אולם ספורט (צילום: shutterstock.com/madhourse)
אולם ספורט (צילום: shutterstock.com/madhourse)

מתקני הספורט של העירייה לא עברו בדיקה שנתית

מסיכום ישיבה בנושא תחזוקת אולמות, מגרשים ומתקני ספורט שהתקיימה בעיריית חיפה עולה כי רשות הספורט הפסיקה לקיים בדיקות בטיחות למתקני הספורט בניגוד להחלטת מנכ"ל העירייה, וכי הבדק האחרון בוצע לפני יותר משנה וחצי. העירייה: "בגלל הקורונה תהליך הבדיקה ארך זמן רב יותר מהצפוי"

פורסם בתאריך: 13.12.20 12:44

מתקני הספורט העירוניים בחיפה לא עברו בדיקה שנתית – כך עולה מסיכום ישיבה בנושא תחזוקת אולמות, מגרשים ומתקני ספורט שהתקיימה בעיריית חיפה בשבוע שעבר. בישיבה נכחו מנהל המחלקה לחינוך בבתי הספר היסודיים מיכאל שחר, המנהל הבטיחותי במערכת החינוך והתרבות במחלקה לארגון אשר כהן, מנהל רשות הספורט ניר שאול, היועץ לענייני ספורט במינהלת 2030 גנדי סרף ומנהל מחלקת תשתיות ומתקני ספורט ברשות הספורט איתמר דניאלי.

בסיכום הישיבה נכתב שדניאלי "מדווח כי הבדק האחרון בוצע לפני למעלה משנה וחצי" וש"לאחר בדיקה עולה כי תוקף הבדיקה הוא לשנה בלבד. משמע, מתקני הספורט בעיר לא עברו בדיקה שנתית". עוד נכתב בסיכום כי "רשות הספורט הפסיקה לקיים בדיקות בטיחות למתקני הספורט, בניגוד להחלטת מנכ"ל העירייה מ-15 ביולי 2019. מדובר בהפסקת הליך בדק שנתי שהתבצע לאורך שנים על ידי רשות הספורט אחת לתקופה באמצעות חברה חיצונית שזוכה במכרז". לפי הנחייתה של היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין מ-21 בספטמבר השנה, כל אולמות הספורט המצויים בשטחם של בתי הספר מנוהלים על ידי המחלקות המקצועיות במינהל החינוך, והוא זה ש"אחראי ליישם את ההנחיות של רשות הספורט".

 

 

בישיבה ביקש שאול להחריג את האולמות בבתי הספר אלון, הבונים, דינור, הפתוח ובהמשך את נאות פרס "מכיוון שאולמות אלה מתוחזקים ומנוהלים על ידי צוותים של רשות הספורט", וסוכם כי הוא יעלה את הנושא בפני מנכ"ל העירייה אוהד שגב. כהן הדגיש כי "העברת אחריות הבדק למינהל החינוך מחייבת העברה של כוח אדם ייעודי זה מרשות הספורט למינהל החינוך ושל הסעיף התקציבי הרלוונטי. נוסף על כך יש להעביר למינהל החינוך את סעיף ההצטיידות ובדיקות השבר".

בתום הישיבה הוחלט כי "נדרשת יציאה מיידית למכרז בנושא סקרי בטיחות מתקני ספורט. יש לשקול אפשרות לבידוק בדק על ידי החברה החיצונית באופן מיידי באישור ועדת מכרזים על מנת שניתן יהיה לבצע סקר מיידי של כל המתקנים במוסדות החינוך, ונדרשת העברת סעיפים תקציביים למינהל החינוך – סקרי בטיחות, שבר, שיפוצים ורכש – וכן מכרזים עירוניים קיימים או כאלה שאינם תקפים בנושא רכש והצטיידות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "רשות הספורט מבצעת מידי שנה בדיקות בטיחות בכל האולמות ומתקני הספורט ברחבי העיר. השנה, עקב מגיפת הקורונה, נסגרו חלק מהמתקנים למשך כמה חודשים, ולכן תהליך הבדיקה ארך זמן רב יותר מהצפוי. התהליך עתיד להסתיים בשבועות הקרובים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרח מודאג

    ולפי ההצהרה של קליש מגרשי הכדורגל בעיר עוברים מאתו״ס לניהול רשות הספורט… אז מה יהיה לא ישתלו דשא?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זאת לא עיריה זה המועדון לחלוקת צ'ופרים של שמשון ואמנון עידו. ככה זה גם מתנהל שני עשורים תחת יהב ובאיומים ושביתות כדי להמשיך בחגידה תחת קליש. הבעיה לא ראשי העיר אלא תפקוד העירייה הזאת

  3. מי מנהל את מי

    זאת לא עיריה זה המועדון לחלוקת צ'ופרים של שמשון ואמנון עידו. ככה זה גם מתנהל שני עשורים תחת יהב ובאיומים ושביתות כדי להמשיך בחגידה תחת קליש. הבעיה לא ראשי העיר אלא תפקוד העירייה הזאת

  4. לידיעת אנשי יפה נוף והעירייה המזלזלים בביקורת מבנים

    לפני מספר שנים קרסה תקרת אולם הספורט בבית ספר דגניה בקרית חיים.
    בנס, הקריסה הייתה בשבת. אם היה זה ביום לימודים, יתכן והיינו עם יותר קורבנות מאסון הכרמל.
    מזלזלים בבטחון של מבנים שמאכלסים מאות ילדים. כל ילד חשוב לנו, כל מתקן כזה חייב ביקורת פעמיים בשנה
    אחרי החורף ולקראת החורף. מי שלא עושה את זה, אחרכך יבלה שנים רבות בבתי משפט אם יקרה חלילה אסון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר