טקס הענקת הדגלים הכחולים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
טקס הענקת הדגלים הכחולים (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

12 דגלים כחולים הוענקו לחופי חיפה

בטקס שנערך בטיילת חוף דדו זכו כל 12 החופים המוכרזים בחיפה בדגל כחול, אשר מעיד כי הם עומדים בכל דרישותיו של תו התקן בפרמטרים של איכות מי הרחצה, שירותי חוף, חינוך סביבתי, ניקיון, בטיחות, תחזוקה שוטפת, מספר המצילים בחוף ונגישות לנכים

פורסם בתאריך: 8.5.24 13:37

12 דגלים כחולים הוענקו היום (רביעי) ל-12 החופים המוכרזים בחיפה בטקס שנערך בטיילת חוף דדו. בטקס השתתפו ראש העיר יונה יהב, חברי ועדת הדגל הכחול ונציגי המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים והרשויות הזוכות. את הטקס ליוותה להקת הנוער הלאומי בית"ר.

השנה הוענק התו הבינלאומי ל-61 חופים, ובהם 5 חופים חדשים, ולשלוש מרינות ב-13 רשויות מקומיות. חופי חיפה המוכרזים זכו כולם בדגל כחול, אשר מעיד כי הם עומדים בכל דרישותיו של תו התקן. יצוין כי בתחומה של חיפה כ-17 ק"מ של חופים, ומהם כ-2.8 ק"מ הם חופי רחצה מוכרזים ומוסדרים.

תוכנית "הדגל הכחול" פועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם על ידי הקרן הבינלאומית לחינוך סביבתי. תו הדגל הכחול מוענק אחת לשנה לחופים שעומדים בתקנים הבינלאומיים המחמירים של התוכנית. מדי שנה נבחנים החופים מחדש על ידי ועדה לאומית, המורכבת מנציגים של משרדי ממשלה, ארגוני מצילים וגורמים ירוקים. המלצות הוועדה מוגשות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, אשר לה הסמכות להעניק את הדגל הכחול.

 

 

במהלך השנה מקיימים חברי הוועדה ביקורות שוטפות וביקורות פתע לבחינת החופים בכל הפרמטרים הנבדקים, ובהם איכות מי הרחצה, שירותי חוף, חינוך סביבתי, ניקיון, בטיחות, תחזוקה שוטפת, מספר המצילים בחוף ונגישות לנכים.

יהב: "קבלת הדגלים הכחולים לכל חופי העיר המוכרזים מהווה תעודת כבוד לחיפה ומוכיחה כי עובדי העירייה, המצילים ועובדי אגף החופים האמונים על תחזוקת החופים עושים עבודה יוצאת דופן. זוהי הפעם ה-12 שבה חיפה זוכה לקבל את התו היוקרתי, והדבר מוכיח שחופי העיר אינם רק אתר תיירותי מבוקש אלא גם אתר בילוי מבוקש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר