בוגרי קורס מתאמי זכויות בקהילה (צילום: עמותת אלווין)
בוגרי קורס מתאמי זכויות בקהילה (צילום: עמותת אלווין)

מתנדבים יסייעו לבעלי מוגבלויות במיצוי זכויותיהם

באוניברסיטת חיפה הסתיים קורס שהכשיר 20 מתאמי זכויות בקהילה לעבודה עם בעלי מוגבלויות. המתנדבים יסייעו להם במגעים עם הביטוח הלאומי, במילוי טפסים למוסדות שונים ובפירוט הזכויות המגיעות להם

פורסם בתאריך: 19.11.17 15:37

החל מהיום (ראשון) יכולים בעלי מוגבלויות חיפאים לקבל סיוע ממתנדבים שיעזרו להם למצות את זכויותיהם. במסגרת זו הם יקבלו ליווי במגעיהם עם הביטוח הלאומי, סיוע במילוי טפסים למוסדות שונים ופירוט של כל הזכויות המגיעות להם.

בשבוע שעבר הסתיים באוניברסיטת חיפה קורס שהכשיר 20 מתאמי זכויות בקהילה לעבודה עם בעלי מוגבלויות. הקורס הוא פרי של שיתוף פעולה בין האוניברסיטה במסגרת תוכנית הדגל שלה למאבק בהדרה חברתית, המחלקה לשיקום בעיריית חיפה, הביטוח הלאומי ועמותת אלווין ישראל (ארגון המספק שירותי תמיכה לבעלי מוגבלות). בקורס שכלל 11 מפגשים השתתפו אנשים עם מוגבלויות, פעילים חברתיים, מתנדבים ועובדי המוסד לביטוח לאומי, ובמסגרתו נערכו סדנאות שהועברו על ידי מרצים מהביטוח הלאומי, ממחלקת השיקום העירונית ומהאוניברסיטה, והתקיימו סיורי לימוד בשטח.

 

 

מנהלת אגף הרווחה בעירייה מאירה קיפרמן: "יש הרבה זכויות שמגיעות לציבור והוא כלל לא מודע אליהם. זו בעיה מוכרת וחריפה יותר בקרב אוכלוסיות מוחלשות, שבהן אחוזי מיצוי הזכויות הוא נמוך מאוד".

למה זה קורה?

"יש לכך כמה סיבות – חסם תרבותי, חוסר במידע או תחושה שאין טעם לפנות לביטוח הלאומי. מטרת הקורס היתה להסביר למשתתפים מהו מיצוי זכויות ולמה הזכויות הן משמעותיות. הזכויות מגיעות מהמדינה, ולא בחסד, אבל רבים לא מממשים אותן. בקורס גם ניתנו כלים לזיהוי החסמים".

כשמדברים על זכויות מדברים רק על כסף או גם על זכויות אחרות?

"פעמים רבות הזכויות מתורגמות לכסף – אם למשל אדם עם מוגבלות זכאי להנחות זה שווה כסף. אבל יש גם מקרים אחרים. אם אדם רוצה להחליף כיסא גלגלים ידני לכיסא גלגלים חשמלי ולא יודע למי לפנות ואלו טפסים הוא נדרש למלא, כעת יהיה מי שיעזור לו. תפקידיו של מתאם הזכויות הם גם ליווי, גם ייעוץ וגם לפעמים ללכת פיזית עם מבקש השירות לנותן השירות כדי לעזור לו לדרוש את המגיע לו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר