עו"ד דניאל איקן חכמון (צילום: סטודיו הדר)
עו"ד דניאל איקן חכמון (צילום: סטודיו הדר)

"לייצג לקוחות ברגע כל כך משמעותי בחייהם זה סיפוק אדיר"

עו"ד דניאל איקן חכמון הביאה למשרד עורכי הדין העצמאי שלה ניסיון עשיר. כמי שעבדה במחלקה המשפטית באפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, היא מכירה את שני צידי המתרס, ואת הידע הרב שלה היא מעניקה כערך מוסף ללקוחותיה. תחום עיסוק נוסף שלה הוא מקרקעין ונדל"ן, ועליו היא מעידה: "זה תחום מאתגר ומרגש, במיוחד כשמדובר בעסקת רכישה של דירה בפעם הראשונה בחייו של זוג צעיר"

פורסם בתאריך: 4.3.23 17:55

עוד כשהייתה נערה צעירה, ידעה עו"ד דניאל איקן חכמון שהיא תהיה עורכת דין. מצעירותה היא הייתה זו שהובילה כל מהלך וידעה להתבטא בכתב ובעל פה. כולם מסביב היו מתייעצים איתה, והנחישות והשאיפה למקצועיות הובילו ועדיין מובילים את המשרד שלה, פעם אחר פעם, לניצחונות רבים ועסקאות מוצלחות עבור לקוחותיה.

"מגיל צעיר, תמיד הייתי זו שיש לה מה להגיד, וכולם מסביב ידעו וממש לא הופתעו כשהחלטתי ללמוד משפטים", היא מספרת. "בעקבות הגירושים של אחותי ואחי, החלטתי בתחילת התואר הראשון במשפטים להתמחות בדיני משפחה, ולאחר כשלוש שנים בתחום בחרתי דווקא להתמקד בנישה אחרת בתוך דיני המשפחה ולהתעמק בתחום דיני הירושה, אפוטרופסות, ייפוי כוח מתמשך וצווי הורות במשפחות להט"ב".

עו"ד איקן חכמון היא בעלת תואר ראשון ושני במשפטים, מצטיינת דיקן ומגשרת מוסמכת. הניסיון העשיר שרכשה במחלקה המשפטית באפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, שם עבדה במשך מספר שנים, הביא אותה למשרד העצמאי שפתחה, שבו בשנים האחרונות היא עוסקת  באפוטרופסות, צוואות, ירושות וייפוי כוח מתמשכים, ולצד אלה, גם בתחום דיני המקרקעין והנדל"ן.

 

 

"במציאות הישראלית, עסקת מקרקעין היא לרוב העסקה המשמעותית והגדולה ביותר שאדם יעשה בחייו, ולכן חשוב לבחור עורך דין שעוסק בתחום ובקיא בו, אחרת יש הרבה מקומות שאפשר ליפול בהם", היא מסבירה. "אם עורך הדין לא עוסק בתחום הזה בשוטף ולא יודע לשים לב לפרטים הקטנים, ניתן להפסיד ממון רב, לכן יש חשיבות רבה בבחירת עורך דין שיעשה עבור הלקוח את כל הבדיקות המשפטיות, כדי להעניק לו ביטחון והגנה משפטית מלאה בביצוע העסקה".

עוד מציינת עו"ד איקן חכמון: "תחום המקרקעין מאתגר ומעניין, ויש סיפוק מאוד גדול בייצוג לקוחות ברגע כל כך משמעותי בחייהם, במיוחד כשמדובר בעסקת רכישה של דירה בפעם הראשונה בחייהם".

אחד התחומים שהמשרד שלך חזק בהם הוא אפוטרופסות וצוואות.

"נכון, באתי מתוך המערכת ושימשתי כבאת כוח היועץ המשפטי לממשלה באפוטרופוס הכללי, לכן אני יודעת איך הכל עובד מבפנים, איך צוואה צריכה להיות ערוכה, לוודא שאין בה טעויות על מנת שלא יפסלו אותה. גם מבחינת תחום האפוטרופסות, בעיקר כשמדברים על חסויים, קטינים ואנשים חסרי ישע, כל דבר צריך לעבור את אישור בית המשפט ולא כל עורך דין יודע להגיש את הבקשה בצורה הנכונה. צריך להכיר ולדעת על מה לשים דגש, וגם במקרה הזה, מאחר שהייתי שם והייתי זו שמקבלת את הבקשות ומגישה את התגובה לבית המשפט מטעם המדינה, אני יודעת מראש איך לנסח אותם ועל מה לשים דגש".

* * *

עו"ד איקן חכמון, בת 34, נשואה לג'יני, מתווכת נדל"ן, והן אימהות לריף בת שנתיים וחצי. היא מאמינה במתן שירות אישי ומקצועי לכל לקוח, כאשר הזמינות, האמינות והבנת צורכי הלקוח הן העקרונות המנחים אותה בכל תיק ותיק. "המשרד שלנו מעניק מעטפת רחבה ללקוחות, הכוללת במידת הצורך הפניה לאנשי מקצוע חיצוניים כגון שמאי מקרקעין, יועצי משכנתאות, יזמים וסוכני נדל"ן, רואה חשבון לצורך ייעוץ ותכנון מס, והכל על מנת להעניק ללקוח את השירות המקצועי ברמה הגבוהה ביותר".

מה המוטו שלך בעבודתך?

"הדבר החשוב ביותר מול הלקוח זו האמינות. לשקף לו את התמונה המלאה, גם אם לפעמים לא נעים לשמוע אותה. לדוגמה, מקרה שהתרחש רק לאחרונה במשרד. זוג לקוחות שלי סגר עסקה לרכישת הדירה הראשונה בחייהם. העסקה הגיעה לפתחי על מנת שאייצג אותם ואעשה את כל הבדיקות של הנכס בטרם הרכישה. לאחר בדיקה מעמיקה, התברר לי שמדובר בנכס בעייתי שרשום במושע (בעלות משותפת על הקרקע / הנכס) ואין לגביו זיהוי ודאי, ובנוסף על הנכס קיימת הערת מבנה מסוכן – שני דברים שמובילים לכך שהלקוחות לא יוכלו לקבל משכנתה, ובעתיד מכירת הנכס תהיה מאוד לא פשוטה, בלשון המעטה. אחרי בדיקות רבות שעשיתי, המלצתי לראשונה בחיי ללקוחות שלי לא לרכוש את הדירה. בהתחלה הם מאוד התאכזבו, אך מהר מאוד הם הודו לי שלא רכשו את הדירה, כי הדבר היה גורם להם ככל הנראה הפסד כספי משמעותי. לכן חשוב לשקף ללקוח את כל האמת, גם אם לא תמיד נעים לשמוע אותה".

רגע לפני יום האישה. האם יש הבדל בין נשים לגברים הן כעורכות דין והן כלקוחות?

"בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט נשים בעולם המשפט, והיום אנחנו נמצאות בעמדות מפתח ויש נשים רבות שהן שופטות ועורכות דין מובילות. בדרך כלל אנשים בוחרים את עורך הדין שלהם לפי החיבור הראשוני שלהם אליו, לפי הניסיון והאישיות שלו כאדם ולפי המלצות שקיבלו, לכן אני לא ממש חושבת שיש הבדל משמעותי בין נשים עורכות דין לגברים. מה שכן, מבחינת לקוחות, הנשים הן הרבה יותר דקדקניות, יורדות לפרטים הקטנים יותר מאשר גברים, יודעות לשאול את השאלות הנכונות ומבקשות תשובות".


עורכת דין דניאל איקן חכמון

טל': 04-6499991  דוא"ל: [email protected]

לאתר של עו"ד דניאל איקן חכמון >>>

לפייסבוק של עו"ד דניאל איקן חכמון >>>

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר