הריסת המבנים ברחוב יציאת אירופה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
הריסת המבנים ברחוב יציאת אירופה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

לראשונה: תוכנית פינוי-בינוי בשכונות החוף יצאה לדרך

שני מבני רכבת ישנים עם 26 יחידות דיור קטנות ברחוב יציאת אירופה בקרית שפרינצק נהרסו, ובמקומם ייבנה מגדל מגורים חדש של 22 קומות שבו יוקמו 126 יחידות דיור בשטח ממוצע של כ-90 מ"ר

פורסם בתאריך: 10.7.18 13:08

בחלוף 19 שנים ממועד החלטת הממשלה על הפעלת מסלולי פינוי-בינוי במתחמי דיור ישנים הגיעה אתמול (שני) לראשונה תוכנית פינוי-בינוי בשכונות החוף של חיפה לשלב מימוש: התוכנית במתחם יציאת אירופה בקרית שפרינצק.

במסגרת תחילת יישום הפרויקט נהרסו אתמול שני מבני רכבת ישנים ברחוב יציאת אירופה 4 ו-6 אשר גובלים בדרך צרפת מצפון וברחוב הרב רפאל אנקואה מדרום. מבנים אלה כללו 26 יחידות דיור קטנות בשטח ממוצע של כ-42 מ"ר כל אחת, ובמקומם ייבנה מגדל מגורים חדש ומודרני של 22 קומות, שבו יוקמו 126 יחידות דיור בשטח ממוצע של כ-90 מ"ר. את הפרויקט יוזמת חברת הבנייה מחאמיד תופיק והוא תוכנן על ידי משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

יצוין כי זהו פרויקט הפינוי-בינוי המתחמי השני שיצא לדרך בחיפה לאחר תחילת הביצוע של הפרויקט של חברת פרשקובסקי ברחוב ברל כצנלסון בנוה שאנן.

 

המגדל במתחם יציאת אירופה (הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)

 

 

ראש העיר יונה יהב: "חיפה מובילה בתוכניות התחדשות בשכונות העיר הוותיקות, שבמסגרתן מוחלפים מבני רכבת ישנים במבנים מודרניים ומרווחים אשר נבנים בהתאם לתקני הבטיחות המודרניים ולסטנדרטיים הגבוהים, שאותם קבענו לבנייה בעיר. הפרויקט במתחם יציאת אירופה מהווה חוליה רביעית במספר ביישום תוכניות ההתחדשות הענקיות בחיפה שאותן אנו מובילים ביחד עם משרד השיכון, לאחר הפרויקטים ברחוב חביבה רייך בשכונת רמות רמז, במתחם מח"ל בקרית חיים ובמתחם ברל כצנלסון בנוה שאנן, והוא גם חוליה ראשונה ביישום תוכניות התחדשות בשכונות החוף. יישום התוכניות ימצב את השכונות הנמצאות במרחק הליכה מחופי הרחצה וממרכזי התחבורה של העיר כשכונות היוקרה המבוקשות בעיר".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך אישרו לבנות מפלצת כזו באיזור של בניינים נמוכים?
    אין תכנית לעיר הזו ?

  2. רומן(20)

    לא יהיו שם יותר בניינים נמוכים כל העיר עוברת פינוי בינוי ומגדילים את הקומות כי אין כל כך אפשרויות מלבד להרוס את הירוק או לפנות את המפעלים המזהמים שאף בעל שליטה לא רוצה לעשות זאת

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בניין מזעזע. מישהו מבין את פשר החורים האלו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר