסמה את הפוסט שהכפיש עובדי עירייה

פורסם בתאריך: 8.7.20 08:13

הנהלת עיריית חיפה מתכוונת לפרסם בימים הקרובים מכרז לתפקיד ראש סגל בלשכת ראש העיר, ועוד לפני שהמכרז פורסם הוא כבר מעורר התנגדות מצד ארגון עובדי העירייה ועלול להעלות את ההנהלה ואת הארגון על מסלול התנגשות חדש.

לפי טיוטת המכרז שהגיעה לידי "כלבו – חיפה והקריות", המשרה היא בחוזה בכירים בשכר של 80-70 אחוז משכר מנכ"ל, כלומר בדרגה של ראש אגף. בשל כך יידון המכרז בוועדת המכרזים למינוי עובדים בחוזה בכירים, שבה יושבים גם נציגי ארגון העובדים, ולכן הועברה הטיוטה לעיונו ולבחינתו של הארגון כדי לקבל את חוות דעתו ואת השגותיו. פרק הזמן שניתן לארגון לחוות את דעתו יסתיים היום, ולפי גורמים בארגון הנטייה היא לא לאשר את פרסומו.

אותם גורמים טוענים כי אחת מהסיבות שלא לאשר את המכרז היא שמשרת ראש סגל אמורה להיות בדרגה של מנהל מחלקה ולא של מנהל אגף. כמו כן, בארגון מעריכים כי מי שמתעתדת לגשת למכרז ולקבל רוח גבית מראש העיר עינת קליש רותם היא המנהלת האדמיניסטרטיבית של הלשכה גלי סגל גרינברג. בין הארגון לסגל גרינברג, שהיא עובדת העירייה, זורם דם רע מאז שבדצמבר 2019 היא פרסמה פוסט בדף הפייסבוק שלה ובו האשמות קשות נגד ראש העיר הקודם יונה יהב ועובדי עירייה.

"כמה עובדות חשובות שחשוב שכל חיפאי יידע – יהב הפסיד, קליש רותם ניצחה", נכתב בפוסט בפוסט שבו תייגה סגל גרינברג את קליש רותם ואת מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, "בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים. הגירעון התקציבי הוא ענק. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כבר לא זוכרים מה תפקיד התקשורת שזה לסקר ולא לשקר".

עוד נכתב כי "נבחרה ראש עיר ישרה וצנועה, לשם שינוי, ששונאת פרסום ולא מונעת מהופעה על במות, מפרסים, מתוכניות רדיו או מגזירת סרטים, ולא ממש מחפשת 'סיקור אוהד', ראש עיר שעסוקה רק בתיקון, בחיסכון כסף, בשיפור ובניקוי האורוות, שעובדת בשביל העיר והחיפאים ולא בשביל החבר'ה, הצ'פחות והליקוקים. אז שימו לב לכל המתקפות חסרות הרסן, במיוחד לאחרונה, המתוזמרות, המאורגנות והממומנות… כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו. עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר. כולנו ראינו את זה ביומיום ולכן הצבענו אחרת. החגיגות האלו נגמרו".

לאחר פרסום הפוסט שלח יו"ר ארגון העובדים אמנון עידו מכתב לקליש רותם דרש שסגל גרינברג תתנצל ואיים בנקיטת צעדים ארגוניים. במכתב כתב עידו כי הפוסט "נועד להכפיש את הנהלת העיר הקודמת מחד ולהאדיר את הנהלת העיר הנוכחית. ואולם, וזה העיקר, בפוסט זה בחרה מנהלת לשכתך להשתלח פעם נוספת בעובדי העירייה המסורים תוך הכפשת שמם הטוב, וזאת במטרה להתנגח בהנהלת העיר הקודמת ובראש העיר הקודם. נבהיר כי אך לאחרונה חידד מנכ"ל העירייה את האיסור של עובדי העירייה להתראיין ולהביע דעות בתקשורת, תוך שהקרובים ביותר להנהלת העיר, המהווים את הכוורת סביב ראש העיר, בוחרים להתעלם מכך ולהכפיש את שמם הטוב של עובדי העירייה".

סגל לא התנצלה על הפוסט עד היום, והדבר היה אחת מהסיבות להכרזה על סכסוך העבודה על ידי הארגון.

 

גלי סגל גרינברג (צילום: בועז כהן)

גלי סגל גרינברג (צילום: בועז כהן)

 

 

לפי טיוטת המכרז, התפקיד כולל אחריות על ניהול ועל סיוע מקצועי לראש העיר בקידום ענייני הרשות בהתאם להנחיותיו, תוך תכלול עבודת היחידות הסמוכות והכפופות ישירות לראש העיר; אחריות לניהול כוח האדם בלשכת ראש העיר, לרבות הגדרת משימות, צרכים ויעדים, סדרי ואופני פעולה והתנהלות, קביעת ממשקי עבודה פנים וחוץ לשכה; אחריות לתיאום ולניהול מעקב ובקרה בתחומי הארגון והתפעול מול בעלי התפקידים המקצועיים הכפופים ישירות לראש העיר – מזכיר העיר, פניות הציבור, דוברות והסברה, הנצחה ומורשת, מחקר כלכלי-חברתי; אחריות לממשקי העבודה ולתיאום עבודת העירייה מול סגני ראש העירייה וחברי המועצה, ובכלל זאת ההתנהלות, הישיבות והממשקים מול לשכת ראש העירייה ומול הגורמים הבכירים בעירייה, וליבון והצגת הנושאים העומדים על סדר יומה של מועצת העירייה וועדות המועצה; אחריות לקיום ממשקי עבודה, תיאום, מעקב וקבלת עדכונים מקצועיים מגורמי הנהלת העירייה, לרבות מנכ"ל העירייה, היועץ המשפטי לעירייה, גזבר העירייה, מהנדס העיר ומבקר העירייה, לצורך דיווח לראש העיר; גיבוש, ריכוז והפעלת צוותים מקצועיים, בין ורב תחומיים, בנושאים של סדר היום העירוני בהתאם למדיניות ראש העיר; טיפול בפניות ייחודיות מגורמי פנים וחוץ עירוניים בכל הנושאים שבתחום אחריותו, תוך מתן מענה לאחר בחינת הנושאים מול הגורמים הרלוונטיים; תיאום, מעקב ובקרה מול התאגידים השונים, לרבות תאגידים ממשלתיים, לשכת התאגידים העירוניים ומתנ"סים; אחריות לקיום ממשקים ישירים ייחודיים מול הציבור מטעם ראש העיר, לרבות אירועים, כנסים ומתן מענה אישי; מתן מענה לגורמים שונים בנוגע לנושאים מקצועיים הקשורים לעבודת ראש העיר; נציג ראש העיר בוועדות השונות, לרבות ועדת העברות וועדות בנושא כוח אדם".

הדרישות לתפקיד, לפי טיוטת המכרז, הן כי המתמודד יהיה בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחו"ל, עם ניסיון של שבע שנים לפחות בניהול לשכה/אדנימיסטרטיבי או ניהול יחידה בארגון ציבורי/מוניציפלי; ניסיון של ארבע שנים לפחות בניהול ישיר או מקצועי של עובדים; היכרות עם תוכנות office; ייצוגיות; כושר טיפול בכמה נושאים במקביל ויכולת עמידה בלחץ; התמודדות עם שינויי לוחות זמנים ועם אירועים בלתי מתוכננים; אמינות ומהימנות אישית; יחסי אנוש טובים ותודעת שירות גבוהה; כושר הבעה בכתב ובעל פה; ידיעת השפה העברית על בורייה, ידיעת שפות נוספות רצויה; התפקיד מחייב עבודה גם בשעות לא שגרתיות".

מארגון העובדים נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה לפי אמות המידה של משרד הפנים וחוקת העבודה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. יולי אדלשטיין

    משרד הבריאות מזהיר: הכניסה ללשכת ראש העיר חיפה מסוכנת. יש להצטייד בשקית הקאה ובכדורים נגד בחילה

  2. גלי סגל

    אישה לא ראויה, כפויית טובה, שתוך קבלת רוח גבית, השראה ותמיכה מלאה מהבוסים עינת קליש, נחשון צוק והעוזר המפוקפק ניר שובר, הרשתה לעצמה להשתמש בשפת ביבים ולירות חיצים מורעלים לכל הכיוונים: לכיוון הנהגת העיר הקודמת, לכיוון עובדי העירייה, ושימו לב, חץ מורעל גם לכיוונם של חברי המועצה. להלן מובאים הדברים שכתבה על חברי מועצת העיר חיפה באותו פוסט משתלח ורווי שנאה: ״כשאתם רואים את הפארסות ואת ההצגות ברשתות, במועצת העיר, שכל עילג מסתובב בה עם דף מסרים של שולחיו מאחורי הקלעים״. לא ברור איך עד היום, כמעט שבעה חודשים לאחר פרסום הדברים, חברי מועצת העיר עברו בשתיקה על המסרים הפוגעניים, לא ברור איך עד היום, גלי סגל לא התנצלה וראש העיר עינת קליש לא גינתה. שאילתא שראוי שתוצג בדיוני המועצה: מדוע גלי סגל, זאת שעכשיו מועמדת לתפקיד ראש מנהל הסגל בלשכת ראש העירייה, זכתה להגנה משפטית מצד המחלקה המשפטית של העירייה ומי בדיוק מימן את שכר הטרחה של עו״ד עמית חדד (כן, שוב עמית חדד!) שייצג אותה בקובלנה הפלילית שהוגשה נגדה? דרושה חקירה של מבקר העירייה.

  3. עובד עירייה

    עינת כל הכבוד לך שאת לא סופררת את הוועד הזה.הם לא שווים כלום ודואגים רק ואך ורק למקורבים להם. אל תוותרי להם ותקצצי להם את הסמכויות שנתנו לעצמם. הם חושבים שהם מנהלים את העירייה כי ככה הרגילו אותם.שימי עליהם קצוץ ותראי להם מי הבוס…את ולא הם השרלטנים.

  4. גל

    גלי סגל לא ראויה לשום תפקיד בשרות הציבור.
    כמו שנאמר: התלהמות ודיבור לא ראוי לא בבית ספרנו.

  5. עובד עירייה

    עינת כל הכבוד לך.אל תוותרי לוועד המגעיל הזה.מי הם בכלל חברת בריונים שקופצת על כל מכרז כדי לתת למקורבים שלהם. ככה הרגילו אותם שנים רבות ווטוב שאת עושה להם סוף ולא סופרת את חבורת השרלטנים האלה.תראי להם מי הבוס…את ולא הם.הם לעצמם כבר קיבלו את כל השמנת וההטבות האפשריות.שווה מאד לבדוק את הפנסיה של זה שעבר להסתדרות ולראות איזה פרמיה פנסיונית דאג לעצמו.

  6. איכסה

    העבריינית המורשעת מצ'פרת בתפקידים (ע"ע סיגל ציוני) ובשכר (ע"ע גלי סגל) את מי שמלקק לה את התחת.

  7. שמוליק

    מי שהגיב פה בשם עובד עירייה לכאורה
    האם אתה גלי סגל או עינת קליש כי אתה מדבר בצורה נחותה כמוהן?

  8. השקוף.

    אם מישהו מתושבי חיפה חושב ששלוש נשים ינהלו את העיר וידאגו לכם צריך אישפוז פסיכיאטרי!!!!!!!העיר הזאת מתדרדרת מרגע לדודלי!!!!!!איך בחרתם בה איך??????

  9. שמולו

    לנקות, לנקות, לנקות! קאליש, הגיעה השעה להכות עם פטיש ברזל בראשי הועד. הם חושבים שהם מנהלים את העיריה! הם חושבים שהם נבחרו! אני מאוד אופטימי לגבי העתיד!
    קדימה עינת!

  10. אלמונית

    עציוני וקליש נשים בריקות והמסנן האמיתי והנקי של חיפה.אמנון מהועד הכניס את אשתו כמו כולם עכשיו התור של קליש.

  11. Turf wars lets go haifa.gnov.il

    לא יודע מה יותר גרוע כנופיית שמשון ואמנון בוועד
    או כנופיית עינת ונחשון בלשכת ראש העיר
    מה שבטוח שתושבי חיפה הם הקורבנות ממלחמת כנופיות על שליטה על עיי החורבות שהשאירה כנופיית יונה וחדוה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר