עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

משרד המשפטים יכריע בסוגיית ההנחה בארנונה בחיפה

עוד יש תקווה להנחות: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ ידון בשבוע הבא בשאלה אם חתימתו של שר האוצר ישראל כץ על האישור להנחות בארנונה שאותן ביקשה עיריית חיפה להחיל היא תקפה, וזאת בניגוד לחוות הדעת של היועץ המשפטי של משרד הפנים

פורסם בתאריך: 3.2.21 07:56

נושא ההנחה בארנונה שעיריית חיפה ביקשה להחיל לפי צו המסים המאושר עבר להכרעתו של משרד המשפטים. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי בשבוע הבא יובא הנושא לפתחו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט אזרחי ארז קמיניץ, שיידרש להכריע אם החתימות של שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר ישראל כץ על הבקשה החריגה שהגישה העירייה להחלת ההנחה הן תקפות.

ביוני אשתקד אישרה מועצת העיר את צו המסים לשנת 2021, שבמסגרתו ביקשה ראש העיר לא להפעיל את עדכון ההעלאה השנתית האוטומטית שעומדת בשנת 2021 על 1.1 אחוז, ולהעניק הנחות שונות, למשל לעסקים בעיר התחתית ובהדר, לעסקים שפונים לרחובות מדרגות ולחללי עבודה לאמנים. על מנת ליישם את החלטותיה פנתה העירייה לדרעי ולכץ כדי לקבל את אישורם. כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", בשל סירובו של היועץ המשפטי של משרד הפנים עו"ד יהודה זמרת לאשר את חתימתו של כץ בטענה שחתימתו התעכבה מעבר לתאריך המיועד לכך – 15 בדצמבר – התעכבה שליחתם של שוברי הארנונה שהיו אמורים להגיע לתושבים ולעסקים לקראת סוף השנה החולפת. בשל כך נאלצה העירייה לשלוח את השוברים ללא הנחות, וראש העיר עינת קליש רותם הטיחה ביקורת קשה בכץ.

 

 

גורמים במשרד הפנים טוענים כי בעקבות פנייה של העירייה למשרד האוצר ולמשרד הפנים בבקשה להכיר בחתימות כמחייבות, בטענה שהעיכוב בחתימתו של כץ הוא עניין טכני בלבד, הוחלט להעביר את הנושא לבחינתו של קמיניץ. בשבוע הבא כאמור יקיים קמיניץ דיון עם הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, ובסופו הוא ימסור את החלטתו. אם קמיניץ יפסוק כי החתימה של כץ היא תקפה, יוחלו ההנחות באופן רטרואקטיבי.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "הסוגיה הועברה להחלטתו של משרד המשפטים, ודיון בנושא יתקיים בשבוע הבא".

ממשרד המשפטים נמסר: "השאלה בדבר מעמדו של המועד הקבוע בחוק לחתימה של שר הפנים ושר האוצר על אישורים חריגים בארנונה היא שאלה עקרונית של פרשנות משפטית, שהובאה לפתחו של משרד המשפטים לצורך הכרעה בה. בקרוב יתקיים דיון בסוגיה בראשותו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט אזרחי עו"ד ארז קמיניץ ובהשתתפותם של הגורמים הרלוונטיים ממשרדי הממשלה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גלית, כרמל

    כל הכבוד לעינת שלא מוותרת. אצל יונה יהב החיפאים קיבלו כל שנה עלייה בארנונה, זו אחת הסיבות שזרקנו אותו.

  2. אליהו

    אם קליש תצליח להוזיל את הארנונה הרצחנית בחיפה אני אבחר בה שוב בבחירות הבאות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דוגמא לטיפול כושל מול משרדי הפנים והאוצר והתושבים מפסידים

  4. מאד פשוט רק צריך כח פוחיטי בכנסת לעצור השתוללות הפנסיות התקציביות

    אפשר להוריד את הארנונה ב-10% מיידית לכולם.
    אם תופסק הפנסיה התקציבית בעיריות שעולה 350 מליון שקל והפנסיות יוגבלו לשכר הממוצע במשק, יחסכו 150 מליון שקל והם יוחזרו לציבור בהורדת ארנונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר