עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

משרד הפנים דורש הבהרות על המועמד לתפקיד מנכ"ל העירייה

מנהלת אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים פנתה ליועצת המשפטית לעיריית חיפה בבקשה לקבל השלמות והבהרות בנוגע למועמדותו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה. בסיום המכתב מתבקשת היועצת "לבחון שוב את עמידתו של המועמד בדרישות הסף לתפקיד"

פורסם בתאריך: 13.7.22 12:38

מנהלת אגף בכיר בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים גלית וידרמן מבקשת מעיריית חיפה השלמות והבהרות בנוגע למועמדותו של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה. הפנייה של משרד הפנים ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין נעשתה לנוכח פנייתה של עמותת עורכי דין לקידום מינהל תקין אל המשרד.

ביאדסי, המשמש דובר העירייה לתקשורת הערבית, הוא המועמד של ראש העיר עינת קליש רותם לתפקיד המנכ"ל לאחר פיטוריו של המנכ"ל הקודם אוהד שגב. ועדת המכרזים למשרות בכירות בעירייה שהיתה אמורה להתכנס ולדון במועמדותו התבטלה לאחר שפרטים על השעייתו בעבר מלשכת עורכי הדין פורסמו בתקשורת, בין השאר בתחקיר "כלבו – חיפה והקריות", ולאחר שנציג משרד הפנים בוועדה סירב להשתתף בדיון עד לקבלת חוות דעת ממשרד המשפטים. מתוך הכרעת דין של בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין ב-2010 עולה כי ביאדסי הורשע בהתנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין ובאי שמירה על כבוד המקצוע, והושעה מהלשכה. כמה שנים אחר כך הוא הושעה מעריכת דין לתקופה של שנה וחודשיים בשל פשיטת רגל, וחזר למקצוע ב-2019.

בעקבות הדברים פנתה עמותת עורכי דין למינהל תקין לעירייה בדרישה לבחון שוב את מועמדותו של ביאדסי לתפקיד. עוד בחודש שעבר אמרו במשרד הפנים כי מתנהלת בחינה בנושא מועמדותו של ביאדסי: "נושא מינוי מנכ"ל עיריית חיפה נמצא בטיפול עיריית חיפה ובבחינת משרד הפנים מול הרשות המקומית, שהתבקשה להעביר חוות דעת משפטית כוללת ביחס לעמידתו של פאחר ביאדסי בתנאי הסף ולעברו המשמעתי כמתחייב לתפקידו הסטטוטורי".

 

 

במכתבה של וידרמן, שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", היא סוקרת את המסמכים שהוגשו למשרד הפנים, ומניתוחם עולה כי לא צורפו מסמכי השכלה: "ככל הנראה, לפי קורות החיים מדובר במועמד בעל השכלה משפטית ורישיון לעריכת דין". לפי דרישות הסף לתפקיד מנכ"ל רשות מקומית בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הפנים, על המועמד לתפקיד מנכ"ל ברשות מקומית שבה יותר מ-250,000 תושבים להיות בעל עשר שנות ניסיון תעסוקתי ושבע שנות ניסיון ניהולי לפחות. באשר למסמכי הניסיון המקצועי והניהולי שהוגשו למשרד כותבת וידרמן כי "יש תקופות העסקה חופפות שייתכן ומשפיעות על היקף המשרה, ויש צורך להבהיר הן את היקפי המשרה והן לעצם האפשרות לשמש בשני התפקידים במקביל". כמו כן, "בחלק מהאישורים אין התייחסות לניסיון ניהולי ישיר, ולפיכך יש קושי לקבוע אם נצבר בתקופת ההעסקה הניסיון הניהולי הנדרש".

עוד טוענת וידרמן כי בחוות הדעת של עו"ד קליין לא מופיעה התייחסות לעמידה בדרישות הסף אלא לעברו המשפטי של ביאדסי. כמו כן היא כותבת כי אין בידי האגף לבקרת הון אנושי במשרד הפנים המסמכים הנוגעים לפשיטת הרגל של ביאדסי ומה הוצהר במסגרתה. "משרד הפנים אינו גוף חוקר", כתבה ספק בעקיצה ספק בהבהרה.

בסיום מכתבה כותבת וידרמן לקליין כי עליה "לבחון שוב את עמידתו של המועמד בדרישות הסף לתפקיד, כך שוועדת הכשירות תוכל לתת את דעתה באשר לעמידתו בתנאי הסף, וזאת בין היתר בשל תקופות חופפות והשלמת מסמכים מפורטים. כמו גם על ועדת הכשירות לקבל את מלוא המידע ביחס לעבירות המשמעתיות כפי שהובאו בחוות הדעת ובכל הנוגע לתיקי פשיטת הרגל ככל ויתקבלו ולבחון האם יש בכך בכדי להשפיע על התאמתו של המועמד לתפקיד מנכ"ל העירייה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רק רציתי לדעת

    כיצד קליש לא מצליחה למצוא מנכ"ל כלבבה – אשר הורשע ע"י ביהמ"ש ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר