המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)
המרכז הרפואי בני ציון (צילום: טניה ידוב)

קורס להנגשה תרבותית לצוותים רפואיים

במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות" עוברים הצוותים הרפואיים במרכז הרפואי בני ציון קורס שמטרתו היא לסייע לצוותים להבין את ההבדלים התרבותיים של העולים שבאים לקבל טיפול כדי להפחית מתחים

פורסם בתאריך: 30.1.18 09:01

הצוותים הרפואיים במרכז הרפואי בני ציון עוברים בימים אלה קורס מיוחד בנושא הנגשה תרבותית במסגרת התוכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים. מטרתו של הקורס, שנפתח על רקע מקרי האלימות שאירעו בשנים האחרונות בבתי חולים בארץ שבהם הותקפו אנשי צוות על ידי חולים ובני משפחותיהם, היא לסייע לצוותים הרפואיים להבין את ההבדלים התרבותיים של העולים שבאים לקבל טיפול כדי להפחית מתחים.

במסגרת התוכנית נלמדות דרכים ליצור שפה משותפת עם הפונים ולחזק את המודעות להנגשה תרבותית ולתרגום התובנות לפעולה.

 

 

סגנית ראש העיר יוליה שטראים, הממונה העירונית על תוכנית "עיר ללא אלימות": "אני רואה חשיבות רבה בקידום הדיאלוג הבין תרבותי במרחב הציבורי. חיפה, וכך גם המרכזים הרפואיים שלה, הם פסיפס מגוון של אנשים בעלי אמונות, תרבויות ודעות שונות שבאים מרקע שונה. אני משוכנעת שבאמצעות ההכשרה נוכל ליצור דיאלוג חיובי בין הצוותים הרפואיים למטופלים שבמקרים רבים באים מרקע שונה, ולקדם אינטגרציה בין עולים חדשים לתושבים ותיקים. אני מאמינה שכבוד הדדי ודיאלוג חיובי בין בני אדם משמשים ככלי מרכזי לקידום איכות החיים".

מנהל התוכנית "עיר ללא אלימות" בחיפה איציק יתח: "ההכשרה משמשת כחוליה נוספת במכלול הפעולות שאותן מוציאה התוכנית אל הפועל לקידום השיח החיובי בין תושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר