המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)
המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)

המטרה: הפחתת השימוש באנטיביוטיקה

בניסוי קליני שנערך במרכז הרפואי בני ציון נמצא כי באמצעות בדיקת דם חדשה ניתן להבחין בין זיהום חיידקי לוויראלי ולצמצם את השימוש שלא לצורך באנטיביוטיקה

פורסם בתאריך: 17.10.17 16:50

ניסוי קליני בהובלה של צוות חוקרים מהמרכז הרפואי בני ציון, בראשותו של מנהל מחלקת ילדים פרופ’ יצחק סרוגו, הוכיח את יכולתה של בדיקת דם חדשה שפיתחה חברת MeMed הישראלית לצמצום השימוש שלא לצורך באנטיביוטיקה.

המחקר התבצע בארבע השנים האחרונות בשיתוף עם מנהל מחלקת רפואת ילדים דחופה בבית החולים האוניברסיטאי בג’נבה פרופ’ אליין ז’רבה ועם מנהלת מחלקת ילדים בבית החולים הלל יפה בחדרה ד”ר עדי קליין. במחקר השתתפו 529 ילדים עם חשד למחלה זיהומית, ובהם חולים עם זיהומים בדרכי הנשימה, בדרכי השתן ובמערכת העיכול ועם חום ללא מקור מזוהה.

פרופ’ סרוגו: “בדיקת הדם הראתה רמות דיוק גבוהות בהבחנה בין זיהומים חיידקיים לוויראליים – דיוק הגבוה בהרבה מהבדיקות המתבצעות כיום באופן שגרתי. הבדיקה הדגימה הפחתה דרמטית במספר המקרים שבהם זיהום ויראלי אובחן בטעות כחיידקי. באמצעות תוצאות אלו הומחש הפוטנציאל הקיים בבדיקה החדשה שתוכל לסייע בהפחתה של מרשמים לאנטיביוטיקה אשר ניתנים ללא צורך”.

מבני ציון נמסר כי שיתוף הפעולה עם חברת MeMed נמשך קרוב לעשור. תחילתו במחקר קליני קטן שכלל מספר מצומצם של חולים, והמשכו בסדרת ניסויים קליניים בין לאומיים שכלל אלפי מטופלים. מחקר זה הוא השלישי בסדרת ניסויים קליניים שבדקו את רמות הדיוק של הבדיקה ביותר מ־2,000 חולים, והוא התפרסם בכתבי עת רפואיים מהמובילים בעולם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר