לשבור את תקרת הזכוכית
לשבור את תקרת הזכוכית

קוראים לי גלית שנהב טפירו

ואני עורכת דין ויו”ר עמותת מעגל נשים 8 חיפה - ארגון עולמי שפועל בהתנדבות למען האחר

פורסם בתאריך: 3.3.17 09:22

ספרי על עמותת מעגל נשים 8 שאת עומדת בראשה ועל והעשייה שלכן.

“עמותת מעגל נשים 8 היא חלק מארגון נשים עולמי וארצי שכולו התנדבות ועשייה למען האחר. הסניף החיפאי של העמותה הוקם בשנת 1988, וכל החברות בו הן אמהות ונשים עובדות שבחרו לא לשבת מהצד אלא לחולל שינוי. כולנו פועלות בהתנדבות מלאה. אנו פועלות בחיפה, בטירת כרמל, בנשר ובסביבה למען נשים ואוכלוסיות בסיכון, נשים מוכות, נשים שעוסקות בזנות, קשישים, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, חיילים בודדים, ניצולי שואה ובעיקר ילדים, נערים ונערות בסיכון. פעילותינו מתבטאת באבזור מסגרות פעילות, בעריכת חוגים לילדים, בארגון חבילות מזון וביגוד, בפעילויות ערכיות חינוכיות בחגים, בליווי מועדוניות רווחה, הוסטלים ומסגרות חירום לילדים ונוער, ובעוד תוכניות רבות אחרות. השנה בחרנו בפרויקט מרגש שבו אנו מרחיבות את תמיכתנו במועדוניות לילדי הרווחה בחיפה, בטירת כרמל ובנשר, ומאפשרות חוג העשרה לכל ילד שיעצים את עולם התוכן שלו, יקנה לו ביטחון עצמי, יאפשר לו לחוות חוויות משמעותיות כבני גילו ויעשיר את עולם הפנאי שלו במקום לשוטט ברחובות ולעסוק באלימות ובוונדליזם, ויסייע לו למצוא תעסוקה במסגרות הפעילות שאותן אנו מציעות למען עתיד טוב יותר ושוויוני. הפרויקט מתמקד בכ־350 ילדי רווחה ובכ־150 נערות ונערים בסיכון, והוא החל לפעול בתחילת ינואר”.

מה דחף אותך לעשייה חברתית למען הקהילה?

“גדלתי להורים מקסימים שחינכו אותי לתת ולעזור לכל מי שזקוק לכך. עוד בילדותי התנדבתי במתן שיעורים פרטיים, בחלוקת מזון, באיסוף תרומות וכו’. מאז ומתמיד היה לי ברור שחובתי היא לתת ולעזור באהבה, וכך כמובן אני מחנכת את בתי אריאל בת ה־16. החלום הפרטי שלי הוא להגדיל את מעגל הנתינה ולאפשר לעוד ילד, ילדה, נער ונערה לשבור את תקרת הזכוכית, לצאת ממעגל העוני ולהיות חלק מחברה שבה כולם שווים”.

איזה רגע מרגש מהעשייה שלך חרות בזיכרונך?

“בשנה הראשונה שלי במעגל הענקנו שוברי מזון למשפחות במסגרת הפעילות שלנו במועדונית רווחה. אחד מהילדים פנה אלי ובקש שאומר לאמו לקנות לו חטיף במבה ולא רק אוכל. בתי, שהיתה אז בת 8, נכחה איתי שם והתרגשה מדבריו של הילד, אז היא עשתה מעשה, וביחד עם חברה היא אספה את התכשיטים שלה ומכרה אותם בבית הספר, ובכסף שקיבלה היא רכשה ממתקים וביקשה שנעביר אותם לילדים המקסימים כדי לגרום להם להיות מאושרים. הילדים התרגשו והודו לה על טוב לבה”.

כיצד ניתן להצטרף לעמותה שלכן?

“מעגל נשים מקבל באהבה נשים בגילאים 50-20 שרוצות לתת ולתרום למען החברה. מי שמעוניינת מוזמנת לפנות אלינו בדף הפייסבוק ‘מעגל נשים 8 חיפה’”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר