צבי ברבי בכנס בעלי העסקים בבית אבא חושי
צבי ברבי בכנס בעלי העסקים בבית אבא חושי

כנס חירום בנוה שאנן בחיפה בעניין המטרונית

אחרי פגישת בעלי העסקים הערב תיערך פגישה של תושבים מהרחובות חניתה וטרומפלדור המתנגדים להכנסת המטרונית לרחובותיהם וחוששים שצביון השכונה ישתנה וייהרס

פורסם בתאריך: 28.5.17 20:09

כנס חירום בנושא הגעת המטרונית לשכונת נוה שאנן בחיפה יתקיים היום (ראשון) בערב לתושבי השכונה הגרים ברחובות חניתה וטרומפלדור. לפי המידע שבידי ועד הפעולה, אשר מתנגד להכנסת המטרונית לשכונה, היא אמורה לעבור ברחובות הללו. יוזם הפגישה הוא יו"ר ועד השכונה לשעבר צבי ברבי וכיום ממובילי המאבק וממארגניו. בפגישה יציג ברבי בפני התושבים את השקפתו לגבי המצב שייווצר בעקבות כניסת המטרונית לשכונה, ויבקש מהמשתתפים לקבל החלטה לגבי הצעדים שיש לנקוט, כולל פנייה לקבלת סעד מבית המשפט.

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני שבועיים, בעלי העסקים בשכונה כבר קיימו פגישה שבה הם הביעו חשש שגורלם יהיה כגורל העסקים בעיר התחתית ובהדר בתקופת העבודות ופרנסתם תיפגע.

ברבי: "הפגישה הזו עם התושבים משלימה את סבב הפגישות בשכונה. אמנם בחברת יפה נוף מכחישים שהתקבלה בכלל החלטה בעניין, אבל המכרז שהוציאה החברה בחודש פברואר למתן שירותי ניהול ותכנון מפורט של פרויקט המטרונית בנוה שאנן מראה שאכן דברים מתגלגלים בשטח בלי שיידעו אותנו. הרי המכרז מדבר כבר על הגשת הצעת מחיר והוא יצא לדרך בלי שמישהו שאל והתעניין מה באמת דרוש לפיתוח ציר טרומפלדור-חניתה".

לדברי ברבי, הבעיה המרכזית היא העובדה שההחלטה התקבלה בלי התייעצות עם התושבים ועם בעלי העסקים: "אף אחד לא מבין את המצוקות הכלכליות הקשות כאן ואת ההשלכות ההרסניות של כניסת המטרונית לשכונה".

יו"ר ועד הפעולה של תושבי השכונה טליה מורד: "אנחנו מתנגדים למעבר המטרונית בשכונה כי בתוכנית ראינו שיש כוונה לצמצם את החניה ברחוב. גם כך יש כאן מצוקת חניה חמורה, ואנחנו חוששים שלא יהיו חניות כלל. אני למשל גרה ברחוב חניתה ויש לנו שתי מכוניות. מה נעשה אז? איפה נחנה? שלא לדבר על הרעש שיהיה כאן כל הזמן. הצביון של השכונה ישתנה וייהרס כמו שהוא נהרס בהדר. אם ביפה נוף דואגים כל כך לרווחת התושבים, שיוסיפו עוד קו אוטובוס. כיום עובר ברחוב אוטובוס פעם בשעה, אז שיגבירו תדירות. למה להרוס רחוב שלם? פשוט לא נוכל לחיות כאן".

חברת יפה נוף חזרה על התגובה שמסרה בעקבות פגישת בעלי העסקים: "מדובר במהומה על לא מאומה שכן טרם התקבלה החלטה בנושא ולא נחתם כל הסכם עם משרד התחבורה לקידום המטרונית. אם וכאשר תתקבל החלטה, הרי שכל החלופות והאפשרויות יובאו לידיעת התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר