בריכת שחייה מקורה. דיור מוגן "מגדלי אלישע" | צילום: יח"
בריכת שחייה מקורה. דיור מוגן "מגדלי אלישע" | צילום: יח"צ

מגדלי אלישע: איכות חיים שמתחילה בשקט ובביטחון שלכם

עכשיו במגדלי אלישע, הטבה מיוחדת לקראת פסח: שנה ראשונה ללא תשלום חודשי. זו ההזדמנות לשים את איכות החיים שלכם במרכז וליהנות משפע של פעילויות ואירועי תרבות, בריכה חצי אולימפית וחדר כושר חדשני, רופא שזמין 24/7 ועוד מגוון יתרונות שהופכים את 'מגדלי אלישע' להרבה מעבר לדיור מוגן

פורסם בתאריך: 1.3.22 10:21

מחקרים שנעשו בארץ ובעולם מראים עלייה בתוחלת החיים בקרב אנשים המתגוררים בסביבת דיור מוגן תומכת לצד שיפור משמעותי ברמת איכות החיים.

במגדלי אלישע במרכז הכרמל תפגשו שילוב מנצח בין נוף פנורמי מרהיב, חיי קהילה תוססים, נגישות למוסדות תרבות ופנאי, פעילויות ספורט ותוכן לצד השגחה רפואית מוקפדת, מה שמעניק לדיירים שקט נפשי ובריאות איתנה גם בימי קורונה.

שאלנו את ישראל נחמנזון, מנכ"ל דיור מוגן 'מגדלי אלישע', מה סוד ההצלחה שהופך את החיים בבית לטובים, אילו מתקנים מציעים לעצמאים וכיצד צלחו את הקורונה עם אפס נדבקים?

"אני גאה לבשר כי אחוז הנדבקים בקורונה אצלנו עומד על אפס, כמו גם אחוז התמותה. מתחילת התקופה הקפדנו על ההנחיות בתוך הבית, כולם מחוסנים, כולל העובדים וגם את גל האומיקרון עברנו בהצלחה. אנו מטפחים מודל בריאות אפקטיבי ומתקדם שכל דייר ודייר יכול לבחור את המודל המתאים לו לשמירה על בריאותו.

יש לנו צוות רפואי in house שמטפל בדיירים, דואג לבדיקות הדם ולזימון תורים לרפואה מקצועית, כך שכל מה שנותר לדיירים לעשות הוא להחליט כיצד לבלות את שגרת יומם".

מה זה מודל בריאות אפקטיבי?

"יש לנו מרפאה עם רופאים 24/7, 365 יום בשנה, אחות שעובדת במשרה מלאה, עובדת סוציאלית ומטפלים אשר עורכים מעקב רפואי אחר כל דייר. אנחנו מביאים את התרופות מבתי המרקחת והמטפלות דואגות לוודא כי דיירים ייטלו את התרופות בזמנים הקבועים הדרושים. אנו מבצעים את בדיקות הדם והן נשלחות על ידי שליח שלנו למעבדות קופות החולים השונות, התשובות מגיעות למרפאה ומטופלות מיד על ידי רופא הבית. הצוות הרפואי מגיע לכל קריאה באופן מיידי, כאשר הדייר מפעיל את לחצן המצוקה בדירה. כדי שלרגע הדיירים לא ירגישו לבד, צוות המטפלות הקבועות מסייע להם אם חלו במחלות חולפות, עוזר ברחצה בעת הצורך ובהכנת ארוחות, מעניק מעטפת של חום, אהבה ותחושת משפחתיות, במיוחד בתקופה בה לא יכלו לפגוש את בני משפחתם".

השגחה רפואית צמודה. דיור מוגן "מגדלי אלישע"

השגחה רפואית צמודה. דיור מוגן "מגדלי אלישע" | צילום: עודד פלוטינצקי

כיצד הקהילה בדיור המוגן תורמת לבריאותם הנפשית של הדיירים?

"הבדידות בקרב בני הגיל השלישי קשה מאוד והיא משפיעה על הנפש ואף עלולה להוביל להידרדרות הבריאות הפיזית. במגדלי אלישע אין אף דייר בודד, חיי הקהילה, המפגשים והאירועים החברתיים, שיחות החולין על המרפסת מול הנוף, הם אלו שמפיגים הלכה למעשה את תחושת הבדידות – כולנו ערבים זה לזה ואנשי הצוות עומדים תמיד לרשותם של הדיירים. בדיוק מסיבה זו, בחודשים האחרונים אנו עדים לגידול בביקוש לדיור המוגן מצד אנשים אשר חוו קושי בבית והחליטו להצטרף אלינו וליהנות מקהילה חזקה ותומכת שמעניקה הרבה כוח".

אילו פעילויות מוצעות לדיירים במגדלי אלישע?

"פעילויות ספורטיביות הן חלק בלתי נפרד מקונספט הבריאות שלנו. לרשות הדיירים עומדת בריכה מקורה ומחוממת, שפתוחה במשך כל היום החל מהשעה 5:30 בבוקר וגם חדר כושר מאובזר. במהלך שעות היום מתקיימים חוגי התעמלות רבים, ביניהם: התעמלות במים, פלדנקרייז, טאי צ'י ועוד. כמו כן, אנו שמים דגש על פעילות אינטלקטואלית לשימור הזיכרון, כגון: חוג מחשבים, תרפיה במוזיקה, ציור וכו' לצד צריכת תרבות ברמה גבוהה באמצעות ספריה עשירה, הרצאות בנושאים שונים, הופעות של מוזיקאים והקרנת סרטים. כמו כן, הדיירים שלנו עצמאיים ואנו מעמידים לרשותם רכב הסעות למרכזי בילוי ופנאי ברחבי העיר".

גם השנה זכיתם ב"אות איכות החיים", איך זה מרגיש?

"אין מילים לתאר את תחושת הסיפוק. זו השנה ה-15 ברציפות שאנו זוכים ב"אות איכות חיים" במסגרת התחרות היוקרתית של המועצה לישראל יפה בשיתוף משרד הרווחה והביטחון החברתי, ארגון אשל (ארגון שירותים למען הזקן) וא.ב.א (איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל), שמשתתפים בה למעלה מ-70 בתי גיל שלישי ודיור מוגן ברחבי הארץ. מדובר בתחרות שבודקת התנהלות סביבתית, תנאים פיזיים של הדיירים, נגישות, מתקנים, פעילויות חברתיות, בטיחות, לחצני מצוקה, מרחבים מוגנים, אביזרי פנאי וקריטריונים נוספים המעידים על איכות החיים ממנה נהנים הדיירים".

דיור מוגן "מגדלי אלישע" מעוצב להפליא בסגנון מודרני, לובי הכניסה מפואר והחלונות משקיפים אל הנוף הירוק. הדירות גדולות ומרווחות, מתאימות לעצמאיים יחידים או לבני זוג. הדירות ערוכות למגורים של מטפל צמוד וישנה אפשרות להכנסת בעלי חיים. כל דירה מאובזרת בכל הציוד הנדרש למחיה נוחה ואיכותית. בנוסף, ישנה מסעדה במקום המופעלת על ידי חברת קייטרינג שנבחרה בקפידה והיא חברת בת של רשת מלונות דן. המטבח בבית עומד לרשותם של הדיירים והם יכולים לבחור לאכול במסעדה, לקחת את האוכל לדירתם או להזמין אוכל במשלוח על פי התפריט היומי.

נהנים מחיי קהילה. דיור מוגן "מגדלי אלישע"

נהנים מחיי קהילה. דיור מוגן "מגדלי אלישע" | צילום: שאטרסטוק

ומה בנוגע לתנאי התשלום?

"אנו יודעים כי איכות חיים מתחילה בשקט ובביטחון של הדיירים ולכן כאמור, כיום אנו מציעים הטבה מיוחדת לקראת פסח המעניקה שנה ראשונה ללא תשלום חודשי! אנו מאמינים בלב שלם כי בסוף התקופה בה הדייר נהנה משיפור באיכות החיים בזכות כל המתקנים והפעילויות, הוא יחליט להישאר איתנו ולא לחזור לביתו".

מה אומרים הדיירים?

לדברי אחת מדיירות הבית: "החיים הרבה יותר קלים בדיור המוגן והמשמעות היא שלא צריך לצאת החוצה בכלל כדי לחוות חיים מלאים, עשירים, בריאים ומרתקים. המגורים בדיור מוגן ממש מצילים אותנו בפרט, בתקופה שפחות אפשר להיפגש עם הילדים והנכדים וגם באופן כללי. ההחלטה לעבור למגדלי אלישע הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שקיבלנו בחיים ואני ממליצה לכל חבריי לעשות זאת גם כן".

"מגדלי אלישע", רחוב יאיר כץ 12, חיפה, טל': 04-8309000


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר