סופי נקש, חדוה אלמוג, עינת קליש רותם, גרי קורן, רג׳א זעאתרה ושהירה שלבי (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; חגית הורנשטיין)
סופי נקש, חדוה אלמוג, עינת קליש רותם, גרי קורן, רג׳א זעאתרה ושהירה שלבי (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; חגית הורנשטיין)

דרישה מראש העיר לגנות אמירות של קורן נגד זעאתרה ושלבי

במכתב לראש העיר עינת קליש רותם דורשות ממנה חברות מועצת העיר חדוה אלמוג וסופי נקש לגנות את האמירות שהשמיע חבר הקואליציה גרי קורן מחיפה ביתנו לעברם של שני חברי קואליציה אחרים - רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מחד"ש. קורן בתגובה: "התבלבל להן בראש מה טוב ומה רע"

פורסם בתאריך: 18.8.20 13:06

חברות מועצת העיר חדוה אלמוג וסופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה שלחו לראש העיר עינת קליש רותם מכתב שבו הן דורשות ממנה לגנות את האמירות שנאמרו בישיבת מועצת העיר אשר התקיימה ב-27 ביולי על ידי חבר הקואליציה גרי קורן מסיעת חיפה ביתנו לעברם של שני חברי קואליציה אחרים – רג'א זעאתרה ושהירה שלבי מסיעת חד"ש.

בישיבה העלה קורן הצעה לסדר שעסקה ב"מניעת הפגנות תמיכה בטרור בחיפה", שבה הוא ציין הפגנה שהתקיימה ב-16 ביוני ושלטענתו היתה "הפגנת תמיכה בטרור באופן גלוי ופומבי בעיר התחתית". בהצעתו טען קורן כי "בהפגנה תועדו מסרים ואמירות של הסתה לאלימות, לאינתיפאדה ולטרור, ובהם 'צריך להקריב למען המולדת, תגידו לכלבים של השב"כ – אנחנו לא מפחדים מעימות', 'חטוף חיילים ושחרר את האסירים'", ואף צירף תמונות כהוכחה לטענותיו.

קורן כתב כי "תושבי חיפה מאסו בפעילות ההסתה לטרור של הארגונים הקיצוניים בעיר, ויש למגר אותה באופן מיידי וחד משמעי", והציע לא לאפשר את קיומן של "הפגנות בעלות מסרים של תמיכה בטרור, וזאת מבעוד מועד, לפני שיוצאות לפועל", ו"גם בהפגנות שעברו אישור ויש מידע מודיעיני על כוונת זדון וזממה מצד המארגנים, יש להציב אנשי ביטחון, הן של העירייה והן של המשטרה, שיעקבו אחרי המסרים בשפה הערבית ויעצרו את ההפגנה מיד אם נזרקות לאוויר מילות הסתה לאלימות".

הצעתו של קורן הוסרה על ידי קליש רותם בטענה להיעדר סמכות של המועצה להצביע עליה, אך בישיבה התפתח ויכוח קולני בין קורן לזעאתרה ושלבי.

במכתבן לראש העיר כתבו אלמוג ונקש: "למען הסר ספק, אין אנו תומכות בהפגנות תמיכה בטרור ובכל אמירה שקוראת לאלימות או לפגיעה בחיילים או באזרחים, אך מקריאת הפרוטוקול של הישיבה אנו מזדעזעות לאן הידרדרנו. בישיבה נאמרו אמירות קשות כלפי חברי מועצה ואנו מצטטות את חלקן – 'הגברת שהירה, את לא תהיי הנציגה שלנו לערבית, את יכולה להיות נציגת העברית אצל חיזבאללה אולי, תודה להתראות', 'אני לא צריך את העזרה שלך בערבית, את יכולה לעזור לנסראללה בעברית', 'שקט, אוסקוט'; ו'צריך להוציא אותך מהמדינה ולא רק מהאולם'. השיח הידרדר והפך להיות בוטה ואלים, וכל זאת בזמן שראש העיר יושבת באולם ואינה עוצרת את מחול השדים שהתחולל".

 

 

השתיים הוסיפו כי "חיפה היא עיר מעורבת של יהודים וערבים והיתה תמיד עיר של דו קיום. לא נראה לנו שחברי מועצה, במיוחד בעיר מעורבת אשר מייצגים מגוון רחב של אוכלוסיות, צריכים להשמיע או לשמוע אמירות מסוג זה. אנו קוראות לראש העיר לפתוח את ישיבת המועצה הקרובה בגינוי אמירות גזעניות ואלימות כלפי כל אוכלוסייה בעיר, ולקרוא לסדר את חברי המועצה אשר מתבטאים בצורה לא נאותה".

נקש אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ללא קשר לדעותינו הפוליטיות, חברי המועצה צריכים לשמור על יחס מכבד האחד לשני, בעיקר בחיפה שהיא פסיפס של עדות ודתות שחיות זו לצד זו בכבוד הדדי. משום כך אנו מצפים לכך גם מחברי המועצה שהם הנציגים של ציבורים אלו, ולכן אנו דורשות מראש העיר לגנות את האמירות הקשות שנאמרו בישיבת המועצה".

קורן מסר בתגובה: "גינוי הוא דבר מבורך, אבל התבלבל להן בראש מה טוב ומה רע. אנחנו כנציגי הציבור בעירייה צריכים לגנות באופן נחרץ את הפגנות התמיכה בטרור שנערכות בעיר התחתית ואשר מסיתות לאלימות, לאינתיפאדה וחטיפת חיילי צה"ל. אין ספור מההפגנות מסוג זה נגד מדינת ישראל אורגנו על ידי חד"ש כחלק מרשימת הערבית המשותפת. לא מפתיע שנציגי רשימת הטרור הערבית המשותפת שמתראיינים לערוצי החיזבאללה ותומכים בו, תמכו גם במועצת העיר בהפגנות ההסתה. אמשיך במאבק על השפיות ועל הצביון הציוני בחיפה, ואפעל נגד טירוף התמיכה בטרור בעיר כדי ולמגר אותה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך חדוה אלמוג שהייתה תא"ל בצבא תומכת בהפגנות שהן נגד הצבא?

  2. שרי

    העיקר שראש העיר מורידה מעצמה סמכויות השקם וערב .
    רק למנות עוד ועוד תפקידים בשכר מרקיע זה בסמכות שלה כדי שלה לא יישאר מה לעשות.
    ראש עיר לא ראויה ששיקרה לתושבים לפני הבחירות

  3. גילי

    לעירייה אין סמכות למנוע תמיכה בטרור בתחומה? אז בשביל מה צריך נבחרים בראשות העיר?
    אז מי ידאג לתושבים?

  4. אבי

    מאז ומתמיד המפלגה הקומוניסטית/רק"ח/חד"ש – בעיריית חיפה, הורכבה מנציגים עוייני ישראל והציונות. הבולט מכולם היה איימן עודה, שהיה פרובוקטור גדול בעירייה ובהמשך דרכו בכנסת. תשאלו את ראש העיר לשעבר, עמרם מצנע. ממשיכי דרכו של עודה בעירייה מתודרכים היטב על ידו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר