הסימולנע (צילום: אלי דדון)
הסימולנע (צילום: אלי דדון)

הסימולנע הגיע לראשונה מרכז הרפואי כרמל

באמצעות הסימולנע - מרכז הסימולציות הרפואיות הנייד היחיד מסוגו בעולם - מתרגלים הצוותים הרפואיים מיומנויות טיפוליות בתחומים שונים

פורסם בתאריך: 10.6.18 12:20

הסימולנע – מרכז הסימולציות הרפואיות הנייד היחיד מסוגו בעולם – הגיע לראשונה למרכז הרפואי כרמל. לדבריו של סגן מנהל בית החולים ד"ר גיל לביא, אשר מרכז את תחום האימון בכרמל, באמצעות הסימולנע, שנרכש על ידי שירותי בריאות כללית ואשר מתנייד על גבי משאית גדולה, מתרגלים הצוותים הרפואיים מיומנויות טיפוליות בתחומים שונים.

הסימולנע כולל ארבעה חדרי סימולציה שמצוידים בטכנולוגיה חדשנית ומדמים סביבת בית חולים. בכל חדר מתאמנים הצוותים על תרחישים רפואיים לשיפור מיומנויות ויכולות תפקוד באירועי חירום. מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות מכרמל יתרגלו בחודש הקרוב באמצעות הסימולנע טיפול בחולה מונשם, החדרת צנתר ורידי מרכזי, החייאה ואימון בתחומי בטיחות מטופל ומניעת זיהומים שבו נדרש הצוות המטפל להגיע לאבחנה ולהמלצה טיפולית במקרה רפואי מורכב תוך זיהוי ליקויים בטיפול.

הסימולנע כולל גם חדר שליטה ובקרה המאפשר לצוות המאמן לעקוב ולנתח את כל המתרחש בחדר הטיפולים, לשנות תרחישים ולהציב אתגרים טיפוליים לרופא המתאמן. הפעילות מתועדת במלואה כדי שהמתאמן יתנסה בכמה אירועים קליניים ובין אישיים ויקבל משוב על חוזקותיו ועל חולשותיו בהיבטים ההתנהגותי, המקצועי והתפעולי.

הסימולנע הוא פרי יוזמתו של פרופ' רוני טפר, טייס קרב בעברו, שהקים את הסימולטק – מרכז הסימולציה של הכללית במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. ביחד עם הנהלת הכללית הוא תכנן ובנה את ניידת הסימולנע.

 

 

סגן מנהל המלר"ד (המחלקה לרפואה דחופה) בכרמל ד"ר מיכאל גולדברג, אשר התנסה בסימולנע, מספר כי מדובר בחוויה יוצאת דופן: "תרגלנו טיפול שנראה אמיתי לגמרי, והפידבקים מצוות הבקרים היו מדויקים ומועילים".

ד"ר לביא: "הסימולנע מרים תרומה משמעותית וייחודית לאיכות ולבטיחות של הטיפול שניתן על ידי צוותי בית החולים".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג: "אני שמח שכרמל הוא בית החולים הצפוני הראשון שמתנסה בטכנולוגיה החדשה של הסימולנע. הניידת מאפשרת לצוותים שלנו אימון ושימור של מיומנויות מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר לטובת המטופלים שלנו".

 

תרגול באמצעות הסימולנע (צילום: אלי דדון)

תרגול באמצעות הסימולנע (צילום: אלי דדון)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר