מתמודדים עם הסוכרת בקהילה האתיופית. בתמונה: סדנת סוכרת למטופלים יוצאי אתיופיה בצל קורונה. צילום: דוברות כללית
מתמודדים עם הסוכרת בקהילה האתיופית. בתמונה: סדנת סוכרת למטופלים יוצאי אתיופיה בצל קורונה. צילום: דוברות כללית

מתמודדים עם הסוכרת בקהילה האתיופית

צוותי כללית במרפאות צאלון ומרבך בקרית חיים העבירו לעולי אתיופיה הדרכה מונגשת תרבותית בנושא הסוכרת. כל הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 1.9.20 16:59

צוות המחלקה לקידום בריאות של כללית בחיפה, בניהולה של ענת ספרוני אליהו ומוקד שילובים של עיריית חיפה, חברו יחד במטרה להמשיך ולקיים תכניות הדרכה לעולים מאתיופיה, על אף מגבלות הקורונה.

בקרב עולי אתיופיה יש מגמה של תחלואת סוכרת – מחלה שלא הייתה מוכרת להם בארץ מוצאם והיא תולדה של אורח החיים המערבי אותו אימצו, כגון אכילה עתירת סוכר ושומן והרבה פחות פעילות גופנית שהיתה חלק מובנה מאורח החיים בכפרי המוצא. על כן, יש חשיבות רבה בפעולות למניעת המחלה וסיבוכיה והעמקת ההדרכה גם בקרב קבוצה זו בהתאמה תרבותית.

לשם כך חברו כללית ומוקד שילובים להפעלת סדנא גם בימי קורונה. תכני הסדנא כללו הסבר על הסוכרת, סיבוכיה, דרכי מניעה, תזונה מתאימה, פעילות גופנית, שמירה על בריאות העיניים וכף הרגל בשל סיבוכים אפשריים למחלה וכמובן מעקב והצמדות לטיפול הרפואי שהועברו על ידי צוותים משתי מרפאות כללית בקרית חיים צאלון ומרבך: עו"ס זוהר גלר, ד"ר זייד איסמעיל, האחות שירן קליין שושן, הדיאטנים דמיטרי קליין ונאווה פולין, הפיזיורתפיסטית ליאת שוורץ והרוקחת סופיה קוסטס.

הסדנה בת שבעה מפגשים, נערכה בליווי וריכוז המגשרות נורית גטהון מטעם כללית ומולו אללין מטעם מוקד שילובים והתקיימה באולם הגדול בבית נגלר, אותו העמיד מוקד שילובים, כך שניתן יהיה לשבת בריחוק ולפי כללי התו הסגול. הפעילות כללה הדרכה פרונטלית בשילוב הפעלה חווייתית וכן תרגול על ידי הפיזיותרפיסטית ליאת שוורץ (בתצלום).

נוכח ההצלחה הרבה, מתוכנן בהמשך שיתוף פעולה פורה זה בין כללית לשילובים שיכלול פעילויות נוספות בהתאמה תרבותית ליוצאי אתיופיה.

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר