בריכת מכבי
בריכת מכבי

עמותת נאמני מכבי חיפה נגד עיריית חיפה

העמותה הגישה התנגדות לתוכנית שהיא עצמה יזמה לתוספת מתקנים במרכז הספורט ברחוב ביכורים בגלל ההוראה להגביל את גובה אולם הספורט החדש: "דרישה מפלה ביחס לפרויקטים אחרים ברחוב"

פורסם בתאריך: 22.10.17 20:53

המאבק על ייעוד הקרקעות בעיר ואופי הבנייה בהן מזמן לעיתים מצבים יוצאי דופן. עמותת נאמני מכבי חיפה הגישה התנגדות לתוכנית שהיא עצמה יזמה לתוספת מתקני ספורט במתחם בריכת מכבי ברחוב ביכורים בחיפה (מרכז הספורט מכבי חיפה).

בהתנגדות שהוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה טענה העמותה כי היא תומכת כמובן בתוכנית באופן עקרוני, אך כמה שינויים שהתווספו להוראותיה על ידי גורמי רשויות התכנון מאלצים אותה להגיש את ההתנגדות ולדרוש להסירם. בקשה מרכזית שהפנתה העמותה בהתנגדותה קשורה להוראה שהתווספה בהנחיית מינהל ההנדסה של עיריית חיפה בנוגע לגובה המירבי המותר למבנים במתחם. בהנחיה נקבע שהגובה המירבי יהיה 15 מטר מעל לפני הקרקע, ולטענת העמותה דרישה זו תמנע ממנה בנייה של אולם ספורט נוסף על גבי אולם הספורט הנוכחי, אשר בנוי במפלס נמוך ביחס לכביש וגגו משתווה למפלס המדרכה.

הקמת האולם הנוסף תוביל לכך שגגו יהיה בגובה של כחמישה מטרים מעל לגובה המירבי שהותר, ולכן מבקשת העמותה לבטל את המגבלה. בהתנגדותה היא הדגישה שהאולם הנוסף מיועד למשחקי כדור, ושימוש זה מחייב בנייה של תקרה גבוהה. העמותה אף טענה בקשר למגבלת הגובה כי הטמעתה מקפחת אותה ביחס לגובה הבנייה שהותר בפרויקטים אחרים של תמ"א 38 ברחוב ביכורים, ועל כך היא כתבה: "בעת האחרונה קיימת בנייה מאסיבית של בנייני מגורים ברחוב ביכורים, שבו נמצא מרכז הספורט. הפרויקטים הנבנים לפי תמ"א 38 יצרו מבנים גבוהים בעשרות מטרים מהמבנה הנוסף המוצע במרכז הספורט. בנסיבות אלה, הדרישה להגבלת גובה נראית מוזרה ואף מפלה. המבנה המוצע רחוק ממבנה אחר או מבית מגורים ברחוב, ולא צפוי להפריע בכל דרך שהיא לכל מבנה גובל או שכן".

 

 

בהתנגדותה מחתה העמותה גם על כך שהוראות התוכנית מטילות עליה את האחריות להעתקת קו ניקוז עירוני העובר במתחם ולתחזוקתו: "נסיבות היסטוריות הביאו לכך שקו ניקוז מרכזי עירוני, אשר מנקז את מרכז הכרמל, הותקן לפני שנים רבות במרכזה של חלקת העמותה. כל תקלה בצנרת הניקוז הישנה גורמת להצפות גדולות במתחם מועדון הספורט. צינור הניקוז אינו מסוגל לנקז את מלוא כמויות המים העוברות בו, ובהצפה קודמת נגרם נזק של יותר ממיליון שקלים לאגודה. אמנם בתוכנית החדשה נקבע כי יש להתקין מעקף לצינור, אך בהוראותיה קיימת דרישה להטיל על מבקשי התרי הבנייה בתחום התוכנית את האחריות להעתקת הקו ולתחזוקתו. אין הצדקה או היגיון להטיל אחריות כזאת לצינור ישן ששיני הזמן נגסו בו ושמשרת את הציבור על מבקשי ההיתר".

יצוין כי ביום שלישי יפוג המועד להגשת התנגדויות לתוכנית, ולאחר מכן תדון הוועדה המחוזית בהתנגדויות ותכריע בהן.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר