המרכז הרפואי בני ציון (צילום: קובי פאר)
המרכז הרפואי בני ציון (צילום: קובי פאר)

רפואה מותאמת אישית – אונקולוגיה בחזית המדע

במרכז הרפואי בני ציון מציעים טיפולים מתקדמים לסרטן הריאות אשר מצליחים לעכב ואף לעצור את צמיחת התאים הסרטניים. ד"ר עבד אגבאריה, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים: "אנו מספקים טיפול מבוסס בדיקות גנומיות מתקדמות שמשפרות משמעותית את אחוזי ההצלחה"

פורסם בתאריך: 25.10.18 17:19

"הבדיקות הגנומיות המקיפות, מאפשרות לסרוק מאות גנים בגידול הסרטני ולאתר מתוכן את אותה מוטציה ספציפית בגן שמניעה את התפתחות הגידול". אומר ד"ר עבד אגבאריה, מנהל המכון האונקולוגי בני ציון. "המידע המדויק על ההרכב הגנטי של הגידול מאפשר לרופא המטפל להתאים טיפול ממוקד כנגד המוטציה ולעצור את התפתחות הגידול".

בדיקה מותאמת אישית

ד"ר אגראביה מציין, כי הטיפול ברפואה מותאמת אישית במחלת הסרטן הוא הריפוי של העתיד, וכבר היום הוא ניתן לשימוש ומשיג תוצאות מרשימות. "הבדיקות הגנומיות המקיפות הופכות לסטנדרט טיפולי אשר באמצעותו הרופא מתאים את הטיפול המדויק והטוב ביותר למטופל, באמצעות טיפולים ממוקדי מטרה או אימונותרפיים המפעילים את מערכת החיסון של הגוף נגד הגידול". הוא אומר.

כיצד זה מתבצע?

"בתחילה מבצעים בדיקות היסטולוגיות סטנדרטיות אשר מספקות לנו מידע ראשוני לגבי סוג הגידול וסממנים בסיסיים. בהמשך, האפיון הגנומי, מראה רבדים עמוקים יותר בתוך ה- DNA של הגידול ומאתר את השינוי בגן אשר נגדו ניתן להפעיל טיפול מותאם אישי ומכוון מטרה".
מהם היתרונות המרכזיים באבחון הגנומי?
"האבחון הגנומי מספק רמות איכות ודיוק. באמצעותו אנו בודקים מספר מוטציות ולא רק אחת בכל פעם (כפי שמבוצע באבחונים המסורתיים) כך שלא מפספסים אף אחת. כך אנו מצליחים לאתר בדיוק רב את אותן מוטציות שגורמות להתפתחות מהירה ולא בריאה של התאים, ולנסות לבלום אותה".

כיצד נקראת הבדיקה?

"בדיקת 'פאונדיישן וואן' היא הבדיקה ברמה הגבוהה ביותר של אפיון גנומי שקיימת היום ופועלת בשיטה ייחודית על מנת לבודד את ה- DNA של הגידול וסוקרת במקביל 315 גנים הידועים כמניעים התפתחות של גידולים סרטניים. הבדיקה בוצעה על למעלה מ- 180,000 דגימות מגידולים סרטניים שונים. בחודש דצמבר האחרון, אישר לראשונה ה- PDA את הבדיקה הגנומית 'פאונדיישן וואן' להתאמת טיפול ממוקד למחלת הסרטן".

הבדיקה הגנומית תהיה הסטנדרט החדש לטיפולים בסרטן?

"בהחלט. בעתיד בקרוב לא נוכל לטפל בחולים ללא בדיקה גנומית מקיפה. ישנם גידולים שכבר היום מצריכים את הבדיקה הזו והיא קריטית לטיפול בהם. הטכנולוגיות החדשות לריצוף גנומי אפשרו כ- 15 תתי סוגים של סרטן הריאה המוגדרים ע"פ המוטציה המרכזית שמניעה את התפתחות הגידול, לצד מדדים נוספים כגון עומס מוטציות ואי יציבות גנומית שאיתורן עשוי לשנות את הטיפול עבור החולה ואת מהלך המחלה".

בדיקה גנומית במרכז הרפואי בבני ציון

ד"ר עבד אגבאריה אומר: "כיום, מטופלים במרכז הרפואי בני ציון מופנים על ידינו לביצוע בדיקה גנומית במסגרת פרטית, אולם בקרוב ובמסגרת שיתוף פעולה חדשני בין המכון האונקולוגי ובין המכון הגנטי במרכז הרפואי, אנו נבצע בדיקה גנומית במרכז עצמו, כך שנוכל לחסוך זמן ועלויות יקרות למטופלים שלנו".

ד"ר עבד אגבאריה הקים את המכון האונקולוגי במרכז הרפואי בני ציון לפני כשנתיים וכיום הוא מנהל אותו. הוא מומחה באונקולוגיה רפואית ורדיותרפיה, סרטן ריאות ובית החזה, ובין תחומי הטיפול שלו: טיפול בסרטן הריאות ובית החזה; טיפולים ביולוגיים ומולקולריים מותאמים אישית; טיפולים אימונותרפיים וטיפולים חדשים אחרים בתחום סרטן הריאה. מעורב במחקרים קליניים בינלאומיים בתחום סרטן הריאות ובהנגשת טיפולים חדשים לחולי סרטן הריאות.

 

חשוב לדעת! כל חולה שאובחן והוגדר כחולה במחלה אונקולוגית, המחייבת טיפול פעיל (כירורגי או תרופתי) יש לו את חופש הבחירה לבחור לקבל את הטיפול המאושר בסל הבסיסי במחלתו בכל בית חולים ציבורי.

ד"ר עבד אגבאריה

ד"ר עבד אגבאריה

 


הכתבה השיווקית נכתבה בשיתוף עם המרכז הרפואי בני ציון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר