עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הסכסוך הבא של קליש רותם – עם משרד המשפטים

לאחר שראש העיר עינת קליש רותם הסתכסכה עם משרד התחבורה ועם משרד התיירות, מגיע תורו של משרד המשפטים. בציוץ בטוויטר היא כתבה: "משרד המשפטים הרחיק את אנשי המקצוע של עיריית חיפה מהוועדה המקומית המשותפת של בז"ן בטענה לניגוד עניינים. ירושלים מזיזה את מי שמפריעה לה"

פורסם בתאריך: 25.11.20 07:56

לאחר שהצליחה להסתכסך עם משרד התחבורה (הרכבלית, המטרונית ויפה נוף) ועם משרד התיירות (פרויקט "נמל האורות") וגרמה לנזקים אדירים לחיפה, נראה שראש העיר עינת קליש רותם בדרך לסכסוך עם משרד ממשלתי נוסף, והפעם זהו משרד המשפטים.

אתמול (שלישי) בערב הפתיעה קליש רותם את עוקביה בטוויטר כשצייצה: "משרד המשפטים החליט להרחיק את אנשי המקצוע של עיריית חיפה (מהנדס העיר ויועצת משפטית) מהוועדה המקומית המשותפת של בז"ן בטענה לניגוד עניינים. אחרי עשר שנים שעשו עבודה טובה, 'פתאום' הם לא מתאימים. ירושלים מזיזה את מי שמפריעה לה". בהמשך שיתף סגן ומ"מ ראש העיר נחשון צוק את הציוץ של קליש רותם והוסיף: "ירושלים שוב בוחשת כהרגלה במפרץ חיפה".

 

הציוץ של עינת קליש רותם

הציוץ של עינת קליש רותם

 

 

במאי 2010 הוקמה הוועדה המקומית המשותפת לתכנון ובנייה מתחם בז"ן בהתאם לצו התכנון והבנייה שעליו חתום שר הפנים דאז אלי ישי. לפי הצו, תחומה של הוועדה המשותפת הוא "בשטח של מרחב התכנון המחוזי חיפה ושל מרחב התכנון המקומי חיפה". מרחב התכנון של הוועדה כולל בתוכו את מתחם קרקעות הצפון (מרחב התכנון המחוזי) ואת מתחם בז"ן (מרחב התכנון המקומי). הצו קובע כי הרכב הוועדה המשותפת הוא נציג שר הפנים (יו"ר הוועדה), נציג שר הביטחון, נציג שר הבריאות, נציג השר להגנת הסביבה, נציג שר התשתיות הלאומיות, נציג עיריית חיפה, נציג עיריית נשר, נציג עיריית קרית אתא ונציג המועצה האזורית זבולון. מהנדס הוועדה המשותפת הוא מהנדס העיר אריאל וטרמן והיועצת המשפטית שלה היא עו"ד דגנית קורן, שמשמשת מנהלת תחום בכירה לתכנון ובנייה במחלקה המשפטית של העירייה.

הצו קובע גם כי סמכויותיה של הוועדה יהיו "כל הסמכויות המוקנות על פי דין לוועדה מקומית לתכנון ולבנייה", ובהן הוצאת היתרי בנייה, פיקוח על בנייה וליווי תוכניות מתאר. כזכור, בהתבסס על סמכויות אלה הציבה העירייה, באמצעות קורן, לקבוצת בז"ן דרישה לשקם ולשחזר את הלבנייה שקרסה בחודש יוני (ולאחר מכן התקפלה).

הדברים שכתבה קליש רותם, מבלי שפורסמו באמצעי המדיה הרשמיים של העירייה, עוררו תהייה על פרסומם, אך גורמים בעירייה כבר מביעים מורת רוח מהנוסח המיליטנטי של הדברים וחשש מפני התנגשות עם משרד המשפטים.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "ב-8 בנובמבר נשלח מכתב מהלשכה המשפטית של מינהל התכנון, על דעת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, שלפיו קיים ניגוד עניינים מוסדי בכך שמהנדס העיר חיפה ויועת משפטית של עיריית חיפה משמשים במקביל כמהנדס וכיועצת המשפטית של הוועדה המשותפת הפועלת במתחם בז"ן. הובהר כי מדובר בניגוד עניינים מוסדי שיש להפסיקו, אך הובהר כי אין בכך כדי להביע כל טענה ביחס למקצועיותם וליושרתם של נושאי המשרה, שעליהם אין חולק. העמדה נמסרה בעקבות פנייתו של יו"ר הוועדה המקומית המשותפת הפועלת במתחם בז"ן, והיא התקבלה לאחר שיח ממושך שבמסגרתו נשמעו נציגי הרשויות המקומיות הצריכות לעניין וגורמי המקצוע, ולאחר שניתנה זכות טיעון לנציגי החברות הפועלות במתחם".

 

הציוץ של נחשון צוק

הציוץ של נחשון צוק

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

40 תגובות
  1. מירי

    כל הכבוד לראשת העיר שלנו. לא פוחדת מכל גורם! טובת וקידום העיר בראש מעייניה במקום עניינים אישיים ו"להיראות" נחמדה בעיני כולם. כך צריך לעשות- להילחם בחנות רוח ולא לוותר!
    גם כך כל המדינה נראית עם הויתורים לכאן ולשם!!
    כל הכבוד, הצליחי בפעלך. חיזקי ואימצי.
    תודה

  2. גלי ס.

    העבריינית המורשעת וצוות חורשי הרעה שלה גרמו להפסדים של מיליארדי שקלים לחיפה. ועדה קרואה עכשיו!!!

  3. בוחרת קליש מאוכזבת

    תחנת מבקר המדינה שומעת? אחת שתיים שלוש? לבדוק מה מתנהל שם במסדרונות העירייה

  4. אחת מתוך 56 אחוזים

    מסתבר שלא רק עם הליכוד היא רוצה לריב. עם כחול לבן היא עוד לא הספיקה. הנה… עכשיו!!!

  5. גם לריב צריך לדעת....בפרט עם משרדי ממשלה

    אין לה שום תחכום ניהולי לצורך ניהול שוטף או לניהול מאבקים. נראה כמו אוטיזם ניהולי משולב עם חוסר ניסיון ורמה נמוכה ביותר של אינטליגנציה ריגשית.

  6. נועה

    קליש את מפריעה גם לתושבים בעיר חיפה . צריכים להזיז אותך חזרה לביתך.

  7. דין דין

    שוב רוצים למכור אותנו כדי שלא נהיה שותפים להחלטות.קאליש אל תאפשרי לשים אותנו בשק.

  8. אא

    לכי נבייתה כבר הרסת אותנו ואת העיר מיותרת פקחים מעפנים מרגישים כיאלו בכלא היתי מעדיפה ראש עיר גבר היא לא יודעת לנהל ולטפל אחפה שצריך איפה שלא צריך היא רק הורסת ואחר כך מנסה לבנות

  9. אבי

    לכי הבייתה כבר הרסת אותנו ואת העיר מיותרת פקחים מעפנים מרגישים כיאלו בכלא היתי מעדיפה ראש עיר גבר היא לא יודעת לנהל ולטפל אחפה שצריך איפה שלא צריך היא רק הורסת ואחר כך מנסה לבנות

  10. אבי

    הבייתה לא עושה כלום מועיל רק הורסת לנו את העיר והינו בטוחים דיונה יהב לא זז מה נפל עלינו פקחים מעפנים בורות בעיר זיהום ואחת שלא יודעת לעשות משא ומתן עם הצמרת

  11. איציק

    קאליש הרי את נפל,אולי ירושלים למדו ממך איך לזיז את כל מי שמפריעה לו או לא נרא לו?

  12. אורן

    אתם פשוט עיתונות מטעם, ככה זה נראה לקורא הסביר
    מה הקשר בין הכותרת לתוכן?
    לראש העיר לא יכולה להיות ביקורת?
    זה מיד סכסוך?
    אסור להגיד שום דבר בשום עניין?

  13. רוחמה

    מעריצה את האשה הזו. האמת, ורק האמת, הם המטרה שלה. לא מפחדת מאף אחד כשהמטרה שלה היא הצלת חיפה ושיקומה משנות החורבן של יהב.

  14. חבר מועצת עיר

    לדעתי… שתתמקד בלעשות שיער אצל שאבו הספר שלה ותיתן את המושכות למי שמבין. נגיד אוהד שגב! הוא מתעלה על נחשון, על סיגל ציוני, על גלי סגל ועוד הרבה.

  15. חיפאית שמכירה

    אוי… כמה עצוב. העוזר שובר לא יוכל לעזור בזה. אולי נשלח פוד טראק למשרד המשפטים והם יהיו לטובתנו? אופס… לא עוזר. אולי נעשה להם ספסלים מכוערים מול המשרדים? אופס… לא הולך. אולי נקרא להם כיכר על שמו של ניסנקורן עם אבן מכוערת ועליה כוכב זהב? אופס… לא הולך. ואני חזבתי שהרעיונות של שובר גאוניים

  16. שרון

    רוחמה רחמים עליך אם את חושבת שהדרך הנכונה היא במלחמות , בתוקפנות ובהעלבות (כפי שעשתה לא פעם).
    בלי כישורים לנהל משא ומתן, לנהל ולתת אמון בעובדים להבין בכלכלה וניהול כספי – לא ניתן להצליח בכלום.
    לצערנו כזאת היא ראש העיר שנבחרה בשיטת רמאות כלפי התושבים. פשוט אין לה את הכישורים הנדרשים.

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש מתמודדת עם נזקים אדירים שהשאיר יהב.
    אדמה חרוכה. ישב ואיפשר לעיר להתפרק מאיכות החיים, עיריה מנופחת ומסואבת, גרעונות ענק וכניעה למפעלים המזהמים וחברת הנמלים להשתלט על כל מפרץ חיפה זה הרס חיפה.

  18. נמאס

    אולי תפסיקו לכתוב כתבות מגמתיות נגד ראשת העיר .מה יש לכם נגדה?
    יונה יהב היה זבל של ראש עיר וכל התקשורת החיפאית אהדה אותו כאילו הוא מלך העולם .

  19. פיני

    קאליש כל היום מתבכיינת וכל הזמן מאשימה את כולם חוץ
    מאשר את עצמה.
    ככה זה כשרבים עם כולם. יש לזה השלכות.
    וכרגיל, אנחנו, התושבים נישא בתוצאות של חוסר
    היכולת שלה לשתף פעולה עם אף גורם ( חוץ מאשר
    החרדים בחיפה שכבר קיבלו הכל)

  20. סמי שינפלד

    גברת קאליש יקרה -ראשית העיר חיפה ,
    פוליטיקאי חייב לשתול את השתילים החשובים לו מאוד !
    ועוד בנוסף לחבר לווינים אליו בשליטה מקסימלית .
    זהו בסיס חשוב לשליטה ולהצלחה בעתיד.
    בהצלחה ממני סמי

  21. טל

    ראש עיר שמוכנה לסכן את הקריירה הפוליטית שלה כדי לקדם את העיר.
    אחרי שנים של רקבון, מרגישים שיש בחיפה רוח חדשה של שינוי.
    כנראה מי שמממן את העיתון הזה לא אוהב את הרעיוו

  22. שמשון

    לכל המצדדים בעינת.
    אתם עוצמים עיניים ולא מסוגלים להבין שהיא לא תקדם את העיר לשום מקום כי אין לה את היכולת והכישורים הנדרשים.
    פועלת בשיטות חשוכות של דיקטטורה בולשביקית שפסו מן העולם.
    היא גם לא עובדת בשביל התושבים רק מתרפקת על נוסטלגיה אישית שלה ומחזירה את העיר 50 שנה אחורה.
    טוב שהזמן שלה אוזל ושעון החול עובד.

  23. גיא רווה

    "גרמה לנזקים אדירים לחיפה"? ויתרתם אפילו על העמדת פנים כעיתונאים, והחלטתם לצאת מהארון כאנשי תעמולה? איזה מין דיווח חדשותי זה? אילו נזקים היא גרמה? האם הם עובדתיים או מבוססים על פרשנות נסתרת של תוצאות כלשהן שגם הן נסתרות?

    אפשר, באותה מידה, לפרש את המצב כהזנחה רבת שנים של העיר ע"י משרדי הממשלה, שנתקלת עתה בראשית עיר שלא מוכנה לה עוד. איך נדע מה נכון? אולי אם ידווחו לנו על עובדות ועל התוצאות ארוכות הטווח של המאבקים. בוודאי לא אם ינצלו את הבמה להטיח רפש.

  24. עופר

    אלופה ומטפלת כמו שצריך בעירייה, בעיר וזאת בלי חשבון לאף אחד. לגורל יש רכבל על שם הביצים שלו ולקליש יש ביצים אך אין עדיין רכבל פעיל

  25. אחד שמסתובב בעיר ולא בפייסבוק

    אנשים מתלוננים כאילו שבתקופה של יהב ומצנע העיר הייתה שוויצריה. עד שסוף סוף יש אדם בחסן שוקרי שלא מפחד לריב עם המפעלים ועושה תכניות לטווח ארוך זה לא מספיק. חוץ מאשר ביטול הצו בחוץ ועיר הבירה, לא ברור על מה כבר יש להתלונן?.
    בתקופת יהב גם היה זבל ברחובות, גם הייתה מצוקת חניה, גם היו תחנות סמים בהדר, גם היו כבישים שבורים ובתי ספר ששיפצו רק לפני בחירות אבל משום מה אף אחד לא התלונן כל כך הרבה כמו עכשיו.
    שימו לב שמכל מ300,000 תושבים כל המתלוננים זה תמיד קבוצה קבועה של 30 אנשים בעלי זיקה לפוליטיקאים בעירוני.

  26. רק רציתי לדעת

    זה כמו למנות את קליש גם לראש המועצה המקומית בזרנוגה. כיצד המהנדס, מוכשר ככל שיהיה, יכול להיות מהנדס של שתי ועדות במקביל? מה הבעיה למנות לשם מהנדס אחר?

  27. א.א.חיפה

    עינת קלוש את יוצאת נגד כל מי שבא לך. מה שמרגיז אותי מדוע אי אפשרות להעיף אותך ממראשת ראש העיק חיפה. די, נמאס. את גרועה. לא מסוגלת טפל בחזירים נמסתובבים החופשיות ועוד מרגיז שעבריינים מאז שאת בתפקיד מסתובבים חופשי וכל יום שומעים יריות בכל שכונה בעיר העיר חיפה נהפכה ומתחרה לעיר שיקגו. בעבר הסתובבתי בעיר התחתית לעשות קניות היום מסוכן. כי יריות שם בלי שמשהו יעשה משהו בנידון. את קליש רבה עם כל מדרגי הממדלה ובגללך אף משרד לא רוצה להשקיע בעיר חיפה. הפכת את העיר לפח הזבל הכי מסריח מכל ערי ישראל. חיפה היתה בעבר ירוקה ויפה. היום או כתומה או אדומה.את חסרת טאקט.אני נולדתי בחיפה ואהבתי אותה מאוד ולא התפתתי לעבור אחרת לעיר יפה תוססת. אני תושבת הקרית חיים אשמח להתנתק מהעיר חיפה .מדוע אנחנו צריכים להיות מחוברים אליה העיר היום מוצפת בעליה שלילית הבאים מכפרים .מצטערת זה רק גורם נזק מבינה בטחונית וכלכלית. בגלל הםחד שלה לטפל בבעיה. זה רק הולך ומתגהר. גם הדוטרים אינם מטםלים. כי קליש לא טרודה. מרגיז שהסבל ימשך עד סיום תםקידה. מרגיז שאף אחד לא יכול להעיף אותה. היא מצידה מדוע שתלך כי כסף רב זורם לכיסה חמה דתוותר. שראש ממדחה נכדל מםגינים להעיף אותו. ראשת העיר לא מתפקדת.ככה נותנים לה להמשיך ולצחוק כל הדרך
    והדבר הכי נורא שאני כועסת עלי איך בחרתי
    בעינת קליש. טעות שלעולם לא אסלח לעצמי. מודה נכשלתי!!!

  28. א.א.חיפה

    עינת קלוש את יוצאת נגד כל מי שבא לך. מה שמרגיז אותי מדוע אי אפשרות להעיף אותך ממראשת ראשת העיר חיפה. די, נמאס. את גרועה. לא מסוגלת טפל בחזירים נמסתובבים החופשיות ועוד מרגיז שעבריינים מאז שאת בתפקיד מסתובבים חופשי וכל יום שומעים יריות בכל שכונה בעיר העיר חיפה נהפכה ומתחרה לעיר שיקגו. בעבר הסתובבתי בעיר התחתית לעשות קניות היום מסוכן. כי יריות שם בלי שמשהו יעשה משהו בנידון. את קליש רבה עם כל מדרגי הממדלה ובגללך אף משרד לא רוצה להשקיע בעיר חיפה. הפכת את העיר לפח הזבל הכי מסריח מכל ערי ישראל. חיפה היתה בעבר ירוקה ויפה. היום או כתומה או אדומה.את חסרת טאקט.אני נולדתי בחיפה ואהבתי אותה מאוד ולא התפתתי לעבור אחרת לעיר יפה תוססת. אני תושבת הקרית חיים אשמח להתנתק מהעיר חיפה .מדוע אנחנו צריכים להיות מחוברים אליה העיר היום מוצפת בעליה שלילית הבאים מכפרים .מצטערת זה רק גורם נזק מבינה בטחונית וכלכלית. בגלל הםחד שלה לטפל בבעיה. זה רק הולך ומתגבר. גם השוטרים אינם מטפלים. כי קליש לא טרודה. מרגיז שהסבל ימשך עד סיום תפקידה. מרגיז שאף אחד לא יכול להעיף אותה. היא מצידה מדוע שתלך כי כסף רב זורם לכיסה למה שתוותר. שראש ממשלה נכשל מפגינים להעיף אותו. ראשת העיר לא מתפקדת.ככה נותנים לה להמשיך ולצחוק כל הדרך לבנק.
    הדבר הכי נורא שאני כועסת עלי איך בחרתי
    בעינת קליש. טעות שלעולם לא אסלח לעצמי. מודה נכשלתי!!!

  29. א.א.חיפה

    עינת קלוש את יוצאת נגד כל מי שבא לך. מה שמרגיז אותי מדוע אי אפשרות להעיף אותך ממראשת ראשת העיר חיפה. די, נמאס. את גרועה. לא מסוגלת טפל בחזירים נמסתובבים החופשיות ועוד מרגיז שעבריינים מאז שאת בתפקיד מסתובבים חופשי וכל יום שומעים יריות בכל שכונה בעיר העיר חיפה נהפכה ומתחרה לעיר שיקגו. בעבר הסתובבתי בעיר התחתית לעשות קניות היום מסוכן. כי יריות שם בלי שמשהו יעשה משהו בנידון. את קליש רבה עם כל מדרגי הממשלה ובגללך אף משרד לא רוצה להשקיע בעיר חיפה. הפכת את העיר לפח הזבל הכי מסריח מכל ערי ישראל. חיפה היתה בעבר ירוקה ויפה. היום או כתומה או אדומה.את חסרת טאקט.אני נולדתי בחיפה ואהבתי אותה מאוד ולא התפתתי לעבור אחרת לעיר יפה תוססת. אני תושבת הקרית חיים אשמח להתנתק מהעיר חיפה .מדוע אנחנו צריכים להיות מחוברים אליה העיר היום מוצפת בעליה שלילית הבאים מכפרים .מצטערת זה רק גורם נזק מבינה בטחונית וכלכלית. בגלל הפחד שלה לטפל בבעיה. זה רק הולך ומתגבר. גם השוטרים אינם מטפלים. כי קליש לא טרודה. מרגיז שהסבל ימשך עד סיום תפקידה. מרגיז שאף אחד לא יכול להעיף אותה. היא מצידה מדוע שתלך כי כסף רב זורם לכיסה למה שתוותר. שראש ממשלה נכשל מפגינים להעיף אותו. ראשת העיר לא מתפקדת.ככה נותנים לה להמשיך ולצחוק כל הדרך לבנק.
    הדבר הכי נורא שאני כועסת עלי איך בחרתי
    בעינת קליש. טעות שלעולם לא אסלח לעצמי. מודה נכשלתי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר