פאב הנולה סוקס בנוה שאנן (צילום: LUCHY FIN)
פאב הנולה סוקס בנוה שאנן (צילום: LUCHY FIN)

מחשבים, מטוסים וחיידקים בהרצאות מדע על הבר

ביום שלישי יתקיימו הרצאות מדע על הבר בשמונה ברים ברחבי חיפה. את ההרצאות יישאו שמונה חוקרות מהטכניון, והן יעמדו בסימן יום האשה הבין לאומי

פורסם בתאריך: 15.3.18 18:21

שמונה ברים חיפאיים יארחו ביום שלישי שמונה חוקרות מובילות מהטכניון במסגרת האירוע מדע על הבר. השנה יעמוד האירוע בסימן יום האשה הבין לאומי.

חמש מההרצאות ייערכו בפאבים בעיר התחתית, כאשר בסינקופה תעסוק פרופ' דניאלה רווה מהפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בנושא "מטוסים גמישים וגמישים יותר". רווה עוסקת בחקר התופעה האירו-אלסטית בכלי טיס באמצעות כלים חישוביים מתקדמים, ובהרצאתה היא תדבר על מטוסים ללא טייס המשייטים בגבול האטמוספירה ועל תכנון מטוסים קלי משקל, גמישים ויעילים.

נושא ההרצאה באלי'ס פאב יהיה "אנשים ממאדים ומחשבים מנוגה", ובמסגרתה תספר ד"ר עפרה עמיר מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול על אי הבנות בין מחשבים ואנשים ועל הפער בין ההתקדמות העצומה בתחום הבינה המלאכותית והביג דאטה לבין העובדה שמחשבים עדיין אינם מבינים את צורכינו הבסיסיים. עמיר תספר גם על האפשרות לפתח מחשבים שיבינו אותו טוב יותר.

באורבן תדבר מירב אהרון מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים על הנושא "תכנון ערים כמכשיר יעיל לשינוי חברתי". אהרון חוקרת את הקשר בין חברה לתכנון, ואחד ממחקריה האחרונים עסק בהשפעת עיר הבה"דים בנגב על ירוחם וסביבתה, ובהרצאה היא תספר על המרי האזרחי בנושא תכנון ערים כפי שהוא בא לילדי ביטוי בעיתונות הכלכלית.

בליבירה תרצה פרופ' מרים זקסנהויז מהפקולטה להנדסת מכונות על "ממשקי מוח- מכונה – המוח מאחורי הממשק". במחקריה עוסקת זקסנהויז בממשקי מוח-מחשב המאפשרים ערוץ תקשורת ישיר בין המוח לעולם, כך שאפשר להזיז סמן על צג המחשב ולהניע רובוט או פרוטזה ללא הפעלה של הגוף.

באפטר דארק תשוחח פרופ' ליהי צלניק מנור מהפקולטה להנדסת חשמל על הנושא "איך מייצרים עולמות וירטואליים שמרגישים אמיתיים?", ותספר על הטכנולוגיות המשמשות ליצירת מציאות מדומה.

 

 

מהעיר התחתית לכרמל: במוריסון תדבר ד"ר שירלי אברג'ל מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה על הנושא "חושבים כימיה", תספר על חשיבה ולמידה ועל למידה משמעותית במדעים בכלל ובכימיה בפרט, ותענה על השאלה מדוע אנחנו שוכחים מה למדנו בשנה שעברה ואפילו מה למדנו לקראת המבחן האחרון.

בבאר תרצה פרופ' אסתי סגל מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בנושא "חיידקים, שבבים ומה שביניהם" ותספר על הטכנולוגיות שהיא מפתחת לאבחון מהיר של עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה.

בנולה סוקס בנוה שאנן תרצה ד"ר נעמה גבע זטורסקי מהפקולטה לרפואה על הנושא "תקשורת בין חיידקי המעי וגוף האדם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר