ח’אולה לובאני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ח’אולה לובאני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

תוכנית שיקום לחולות סרטן במסגרת מחקר

תוכנית שיקום על ידי מרפאה בעיסוק לנשים שאובחנו וטופלו השנה בסרטן השד מוצעת בשירותי בריאות כללית בחינם במסגרת מחקר

פורסם בתאריך: 29.7.18 07:40

נשים לאחר ניתוח וטיפולים בסרטן השד מתקשות לחזור לתפקוד תקין וסובלות במשך שנים ממגבלה בתנועת הגפיים העליונות, מעייפות, מחולשה ומקשיים בריכוז. הדבר אושש בשני מחקרים שערכה היחידה למחקר של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי בניהולו של ד”ר עוזי מילמן ביחד עם המרפאה בעיסוק ח’אולה לובאני. במחקר משנת 2011 נמצא שהנשים שטופלו בעקבות סרטן השד סבלו מקשיים תפקודיים, מוטוריים וקוגניטיביים, ובמחקר חוזר, שנערך חמש שנים מאוחר יותר על אותן הנשים, נמצא שהתופעות ממשיכות ושהן לא שבו לתפקוד תקין.

על רקע זה פותחה במחוז תוכנית טיפול ייחודית שמוצעת במסגרת מחקר במטרה לשקם את הנשים המחלימות מסרטן שד סמוך לסיום תקופת הטיפולים. התוכנית מבוססת על שישה מפגשי הדרכה דו שבועיים עם לובאני, כאשר המפגש הראשון נערך באחד ממכוני הריפוי של הכללית, והמפגש השני מתקיים כהדרכה מרחוק לאחר שלכל משתתפת בתוכנית ניתנת מערכת הכוללת מצלמה המותקנת על המחשב האישי שלה. טכנולוגיה זו מאפשרת לתת למטופלת הדרכה על ידי המרפאה בעיסוק שמשוחחת איתה וצופה באופן שבו היא מבצעת את התרגול.

 

 

בתוכנית זו משתתפות נשים בגילאים 65-25 בשנה הראשונה לאבחון המחלה, והצוות מצפה כי תודות להתערבות האינטנסיבית יחול שיפור בתפקודן. נושא זה ייבדק לעומק בליווי מחקרי. עורכי המחקר מציינים כי מדובר בתוכנית טיפול ובמחקר פורצי דרך, לאחר שעד כה נערכו בעולם תוכניות דומות בודדות שבכולן ההתערבות היתה בשיחת וידאו בלבד, ואילו בתוכנית שמציעה הכללית מתקיים גם מפגש אישי.

ההשתתפות היא למבוטחות הכללית בלבד, ללא תשלום, והיא מותנית בהסכמה להיכלל במחקר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר