"הנמל 24" (צילום: שירי ויצנר)
"הנמל 24" (צילום: שירי ויצנר)

"זה לא שאני סוגר את 'הנמל 24', מפנים אותי"

אחרי 16 שנות פעילות, בחודשים הקרובים תיאלץ מסעדת "הנמל 24" להעתיק את מיקומה. הבניין הנוכחי ייהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש של תשע קומות שישלב מסחר, משרדים ומגורים. בעלי המסעדה, השף רן ראש, שמחפש, בינתיים לוקיישן אחר: "אני אסגור ביום האחרון שבו יהיה מותר לי להיות פה ולא לפני"

פורסם בתאריך: 8.3.22 11:53

חובבי הגורמה, הידיעה הזו הולכת להפתיע אתכם. השמועה הקולינרית החדשה מדברת על סגירת מסעדת "הנמל 24", בבעלות השף רן ראש, לאחר 16 שנות פעילות.

ראש החל את דרכו המקצועית במסעדת "לה שומייר" בהדר, שנחשבה בזמנו להכי צרפתית שיש. אחר כך הוא עבד ב"רסיטל" בדניה, שם חסך ללימודים בצרפת, וכשחזר, פתח עם אנדרי סוידאן את ה"ספיישל ריזרב" בקניון פנורמה. בשלב מסוים הוא חבר לגיא אביטל שעבד איתו ב"רסיטל", כדי להקים קייטרינג שהיה מאוד מוצלח, מה שהוביל אותם לפתוח מקום משלהם ברחוב הנמל 24.

השף רן ראש (צילום: עמוד הפייסבוק "הנמל 24")

השף רן ראש (צילום: עמוד הפייסבוק "הנמל 24")

מאז חודש אפריל 2021, תלויה על חזית בניין המסעדה מודעה החתומה על ידי מהנדס העיר אריאל וטרמן, שבה נכתב: "הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקשה למתן היתר בנייה: הריסת בניין והקמת בניין חדש, מבנה בן תשע קומות למסחר, משרדים ומגורים". בהמשך מוזמן כל מי שרואה עצמו נפגע מההודעה, להגיש התנגדות, אשר תובא לדיון בוועדה הנ"ל.

רן ראש, השמועה אומרת שאתה סוגר את "הנמל 24". זה קשור להודעה שתלויה מחוץ למסעדה?

"זה לא שאני סוגר את 'הנמל 24', סוגרים אותי. מפנים אותי. אני לא יודע אם הולכים לפרק את כל הבניין, הבעלים הנוכחיים, KTV, קיבלו היתרים מהעירייה כדי לבנות שם בניין של תשע קומות. מחודש דצמבר האחרון אני יודע בוודאות שבעוד כמה חודשים, אני לא יודע בדיוק מתי, אנחנו יוצאים מפה".

ההודעה שנתלתה בחזית המסעדה (צילום: שירי ויצנר)

ההודעה שנתלתה בחזית המסעדה (צילום: שירי ויצנר)

אתה מתכוון להעביר את המסעדה למקום אחר?

"כבר חודשיים שאני מחפש לוקיישן אחר. חשוב לי להבהיר שאת 'הנמל' אני אסגור ביום האחרון שבו יהיה מותר לי להיות פה ולא לפני. אבל זה תהליך ארוך למצוא מקום מתאים, לשפץ, זה לא משהו שאפשר לעשות ביום אחד. אז כן, אנחנו מתחילים לחפש".

בעיר התחתית?

"בעיר התחתית מאוד קשה, כי באמת אין כאן הרבה מקומות, בטח לא מקומות גדולים. אבל כן, באופן טבעי בדקנו ברחוב הנמל, אחר כך החיפושים התרחבו לכל העיר התחתית. אני לא רוצה לצאת מחיפה, לכן אני בודק כל מקום שמציעים לי".

 

 

עצוב.

"נכון, כי המקום, ואני אומר את זה בכל הצניעות, הוא קודם כל בית. יש טבחים, מלצרים ומנהלת מסעדה שעובדים איתי יותר מ-10 שנים, אז זה ממש מרגיש כמו בית. והעסק עובד טוב, העסק רווחי וזה ממש מבאס".

כשתמצא מקום חדש, התכנון לחזור לשבוע מלא, כי עכשיו אתם פתוחים רק בסופי שבוע.

"הקורונה נתנה לי זמן לחשוב על העתיד. יש לי שלושה ילדים, הקטן היום בן 4. כשחזרנו לפעילות לאחר הסגרים, חשבתי לנסות לפתוח רק בסופי שבוע ולבדוק. אם המסעדה תהיה רווחית, זה יהיה מספיק טוב בשבילי. אף פעם לא עניין אותי לנסוע במרצדס, או לקנות וילה בדניה. טוב לי, באמת, בחרתי לעשות מסעדה כזו, כי חשוב לי לקום בבוקר וללכת למקום שאני נהנה בו. וזה עובד. זה לא בא ממקום עסקי-כלכלי, אלא ממקום אישי של להיות כמה שיותר עם הילדים. לגבי מה אעשה במקום החדש, זו התלבטות, כי לפתוח מסעדה זו השקעה מאוד גדולה, וזו שאלה שאין לי עדיין תשובה עליה. אני בסך הכל בתחילת התהליך של המעבר הזה, ומה שאני כן יודע זה שאני רוצה להמשיך לבשל, זה מה שעושה לי טוב".

ראיתי שאתם עושים נשף פורים בשבוע הבא.

"נכון, ברביעי הבא, ב-16 במארס, אנחנו עושים פה משתה פורים עם ארוחת שף משגעת ומלא פינוקים מהבר. הדס בן ארצי מבוטיק התחפושות 'לכו תחפשו' ודי ג'יי רועי חן ירימו את האווירה. התחפושת הכי שווה תזכה בארוחה זוגית. המשתה יהיה בשני סבבים, הראשון יחל ב-18:00 עד 20:00 ויהיה טיפה רגוע, ובסבב השני מ-20:30 נגביר את הקצב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר