פסטיבל "החג של החגים" בשנה שעברה (צילום: בית הגפן)
פסטיבל "החג של החגים" בשנה שעברה (צילום: בית הגפן)

זה מה שמחכה לכם בפסטיבל "החג של החגים"

הפסטיבל, שייערך בפעם ה-24, יכלול מופעי מוזיקה וסיורי אוכל. בנוסף יוקם מתחם קרקס בחצר האחורית של מוזיאון חיפה, בית הגפן יארח יריד עתיקות ותושבי ואדי ניסנאס יפתחו את בתיהם למבקרים

פורסם בתאריך: 3.12.17 08:04

פסטיבל "החג של החגים" ייערך השנה בפעם ה־24. כמו בשנה שעברה ובזו שקדמה לה, גם הפעם הוא יתקיים בשבתות במשך שני סופי שבוע — ב־16 בדצמבר וב־23 בדצמבר. במסגרת הפסטיבל, שנועד להציג את הצד הרב תרבותי של חיפה, מתרכזים האירועים בוואדי ניסנאס והם כוללים מוזיקה, תיאטרון, אמנות פלסטית וקולינריה.

מנכ”ל בית הגפן אסף רון: “פסטיבל 'החג של החגים' הוא אירוע שנועד לחזק את החברה ההטרוגנית בישראל. חיפה היא עיר מעורבת המהווה קרקע פורייה לקיום דיאלוג אפקטיבי בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. דרך התרבות והאמנות ניתן יהיה לייצר מרחב שוויוני ובטוח שיאפשר שיח עמוק תוך קבלת האחר ללא שיפוטיות”.

 

אלפי המבקרים בפסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)

אלפי המבקרים בפסטיבל "החג של החגים" (צילום: בית הגפן)

 

 

במסגרת הפסטיבל תימשך השנה המסורת שהחלה לפני שנתיים — ביקור בבתים פתוחים בוואדי. הפרויקט מאפשר לקהל המבקרים להכיר את ואדי ניסנאס מעבר לדוכנים, למוזיקה ולאוכל. תושבי הוואדי פותחים את בתיהם ומספרים את סיפור חייהם השזור בתולדות השכונה. המבקרים יוכלו ללגום תה חם ליד עצי חג מולד מנצנצים, לשמוע את סיפוריו של הספר השכונתי שמספר את התושבים כבר 50 שנה, לחזות בעבודתו של קליגרף שיחלוק את סודות הקליגרפיה הערבית, להתבונן בעבודתי של בונה כלי נגינה ועוד.

בקומה העליונה של בית הגפן יתקיים יריד עתיקות שבו יוכלו המבקרים לסקור אוספים של תכשיטים, מטבעות, רהיטים ופריטי וינטג’. אמני הקרקס מיכל ורועי פרמפשס — נוודים החיים במשאית ששמה שמחה ושמכילה בתוכה קרקס — יחנו לא רחוק מבית הגפן ויקימו בחצר האחורית של מוזיאון חיפה מתחם קרקס צבעוני. הקהל מוזמן להצטרף וללמוד ג’גלינג, הליכה על חבל ואקרובטיקה בימי שבת במהלך הפסטיבל בשעות 16:00-11:00. המתחם יפעל גם בימים נוספים שלגביהם ניתן להתעדכן באתר האינטרנט של בית הגפן.

המבקרים יוכלו גם לצפות בתהלוכת חג המולד החגיגית שתצא בשבת, 16 בדצמבר, בשעה 14:30 מהכנסייה ברחוב אלנבי. את התהלוכה יוביל סנטה קלאוס וישתתפו בה מאות חניכי תנועות הצופים השונות, תזמורת חמת חלילים, מתופפים ודגלנים.

גם מקומם של המופעים והאירועים המסורתיים לא ייפקד. השחקן רן אמיר, המגלם את דמותו של השף באלשוק, יוביל סיור אוכל הכולל טעימות ומפגשים עם אנשי הוואדי. המשתתפים יבקרו בשוק, בסמטאות וברחובות הראשיים ויפגשו דוכני מזון עם מאכלים מסורתיים.

ביום שבת, 16 בדצמבר, יופיע בבית גלריה ברחוב יפו ג’ורג’ קנדאלאפת — נגן עוד חשוב ולא שגרתי שהשתתף בפסטיבלים בין לאומיים ואשר מחבר אלתור מסורתי עם מוזיקה עכשווית. באותו היום בשעה 13:30 יופיע נגן הקאנון אליאס סובי בבמת אמצע הוואדי במופע המוקדש לגדולי המוזיקאים הערבים עבד אל-והאב, אום כולתום, עבד אל-חלים חאפז ואחרים.

בשבת, 23 בדצמבר, יופיעו במתחם הסירה בוואדי העליון נגן הקאנון אבשלום פרג’ון ונגן כלי ההקשה זאב יניב וינגנו מיצירותיו של פרג’ון — מייסד אנסמבל בוסתן אברהם.

נוסף על כל אלה יתקיימו בשבתות במהלך כל חודש דצמבר קונצרטים ליטורגיים בכנסיות ובאולמות כמו האודיטוריום ומוזיאון טיקוטין.

 

משאית הקרקס שמחה (צילום: יח"צ)

משאית הקרקס שמחה (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסף האוסף

    אפרופו פריטי אספנות, רוב האנשים לא יודעים, אבל הרוב המוחלט של פריטי האספנות היקרים ביותר החלו את דרכם בפינוי תכולת דירה ונקנו בפרומיל משווים האמיתי. אם יש לכם פריט אספנות כמו ספר קודש ישן, פריט יודאיקה, מסמכים, או כל פריט ישראלי משנות החמישים, יש מצב שהם שווים לא מעט כסף. אם אתם רוצים לבדוק באופן עצמאי את השווי של הפריטים הישנים שלכם, חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וגלו מה הערך של הפריטים שבידכם.

  2. OnePlace, Arabs in Israel » יישובים ואזורים "מעורבים"

    […] זה מה שמחכה לכם בפסטיבל "החג של החגים". הפסטיבל, שייערך בפעם ה-24, יכלול מופעי מוזיקה וסיורי אוכל. בנוסף יוקם מתחם קרקס בחצר האחורית של מוזיאון חיפה, בית הגפן יארח יריד עתיקות ותושבי ואדי ניסנאס יפתחו את בתיהם למבקרים, מאת: שי אילן, כלבו חיפה, 3.12.17 ♦ […]

  3. עידו

    מעניין שהצד הרב תרבותי ייפגש ביום שבת שאינו מאפשר ליהודי שומרי תורה ומצוות להיות חלק מהרב גוניות המדוברת..צביעות לשמה של המארגנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר