עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

סופית: שוברי הארנונה נשלחים ללא הנחות

בעלון שצורף אל שוברי הארנונה שנשלחים בימים אלה לבתי התושבים ולבתי העסק תוקפת ראש העיר עינת קליש רותם את שר האוצר ישראל כץ. "למרות קבלת כל האישורים ממשרד הפנים, בשל עיכוב של כמה ימים במועד חתימתו של שר האוצר, ההטבות שהובטחו לא אושרו. נמשיך ונפעל בשנה הבאה"

פורסם בתאריך: 28.1.21 17:42

ראש העיר עינת קליש רותם יוצאת למתקפה פומבית נגד שר האוצר ישראל כץ. בשוברי הארנונה שנשלחים בימים אלה לבתי התושבים ולבתי העסק צורף עלון שבו היא כתבה: "למרות קבלת כל האישורים ממשרד הפנים, בשל עיכוב של כמה ימים במועד חתימתו של שר האוצר, ולמרות שחתם, ההטבות שהובטחו לא אושרו ביורוקרטית. נמשיך ונפעל בנושאים אלה בשנה הבאה".

קליש רותם התייחסה לעיכוב בשליחת שוברי הארנונה ולעיכוב האישור של כץ להנחות שהיא ביקשה להחיל על אזורים מסוימים ולבקשה החריגה של עיריית חיפה לא להעלות את שיעור הארנונה באופן אוטומטי. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", בשל העיכוב באישור צו המסים שאושר במועצת העיר נאלץ גזבר העירייה רוני בן חיים לבקש אישור ממועצת העיר לדחיית ההנחות למשלמי הארנונה במלואה מראש.

עוד כתבה קליש רותם בעלון כי "לאחר חודשי עבודה רבים שהשקיעו צוותי העירייה ביחד איתי בהובלת תהליך לשינוי מסי הארנונה, ולאחר מאמץ אדיר שבסופו קיבלנו אישור משר הפנים להתחיל במהפכה זו, תקלה ביורוקרטית מצערת ביטלה את הכל. מהי התקלה? שר האוצר התמהמה עם החתימה מעבר למועד הנקוב בחוק. אי לכך, לצערי, השנה לא יוכלו תושבי חיפה ליהנות מעצירה בגובה הארנונה, וכל העסקים הקטנים לא יוכלו ליהנות מהוזלה במסים שלה הם חיכו במשך שנים רבות. באופן אירוני, אם הייתם משלמים את המסים באיחור, הייתם נקנסים. כאשר שר האוצר חותם על הטפסים באיחור, גם אתם נקנסים".

 

 

ראש העיר הוסיפה כי "עד היום אנו מקבלים מסרים סותרים מהשרים, ולפיהם ייתכן שיש עוד סיכוי שהאישור יינתן, אך אנו כבר לא יכולים להמתין עוד, ובוודאי לא לגרום לכם לכל עיכוב בהוצאת שומת הארנונה. אני מבטיחה שכולנו בעירייה נמשיך להילחם על הוזלת הארנונה ועל עזרה לעסקים לאורך כל השנה, ולא רק בצו המסים הבא. בכוונתנו לפעול בדרכים נוספות ויצירתיות כדי לעזור ככל שנוכל".

את הודעתה סיימה קליש רותם בהבטחה כי "אם השרים בכל זאת יתעשתו ויאשרו את ההפחתות שעליהן עמלנו כה קשה, לא תהיה שמחה ממני לעדכן על ההתפתחות בחשבונות הארנונה שלכם לשנה זו".

היחסים העכורים בין קליש רותם לכץ החלו מיד עם בחירתה לראשות העיר, כאשר הוא כיהן כשר התחבורה, אז היא אמרה על פרויקט הרכבלית, שנחשב פרויקט דגל של משרד התחבורה "הרכבל ז"ל". גם ביטול פרויקט המטרונית ברכס הכרמל שעד היום טוענת ראש העיר שהיא לא זו שביטלה אותו, העתירות נגד נמל המפרץ והעיכובים בפרויקטים שהמשרד העביר לתאגיד העירוני יפה נוף הרעו את היחסים מול כץ.

תגובת משרד האוצר תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

33 תגובות
  1. רונית

    כל הכבוד לראש העיר על השיח הפתוח עם התושבים. חשוב שנדע מי הם הכוחות שמונעים מראש העיר לממש את החזון שלה.
    כנראה שמשון עידו שלא קיבל ג'וב אומר לכץ מה לעשות.

  2. ר. סגל

    לא מאמין למילה שיוצאת מהפה של העבריינית המורשעת. במשך שנתיים וחצי היא לא קיימה אפילו הבטחה אחת. הכל אצלה זה שקרים והאשמה של אחרים.
    הגיע הזמן לגרש את המטונפת הזאת מהעיר.

  3. צביקה

    יהב היה מקפיד להעלות את הארנונה בחיפה מדי שנה. קליש לפחות מנסה להוריד את הארנונה ורק על זה אצביע לה שוב.

  4. יגאל

    כשראש הממשלה מואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים זה לא פלא ששיריו לא עומדים בסיכומים
    מחלה שלהם לא שווה את הבל הפה שלהם

  5. חיפאי בעל עסק בעיר תחתית

    זה מה שקורה למי שחושבת שהיא חזקה יותר מהממשלה. וכמו שכולם מבינים…. התושבים משלמים את הטעויות שלה. קליש הביתה. טעות שבחרנו בך

  6. קליש היא הבני גנץ של חיפה

    כוונותיה טהורות, רצונותיה נשגבים, הבטחותיה מלהיבות, מעשיה גרועים ותוצאותיהם מחישות את חורבן העיר

  7. עדנה, כרמל

    קליש, כל חיפה איתך. ובוז לשרי הממשלה ולפקידים שמנעו מתן הנחה בארנונה לתושבי חיפה. זה מחזיר אותנו לימים הרעים של יהב.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היא לפחות מנסה להוריד את הארנונה.
    יונה יהב תמיד היה מעלה

  9. קבלנו דוגמה מאלפת בחיפה

    ראינו כיצד הצבעה לקליש הביאה לשליטה חרדית בעירייה.
    חייבים להצביע לליברמן כך שהחרדים לא יהיו לשון מאזניים ולסיים את השליטה החרדית בועדת הכספים ומשרד הפנים.

  10. לכל תומכי קליש

    ראש עיר נמדד בתוצאות ולא בדיבורים. לצורך כך הוא נבחר ונדרש להוביל מערכת שלמה שחלקה ממומנת על ידינו. נראה כי ראש העיר הנוכחית מרבה להצהיר ולהתנצח אבל נכשלת בגדול במבחן בתוצאה.
    חבל…..לתושבים ולעיר.

  11. חיפאי

    כשלא מצליחים אז אומרים שהכוונות טהורות (ותמיד ניתן להוסיף את יהב לחיזוק הטיעונים).
    האמת הפשוטה היא שקליש כישלון ענק, חסרת כל יכולת מנהיגותית והורסת כל חלקה טובה בעיר. אני לא יודע מי הכוחות שמניעים אותה ועד כמה היא מושפעת, אבל ברור לחלוטין שהיא גורמת לנזק אדיר שיפגע בעיר לשנים ארוכות.

  12. יש פה השלכות לפוליטיקה הארצית

    הצבעה למפלגות הגדולות – כולן ישבו עם החרדים הפאנטיים, סחיטה מגזרית
    הצבעה לשמאל הקיצוני – כולם ישבו עם הערבים הפאנטיים, סחיטה מגזרית

    ראינו מה קורה כשיש סחיטה של המגזרים האלו בעיריית חיפה בשנתיים וחצי האחרונות.
    אם ליברמן יהיה לשון המאזניים או יקים ממשלה, נגמרה הסחיטה לכאן ולכאן.
    דה.

  13. קליש צריכה לחכת הביתה!

    קליש פופוליסטית בשקל! מה היא חושבת… שנבלע את ההצהרות שלה על כץ? הייתה צריכה להבין שתעשה פוזות על שרים סה יחזור להתנקם בנו. העיקר היא רוצה להצטייר כז'אן דארק, בסוף היא ז'אן דארק רק בעיניה ובעיני ניר שובר. םתאטיים!!!!

  14. מנחם

    יהב היה מעלה בקביעות את הארנונה מדי שנה. זו אחת הסיבות שהחיפאים זרקו אותו. קליש לפחות מנסה להוריד.

  15. אזרחית

    ראשת העיר הכי גרועה של חיפה העיר.אין ניהול כלל וכלל, מסתכסכת עם משרדי הממשלה על חשבון תושבי העיר, חסרת אינטיליגנציה ריגשית. כמו המשפט הידוע אפשר גם להגיד עלינ, מהרסייך ומחרבייך מתוכך יצאו!!!

  16. א.א.חיפה

    די להאשים את יונה יהב. כמה ימי חסד אתם נותנים לה. היא נכשלה בגדול בהכל. תגידו משהו אחד שהיא אמרה ועשתה. אבל האצבע מאשימה רק אותה כי בנתיים הכל מתמוטט בעירנו. כי היא לא מבינה היא דון קישוט של העיריה. היא לא יודעת לנהל עיריה. מה לעשות מי שיוצא נגד הממשלה בגלל שלא מאמינה בה היא רק יורה לה ברגליים אדיוט . כי תקציבים מקבלים מהממשלה. בגללה אנחנו לא מקבלים כלום.נמשכת הבריונות מול הממשלה ואנחנו בסוף אוכלים אותה, בהכל. אני בחרתי בה וקיוותי כי רציתי וצפיתי ליותר.אבל כולנו נכשלנו בגדול בבחירתנו. שנתיים עברו והעיר נהרסת מול עיניינו. העיר שאני אוהבת אותה ולעולם לא חשבתי לעזוב אותה רק בגללה. מעניין מדוע היא ממשיכה להיות ראש עיר שכשלה כראש עיר שהרסה , כל חלקה טובה. היא תזכר כראש עיר הכי גרועה. לי חבל כאישה אבל העיריה חשובה לי יותר מכל.

  17. א.א.חיפה

    יש כאלה מגיבים כאילו העם איתם. כמו תגובתה של עדנה. כל הכבוד כל חיפה איתה. עדנה. תכתבי בסמך ולא בדמי ורוב תטשבי חיפה. תעברי כמה בעדה וכמה נגדה. די לליקוק.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הארנונה היא מס לכל דבר.האזרח היה מקבל אותה אילו ידע שמשתמשים בה לצרכים מועילים לעיר.תשלומים לעובדי עיריה עייפים הם לא שימוש ראוי.

  19. נולדנ

    הבעיה לא רק גובה הארנונה אחא שאין לה כל תמורה בעבור התושבים. העיר מדשדשת מוזנחת ומטונפת עם תשתיות רעועות ובניה מאסיהית ולגובה בכל פינה ירוקה וללא כל תכנון סביבתי ארוך טווח..רק זכויות בניה מופרכות וכסף לעירייה מבלי להתחשב בתושבים שנגמרה להם איכות החיים פה . מי שנהנה פה זה רק החזירים שמסתובבים חופשי ברחובות . אין כל טיפול בתושב והזנחה משוועת..עצוב. לכן כמו רבים אחרים אנחנו עוזבים לאיכות חיים טובה יותר

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה לא רק גובה הארנונה אחא שאין לה כל תמורה בעבור התושבים. העיר מדשדשת מוזנחת ומטונפת עם תשתיות רעועות ובניה מאסיהית ולגובה בכל פינה ירוקה וללא כל תכנון סביבתי ארוך טווח..רק זכויות בניה מופרכות וכסף לעירייה מבלי להתחשב בתושבים שנגמרה להם איכות החיים פה . מי שנהנה פה זה רק החזירים שמסתובבים חופשי ברחובות . אין כל טיפול בתושב והזנחה משוועת..עצוב. לכן כמו רבים אחרים אנחנו עוזבים לאיכות חיים טובה יותר

  21. שרי

    על איזו הנחה מדובר ולמי?
    את זה היא לא מפרסמת כי כנראה הכל עבודה בעיניים.
    אם רצית לתת הנחות היו לך מעל שנתיים להגיש את ההמלצות , למה מאוחר מדי?
    הוכחה נוספת על תפקוד לקוי של הנהגת ראשות העיר שרק זורקת טענות כלפי הממשלה אבל לא לוקחת אחריות לידיים.
    אפשר היה לפתח את העיר וליצור אלפי מקומות עבודה נוספים אבל לכל דבר ראש העיר מציבה חסמים ולוקחת לעצמה יותר מדי זמן לקבל החלטות במקום לקחת הזדמנויות לטובת תושבי העיר בידיים פתוחות וברצון. – זה לא צריך להיות ככה אנחנו תושבי העיר ראויים להנהגה טובה יותר בראשות העיר שתפעל לטובתנו באמת ולא נגדנו כפי שקורה היום.

  22. יפעת

    עדנה, שימי לב הדיעה שלך היא רק שלך.
    והיא ללא נימוקים וחשיבה, הולכת עם ראש בקיר ועיניים סגורות.

  23. אנונימי

    ולשר כץ אין יד ורגל בדבר? היא מתנגדת להמשך זיהום המפרץ ולהפיכת המפרץ למזבלה עולמית. גם לערים אחרות הוא לא אישר הנחות בארנונה? ברור לגמרי שמהיום שהיא נבחרה שמים לה רגל. אף אחד לא נולד ראש עיר. לא מתאים לכם? בבחירות הבאות שימו פתק אחר בקלפי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר