חיפה (צילום: איציק בן מלכי)
חיפה (צילום: איציק בן מלכי)

ההגירה השלילית נמשכת. המאזן: 2,369 תושבים

לפי נתוני הלמ"ס, בשנת 2017 עזבו את חיפה 9,870 תושבים לעומת 7,501 תושבים בלבד שעברו להתגורר בה. אוכלוסיית חיפה הסתכמה בשנה החולפת ב-281,087 תושבים - שיא של כל הזמנים - בזכות הריבוי הטבעי והעולים החדשים

פורסם בתאריך: 26.7.18 08:02

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שנמסרו במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון", נרשמה בחיפה בשנת 2017 הגירה שלילית של 2,369 תושבים (ההפרש בין מספר התושבים שעזבו את חיפה ועברו להתגורר ביישובים אחרים בארץ לבין מספר התושבים שעברו להתגורר בחיפה מיישובים אחרים בארץ). לפי נתוני הלמ"ס, ב-2017 עזבו את חיפה 9,870 תושבים לעומת 7,501 תושבים בלבד שעברו להתגורר בה. הנתונים משקפים שיפור זעום ביחס לשנת 2016, שבה עמד מאזן ההגירה השלילית מהעיר על 2,615 תושבים.

בשנה שעברה אמנם צומצם מאזן ההגירה השלילית ב-246 תושבים, אך מדובר בשינוי מינורי בלבד. יתרה מכך, נתוני 2017 מלמדים כי מאזן ההגירה השלילי מחיפה הסתכם זו השנה חמישית ברציפות ביותר מ-1,000 תושבים בשנה: 1,300 תושבים ב-2013, 1,147 תושבים בשנת 2014, 2,051 תושבים ב-2015, ונוסף על כך נתוני השנתיים הקודמות.

האכזבה היא גדולה בעיקר לנוכח העובדה שבשנים 2009 ו-2010 נראה היה שתופעת מאזן ההגירה השלילי מחיפה נבלמה לחלוטין. ב-2010 היה המאזן 120 תושבים בלבד וב-2009 הוא הסתכם ב-70 תושבים בלבד.

 

 

בתוך כך, ניתן לשאוב עידוד מסוים מכך שביחס לשנת 2016 גדלה אוכלוסיית חיפה בשנת 2017 ב-1,487 תושבים והסתכמה ב-281,087 תושבים – נתון שמהווה שיא של מספר התושבים בעיר בכל הזמנים ומשקף גידול של 0.53 אחוז באוכלוסיית חיפה ביחס לשנת 2016.

על רקע מאזן ההגירה השלילי, המסקנה היא שהגידול באוכלוסיית חיפה אשתקד נובע משתי סיבות עיקריות – ריבוי טבעי משמעותי המגלם הרבה יותר לידות מפטירות והגעתם של עולים חדשים רבים לחיפה. כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני כשלושה שבועות, בשנת 2017 בחרו לגור בחיפה 2,060 עולים.

מדוברות עיריית חיפה נמסר בתגובה: "אוכלוסיית חיפה גדלה בכל שנה בשנים האחרונות והיא עומדת כיום על מספר התושבים הגבוה ביותר בעיר אי פעם. ביטוי לעובדה זו ניתן לראות בחמש השכונות החדשות שנבנות כיום בעת ובעונה אחת ובהתרחבות השכונות הקיימות במסגרת תוכניות התחדשות עירונית שבהן מובילה חיפה ביחס לכל הארץ. דוגמה נוספת ניתן לראות בפיתוח מערכת החינוך בעיר ובעשרות גני הילדים החדשים שנפתחו בה בשנים האחרונות. בשנת 2017 מנתה אוכלוסיית העיר 281,087 תושבים – נתון המהווה גידול של כ-1,500 תושבים לעומת שנת 2016. מאזן ההגירה השלילי הצטמצם בשנה שעברה בעשרה אחוז לעומת המאזן ב-2016. השיפור במאזן נובע ממספר רב יותר של תושבים שעברו להתגורר בעיר בשנת 2017 לעומת השנה הקודמת. בחיפה, כמו בכל עיר מטרופולין, קיימת הגירה ממנה ואליה, הן למרכז הארץ והן לערים הסמוכות לה, שבהן הדיור הוא זול יותר מאז ומעולם. העירייה פועלת לחיזוק מעמדה של חיפה כבירת הצפון, כאשר בנייתו של הנמל החדש, הקמת חזית הים העירונית ועידוד יזמים יביאו לתוספת של אלפי מקומות תעסוקה איכותיים ולגידול טבעי של אוכלוסייה צעירה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. דני דין

    מי רוצה למות בחנק בחיפה ועוד לשלם עבור זה ואו לחילופין למות משעמום

  2. שולי

    זה טיפשי לעשות מאזן הגירה, בלי לחשב את העולים. בפרט שרוב העולים הם מאוקראינה ורוסיה, שזו אוכלוסיה חזקה בפוטנציאל (מבחינת השכלה ותרבות)
    הריבוי הטבעי מראה כנראה על הגירה חיובית של ערבים והחרדים.

  3. קריית שמואל

    הריבוי הוא של חרדים וערבים אוקיי…החזון של יהב זה חיפה בלי חרדים . רק ערבים וחילונים אבל מה החילונים בורחים מחיפה כל עוד רוחם בם. יהב ישאר רק עם ערבים בסוף לכן חייבים כל תושבי חיפה להצביע לעינת קליש רותם לראשות העיר חיפה !!! היא תאחד בין כל תושבי העיר וכמובן תפריח את העיר המפתוררת לצערנו אודות ליונה יעב

  4. רמי חן

    בכל שנה בשנים האחרונות נוטשים את העיר כ- 10,000 תושבים. נוטשים מתוך הבנה וידיעה שאין עתיד טוב באופן שהעיר הזו מנוהלת. 10,000 של נוטשים מהאוכלוסיה היותר חזקה, משכילה, תורמת שבניה הם העתיד של העיר. נטישה מובהקת של מי שמבין שלא ניתן לחיות בעיר זו שהופכת ליותר מסכננת חיים, שהתחלואה בה רק תלך ותחמיר עקב הרחבת בז"ן, מפעלים במפרץ והרחבת נמל חומרים מסוכנים, עיר ללא תוכנית מתאר כבר למעלה מ- 80 שנים, שתוכנית המתאר החדשה חפ/2000 שלה מיושנת עוד לפני שאושרה (שלאחרונה עצר אותה בית המשפט המחוזי) ולא מתאימה לעיר שרוצה באמת להתפתח, שלא נלחמת על השטחים המגיעים לה בנמל חיפה, בפארק הקישון ועוד… בקיצור דרדור מפחיד שבכל שנה עוד 10,000 תושבים מבינים ובורחים!!!

    עצוב לעיר ולתושבים ותעודת עניות לראש העיר והקואליציה שלו המובילים למצב עגום- מביש זה!

  5. הנמל 51

    האמת. כל עיתון משהן אחר כלבו- הגירה שלילית , ידיעות חיפה- חיפה עוברת מהפך עצום שכונות מגורים חדשות שדה תעופה בינלאומי( אחרי רעידת האדמה הבאה), נמל לאוניות פאר( עד לשביתה הבאה ) רכבל בשמי חיפה( יעבוד שעתיים וישן 22 שעות) בורסה בחיפה( תלוי אם ימצאו מגדל לבורסה) ועד בדיחות שונות , לעיר קשה להתאושש ממכת המוות שנחתה עליה ב 15 שנה האחרונות ולשקם אותה יקח יובל

  6. יהב הרס את העיר

    החרדים בחיפה שקטים ולא מזיקים.הם שקטים ולא אלימים כמו בבית שמש או מאה שערים.הם גם יושבים במקומות מוגדרים בויזניץ ורמת הדר ולא מתפזרים.
    לעומתם אדון יהב דוגל כנראה בכניסה של ערבים מהגליל לחיפה כי הם הכוח האלקטורלי שלו בבחירות.רוב העובדים בעירייה הם מחליסה וההואדי ואין סיווג למי ששירת בצבא בקבלה לעבודה בעירייה.דבר נוסף זה שהערבים בחיפה מבחינה כלכלית מאד מבוססים והם רוכשים דירות בכל העיר ולצערי אז מתרחש מה שקורה בכל מקום אחר.שיש ערבי אחד בבנין לא מתרגשים אבל שיש כבר 2 ו3 ערבים הדיירים היהודים עוזבים בורחים.
    זה קורה בקרית אליעזר,בשי עגנון,בכרמל צרפתי,בהדר מזרחי,בתל עמל,ברזיאל פאר ואפילו ביפה נוף
    אם לא יהיה פה שינוי בתפיסה ועידוד אוכלוסיה יהודית להשאר המצב מדאיג.איכות וזיהום האויר פחות מטרידה את התושבים מאשר הדמוגרפיה ההולכת ומשתנה.
    עובדה שלקריות של חיפה שסובלות מיותר זיהום עוברים רוב התושבים היהודים והבנייה שם וההגירה החיובית במימדים עצומים.
    הגיע הזמן לשינוי בחיפה.יהב אנא תסיים את תפקידך ותן למישהו ציוני לנסות לשקם את העיר

  7. א

    רק מטומטם יעבור לגור בעיר שיש בליבה בית זיקוק.
    בז״ן = חורבן
    לפחות עבור חיפה
    למשפחת עופר היא דווקא הצלחה גדולה, לא סתם הם מרחיבים עכשיו

  8. יעקב אתגר

    יהב כנראה שונא את חיפה אחרת איך נחתן ךהסביר את הרצון שלו למלא אותה בערבים בזיהום בחיסול כל דבר טוב…מצנע וינב חעסלו את חיפה קשה להאמין אבל ההרס נראה בכל מקום

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השגיאה היסודית שהביאה להגירה שלילית היא תוכנית המתאר המגבילה גובה הבנינים כאשר אין מקומות מגורים לא יוצרים עסקים. עסקים הם מקומות עבודה. כיצד היו צריכים לנהל את תוכנית המתאר:לתת ליזמים לקנות דירות בהדר הכרמל לצורך הריסת בניינים ולתת ליזמים לבנות לגובה למשל 20 קומות היו מחיים את הדר הכרמל. מה יש לאדם מחיפה לרדת להדר הכרמל מהכרמל כאשר העיר התחתית ריקה עזובה והבנינים בשטח המיובש כלומר רחוב העצמות אין בו משרדים והחנויות ריקות. יש ליצור שטח מגורים בשכירות הוגנת לזוגות וליחידים.העיריה צריכה לעשות זאת כי הנכסים השוממים ברחוב העצמאות שייכים לה . שמירת תקינותם כיום כפי שהם הינו פשע של העיריה נגד רכוש הציבור – העירוני. לשחרר חסמים במחלקת רשיונות וכן במשרד מהנדס העיר זה במקצת עצותי לפרנסי העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר