הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות בז"ן)
הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות בז"ן)

עכשיו העירייה דורשת מבז"ן להרוס את הלבנייה שקרסה

ימים אחדים לאחר קריסת הלבנייה של בתי הזיקוק דרשה העירייה מקבוצת בז"ן לשקם ולשחזר אותה, אך בז"ן טענה כי יש להרוס אותה. אתמול שלח סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מיכי אלפר מכתב לבז"ן בדרישה להרוס את הלבנייה

פורסם בתאריך: 8.9.20 14:53

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מיכי אלפר שלח אתמול (שני) מכתב לבתי הזיקוק לנפט (בז"ן) ובו דרישה להרוס את הלבנייה המזרחית שקרסה לפני כשלושה חודשים מכיוון שהיא מהווה סכנה מיידית.

כזכור, ימים אחדים לאחר הקריסה דרשה עיריית חיפה מבז"ן, באמצעות היועצת המשפטית של הוועדה המקומית המשותפת לתכנון ובנייה למתחם בז"ן, לשקם ולשחזר את הלבנייה. אלא שבבז"ן לא התרגשו, ולפני כחודש וחצי הודיעו כי צוות המומחים מטעמה בחן את הלבנייה וקבע כי מדובר במבנה מסוכן וכי יש לבצע לאלתר הריסה יזומה ומתוכננת שלו.

במכתב ששלח אלפר לבז"ן נדרשת הקבוצה "להרוס את המבנה באופן מבוקר בפיקוח צמוד של מהנדס קונסטרוקציה הן בשלב התכנון והן בשלב הביצוע". עוד עולה מהמכתב כי "תוכנית ההריסה תוצג מראש למחלקה לשימור בעיריית חיפה, ויש לפעול מולה בתיאום לעניין הריסת המבנה שנותר ושחזורו. במהלך ביצוע ההריסה יש לנקוט את כל האמצעים על מנת למנוע פגיעה בלבנייה המערבית ועל מנת למנוע מטרדים לסביבה (אבק וכו'). את פסולת הבנייה יש לפנות לאתר מורשה".

דרישותיו של אלפר, כך עולה מהמכתב, מגיעות בעקבות חוות דעת של המהנדס אליק קרנאוך, מומחה למבנים מסוכנים, שהוגשה לאלפר לפני יומיים ואשר "מבוססת על חוות דעתו של המהנדס ירון אופיר, שערך בדיקה יסודית של הבניין ומצא את הממצאים כדלהלן: החלק העליון של הלבנייה המזרחית קרס. המבנה שנותר אינו יציב ונמצא במצב פיזי ירוד. קיימת סבירות גבוהה שהמשך הקריסה של המבנה תהיה כלפי פנים בשל צורתו של המבנה, אך לא ניתן לשלול אפשרות שאלמנטים שונים של המבנה (לדוגמה – גושי בטון) יקרסו כלפי חוץ, במקרה של רוח חזקה, רעידת אדמה וכד'".

 

הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות בז"ן)

הלבנייה שקרסה (צילום: דוברות בז"ן)

 

 

 

עוד כתב אלפר כי "המצב בפועל הוא חמור הרבה יותר כתוצאה מכך שהחלק העליון של הלבנייה אינו שלם ואינו יציב. חלק זה מגביר את אי יציבות המבנה. קריסת החלק העליון של המבנה ופגיעתו באופן חלקי במבנה שנותר גרם להלם ולהשפעת כוחות נוספים שקשה לאמוד אותם ואשר עלולים להשפיע על מערכת המבנית של המבנה שנותר; בשל מצבם הפיזי הירוד של הבטון ופלדת הזיון קיימת פגיעה מכנית וכימית משמעותית בחוזק המבנה לאורך השנים".

אלפר גם קבע כי "בגמר העבודות יש להגיש לעירייה אישור של מהנדס רישוי מטעמכם על הסרת הסכנה. כמו כן יש להגיש דוח מצב של הלבנייה המערבית המשמשת מרכז מבקרים ועדכון אופן תיקון הליקויים בשאר המבנים לשימור במתחם לפי סקר שנערך על ידיכם. עלי להדגיש כי אם לא תמלאו את כל הדרישות שבהודעה זו לשביעות רצונו של המהנדס, תשקול העירייה אם ובאלו אמצעים היא תנקוט כדי להסיר או למנוע את הסכנה, וכל ההוצאות יחולו עליכם".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. יוסל

    מיכי אלפר לבש את חליפת האיומים. מה, הוא לא מבין שבז"ן לא סופרים אותו ואת העבריינית המורשעת?

  2. בני א.

    דרישת ועדת השימור של עריית חיפה מישיבתה ב 24 באוגוסט כללה כבר את הדרישה להריסת מה שנותר מהלבניה. כך שצו ההריסה למה שנותר מהמבנה אינו חדש. היתה גם דרישה מבז"ן לעשות תחרות אדריכלית עם הצעות לשחזור הלבניה ולהציג את תוצאותיה לפני ועדת השימור תוך 6 חודשים (וגם לעשות סקר של מבנים נוספים במתחם בז"ן כמו גם דיווח על מצב הלבניה השלמה) לא ברור שהדרישות האחרות אכן ירדו למרות הצגת ההחלטה הזו כזגזוג.

  3. יכי מאכער

    מיכי מעכאר.. אולי נשיג תקציב בנייה מחדש אם בקרקעית יקימו ישיבת בני זיקוקי תורה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ברור שצריך להרוס אותה, בזה אין שום התקפלות. הרי ברגע שהיה כשל של קריסה אי אפשר לבנות מעל שוב כלום.
    לכן מי שכותב את זה כנראה לא מבין בהנדסה דבר. אולי רק בכותרות מפוצצות על התקפלות.
    בכל מקרה מדובר בסמל לזיהום ולשלטון בריטי שרק ראה בעיר הזאת דרך לייצא נפט לצרכיו המלחמתיים ולכן מוטב
    היה להעלים את השנייה מאשר לבנות מחדש את זו שקרסה. תעיפו את הסמל המכוער של מגדלי הקירור הגרוטסקיים האלו

  5. גלי

    טוב מאוד. להרוס ולפתח את העיר לטובת התושבים כמו שצריך.
    להפסיק להתרפק על רק על נוסטלגיה ולעצור כל תכנית פיתוח אפשרית
    כפי שנוהגת ראש העיר ההזויה שנבחרה בתרמית הציבור.

  6. א.ד.

    עד סוף הקדנציה של קליש רותם, לא ישאר שום דבר בעל ערך בחיפה. היא הורסת את העיר לאט ועל בטוח.

  7. הסכנה האמיתית לחיפה

    נשקפת ממי שיושב בבניין העירייה ולא מהלבניה של בז"ן.העירייה מתנהלת כאילו חיפה במכירת חיסול. יש איזה גבעה ירוקה על הכרמל? איזה קבלן חסר מצפון מהגליל ייתן לנו עליה יותר כסף. די לכנופיית האפסים שממהרים להרוס לנו את העיר מפחד שמישהו אחר יעשה זאת לפניהם.

  8. אורי מחיפה

    הריסת "הלבניה" בבז"ן הוא אבל הסטורי נדרש לבנות לבניה חדשה במקום זו שתיהרס ובאותן המידות ובאותה הצורה של "הלבניה" הקיימת נעל מנת לשמר את ההסטוריה של בז"ן – למרות חילוקי הדיעות האם להשאיר את בז"ן או להעתיקה- כמובן צריך להעתיקה למקום אחר ויפה שעה אחת קודם – לפני שיהיה גרוע יותר – דעתי שנדרש לסגור את בז"ן ומייד הנזקים הנגרמים מידי יום ביומו גדולים מאשר הרווח של האוכלוסיה כמובן שהבעלים שקיבל במתנה את בז"ן רוצה למכסם את רווחיו אבל בראיה למען האוכלוסיה בחיפה והסביבה נדרש להסיר את הגורם המסרטן והמחיליא את תושבי חיפה והסביבה כמה שיותר מהר.
    הכותב הוא אחד מהסובלים מבז"ן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר