דיקור יבש לטיפול בכאבי שרירים - עכשיו גם מרופאי משפחה (צילום: דוברות "כללית")

דיקור יבש לטיפול בכאבי שרירים: גם מרופאי משפחה

מתמחים במחלקה לרפואת משפחה של כללית והטכניון סיימו קורסי הכשרה בדיקור יבש לטיפול בכאבי שרירים ושלד. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 17.8.20 17:11

13 רופאים הנמצאים בהתמחות ברפואת המשפחה, במסגרת המחלקה לרפואת משפחה של "כללית" והטכניון בחיפה, הוכשרו בטכניקה של דיקור יבש הקרויה לעיתים גם  IMS, שונה מדיקור סיני והינה חלק מהרפואה המערבית "הרגילה". זהו כלי טיפולי חשוב שנועד להקל על כאבים במערכת השריר-והשלד, כגון כאבי גב, כתפיים, כאב ראש, דורבן בכף הרגל ועוד שורה של בעיות רפואיות שכיחות.

מדובר בטכניקה  טיפולית המתאפיינת באיבחון  סדור של מקור הכאב, שלרוב נובע מ"נקודות הדק", בשרירים וגורמים לכאב מוקרן בתבנית אופיינית. הטיפול בדיקור יבש גורם להרפיית סיבי השריר ובכך להקלה על הכאבים ושיפור בטווחי התנועה כתוצאה מאותן נקודות הדק.

ארבעת ימי הקורס נערכו על פי כל כללי "התו הסגול" וכדי לשמור על כללי הריחוק החברתי בימי קורונה אלו, הועבר החלק התיאורטי של הקורס בהרצאות זום. התרגול המעשי התבצע בקפסולות נפרדות, שבכל אחת מהן 6-8 מתמחים עם מדריך צמוד, מתרגלים את הטיפול זה על זה.

הקורס התנהל כחלק מההכשרה המקיפה שיוזמת החברה הישראלית לרפואת שריר-שלד בהסתדרות הרפואית לרופאי משפחה, רופאי כאבי, רופאי חדר מיון, רופאים אורתופדים פיזיותרפיסטים ומטפלים אחרים ברפואה מנואלית. הקורס הנוכחי נערך ברחבי הארץ והוכשרו מספר שיא של 112 רופאים ומטפלים במקביל, מהם 13 רופאי משפחה בכללית – מחוז חיפה וגליל מערבי. הקורס בכללית מחוז חיפה וג"מ נערך ב-2 קפסולות. אחת, בהדרכתו של ד"ר נגב בר – מומחה ברפואת המשפחה במרפאות רמות מנשה ודליה של כללית, המשמש גם כיו"ר החברה הישראלית לרפואת שריר-שלד וד"ר בקי חרש – מנהל מרפאת כללית בעמוקה ומזכיר החברה הישראלית לרפואת שריר-שלד.

בתום ההכשרה קבל כל משתתף תעודה מטעם החברה לרפואת שריר-שלד והוא יכול ליישם את השיטה  כחלק מארגז הכלים שלו להקלה על המטופלים  עם כאבים ובעיות תפקוד של מערכת השריר-והשלד.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר