ד"ר איליה ז'לובינסקי, סבינה שאולוב וגנית כהן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר איליה ז'לובינסקי, סבינה שאולוב וגנית כהן (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הפקידה הרפואית קמה לסייע לחולה שלקה בהתקף לב, ממתינים מחו

עובדת משרד במרפאה של שירותי בריאות כללית הבחינה בסימנים של התקף לב חריף באדם שהמתין בקבלה וליוותה אותו לחדר האחיות, למרות מחאות של מטופלים שהמתינו בתור על כך שעזבה את עמדתה

פורסם בתאריך: 9.11.17 12:05

חיי מטופל ניצלו בזכות ערנותה של גנית כהן, עובדת משרד במרפאת טירת כרמל מערב של שירותי בריאות כללית. האיש, כבן 60, הגיע למרפאה בעת שכהן שירתה לקוח אחר. האיש, שבדיעבד התברר כי הוא שייך למרפאה בחיפה, התלונן על כאב בחזה, וכהן הבחינה שמדובר במצב חירום שכן חזותו העידה על מצוקה – חיוורון, הזעה ותלונות על כאבי חזה. למרות מחאות של חלק מהממתינים בתור היא מיהרה לצאת מעמדתה וליוותה את החולה לחדר האחיות. אבחנתה המהירה הצילה את חייו לאחר שנמצא כי הוא לוקה בהתקף לב חמור.

האחיות סבינה שאולוב ואתי קרמר נתנו טיפול ראשוני לאיש וביצעו לו בדיקת אק”ג, למרות שהוא טען כי הוא מרגיש טוב יותר ואף חשב שהוא יכול לעזוב את המרפאה. ד”ר איליה ז’לובינסקי, מתמחה ברפואת המשפחה, הוזעק למקום, והאבחנה המיידית שלו היתה אוטם חד בשריר הלב.

 

 

בפרק הזמן שחלף עד שהגיעה ניידת טיפול נמרץ טיפל צוות המרפאה בחולה באמצעות אספירין, חמצן ופתיחת וריד. תצלום של תרשים האק”ג הועבר מיד לצוות הקרדיולוגיה במרכז הרפואי כרמל, ועם הגיעו לבית החולים הובהל האיש לחדר הצנתורים, שם בוצע לו צנתור מוצלח. המטופל אושפז להשגחה ושוחרר מבית החולים כשהוא חש בטוב וללא נזק ממשי לשריר הלב.

מהכללית נמסר כי בכרמל ציינו שערנותה של כהן והתגובה המהירה של צוות המרפאה בטירת כרמל אפשרו מתן טיפול מיטבי להצלת חייו ומניעת נזק לבבי קבוע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר