פרופ' פרץ לביא (צילום: ניצן זוהר)
פרופ' פרץ לביא (צילום: ניצן זוהר)

פרופ' פרץ לביא בדרך לכהונה שלישית ברציפות כנשיא הטכניון

לראשונה בתולדות המוסד יכהן נשיא במשך שלוש קדנציות ברצף. פרופ' לביא הסכים להאריך את כהונתו בשנתיים מתוך רצון להשלים מיזמי פיתוח אסטרטגיים בקמפוס ולבסס את שלוחות הטכניון בניו יורק ובסין

פורסם בתאריך: 18.5.17 13:53

לראשונה בתולדות הטכניון יכהן נשיא המוסד כהונה שלישית ברציפות. השבוע אושרה כהונתו השלישית של פרופ' לביא ברוב גדול על ידי המליאה האקדמית של הטכניון, המורכבת מפרופסורים מן המניין העובדים בו, וגם הוועד המנהל של הטכניון אישר פה אחד את המשך כהונתו. ההחלטה הסופית המאשררת את החלטת שני הגופים היא של הקורטוריון (חבר הנאמנים) שיתכנס בחודש הבא, אך זהו הליך פורמלי בלבד.

לביא, המכהן בתפקיד משנת 2009, נענה לפניית הוועד המנהל של הטכניון והסכים להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות. לדבריו הוא הסכים לבקשה מתוך רצון להשלים כמה מיזמי פיתוח אסטרטגיים בקמפוס ובשל הצורך לבסס את שלוחות הטכניון בניו יורק ובסין. "אני רואה בתפקיד נשיא הטכניון את השליחות החשובה ביותר בחיי האקדמיים", הוא אמר, "אמשיך לפעול בכל כוחי לפיתוחו ולשגשוגו של המוסד המפואר שכולנו כה גאים בו".

בטכניון מציינים שמאז כניסתו לתפקיד הנשיא פועל לביא לשינוי באווירת הלימודים בטכניון ובדימויו כמוסד נוקשה שאינו מתחשב בסטודנטים. במסגרת זו הוא הקים ועדה לבחינת מבנה הלימודים והעומס הלימודי במוסד בראשותו של פרופ' יכין כהן מהפקולטה להנדסה כימית. המלצות הוועדה שהוגשו ללביא כללו שינויים רבים שהובילו לשיפור ההוראה בטכניון והן יושמו בשיתוף עם אגודת הסטודנטים.

בשנת 2012 החל לביא במסורת של מתן פרס למצוינות בחינוך האקדמי – פרס ינאי – שניתן כאות הוקרה והערכה לחברי הסגל האקדמי המהווים דוגמה בתרומתם המתמשכת להוראה וללמידה, ובתקופת כהונתו גם גייס הטכניון יותר מ-200 חברי סגל חדשים. לביא: "חברי סגל מעולים הם הנכס החשוב ביותר של כל אוניברסיטה ואיכות הטכניון ומעמדו בעתיד ייקבעו בראש ובראשונה על ידי איכות חברי הסגל שלו".

בשנה שעברה דורג הטכניון במקום ה-26 בעולם ברשימת "כוכבים עולים במחקר" של העיתון המדעי המוביל "Nature", וזאת כתוצאה מזינוק של 40 אחוז בפרסומי הטכניון בכתבי עת מדעיים מובילים. בדירוג שנחאי – המדד העולמי המוביל בדירוג מוסדות אקדמיים – עלה הטכניון תוך שמונה שנים מדירוג של 152-101 בעולם למקום ה-69. בשנת 2016 הוא דורג בראש דירוג האוניברסיטאות בישראל. "דירוגים אלו, לצד עלייה משמעותית בזכייה במענקי מחקר, מעידים על המצוינות האקדמית של הטכניון ועל ההישגים המחקריים של חברי הסגל שלו", אמר לביא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר