עו"ס גלית כץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
עו"ס גלית כץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

זינוק מטאורי של 40 אחוז באובדנות ילדים

עו”ס גלית כץ, שמונתה למרכזת העבודה הסוציאלית במרכז לבריאות הנפש לילדים ולנוער של שירות בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: “הילדים בימינו פחות שמורים”

פורסם בתאריך: 28.12.17 15:44

התופעה של התאבדויות ילדים ובני נוער הגיעה למימדים עצומים, ובשירותי בריאות כללית מצביעים על זינוק של 40 אחוז באובדנות בקרב ילדים. בתוך כך מינתה הכללית את עו”ס גלית כץ למרכזת העבודה הסוציאלית במרכז לבריאות הנפש לילדים ולנוער במחוז חיפה וגליל מערבי, וזאת במטרה לחזק את המערך ואת הסעד שניתן למבוטחים.

בשירותי בריאות הנפש לילדים ולנוער מועסקים 17 עובדים סוציאליים בחמש מרפאות ייעודיות. “הצורך בפיתוח מרפאות לבריאות הנפש לילדים ולנוער גובר משום שיש יותר מודעות ונכונות לפנות לטיפול אך יש גם יותר מצוקה, כפי שניתן ללמוד מנתון מצער שפורסם לאחרונה על עלייה מטאורית בשיעור של 40 אחוז באובדנות בקרב ילדים בגילי 14-10”, אומרת כץ, “הרקע לכך הוא חברה מורכבת וילדים שחשופים לתכנים קשים ללא ההגנות והמסננים שהיו בעבר. הילדים בימינו פחות שמורים ובדרך כלל עם נוכחות הורית רופפת – דבר שבא לידי ביטוי בהיעדר גבולות וסמכות הורית. כך נוצרת מציאות מבלבלת ומזיקה לנפשו של הילד. צוות העבודה הסוציאלית במערך בריאות הנפש לילדים בכללית פועל ביחד עם אנשי מקצוע נוספים כדי לתמוך ולסייע לילדים להיחלץ ממצוקה זו. דגש רב מושם על שילוב ההורים בטיפול כחלק מהמאמץ להשפיע על סביבתו של הילד”.

 

 

 

כץ מדגישה כי הצלחת הטיפול מותנית בקשר הדוק עם אנשי המקצוע, ובהם הפסיכיאטרים והפסיכולוגים: “הדגש הוא על מתן מגוון רחב של טיפולים שמותאמים לאוכלוסיות השונות, כמו פיתוח טיפולים קבוצתיים, טיפולים בגישה יצירתית וטיפולים דיאדיים הורים-ילדים – הכל כדי לתת טיפול מיטבי לילדים וכמובן להורים, שהם חלק בלתי נפרד מהטיפול”.

לכץ, תושבת חיפה, יש תואר ראשון ותואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה והיא בוגרת בית הספר לפסיכותרפיה באוניברסיטה. לאורך השנים היא עבדה בפנימייה טיפולית לילדים בסיכון, ביחידה המחוזית לשלום הילד ובפנימיות של עליית הנוער, נתנה טיפול פרטי לילדים ומבוגרים והנחתה קבוצות של משפחות שכולות במסגרת של משרד הביטחון. לפני כשנתיים וחצי, עם כניסת הרפורמה בתחום בריאות הנפש, היא הצטרפה למחוז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר