נמל המפרץ
נמל המפרץ

מתקרבת ההכרעה על שיוכו המוניציפלי של נמל המפרץ

בהחלטת ביניים של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בהליך ההתנגדויות לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ נכתב כי בכוונתה של הוועדה הגיאוגרפית "למצות את ההליכים הכרוכים בגיבוש ההמלצות בתקופה שאחרי הבחירות"

פורסם בתאריך: 13.11.18 08:01

מתקרבת ההכרעה בסוגיה כבדת המשקל של שיוכו המוניציפלי של נמל המפרץ. החלטת הביניים שפרסמה אתמול (ראשון) הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בהליך ההתנגדויות לתוכנית המפורטת של הנמל החדש והשנוי במחלוקת לא כללה אמנם מענה להתנגדויות, וזאת עקב הארכת ההליך, אך פורטה בה התייחסות בעלת משמעות רבה בקשר לתחום השיפוט המוניציפלי של נמל המפרץ. מההתייחסות עולה כי מתקרבת הכרעתה של הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים בסוגיה.

רבות דובר בשנים האחרונות על המחיר היקר שהקריבה חיפה לטובת הפעילות הנמלית בעיר, אך בנובמבר 2017 חשף "כלבו – חיפה והצפון" שאפילו את הגמול הבסיסי ביותר עבור תמיכתה באינטרסים הנמליים לא זכתה עיריית חיפה לקבל. מבדיקת האתר עלה כי השטח שעליו יופעל נמל המפרץ (שטח ים מיובש), אשר מוקם ביוזמת חברת נמלי ישראל סמוך לשפך נחל הקישון לים, לא הועבר לתחום השיפוט המוניציפלי של עיריית חיפה חרף בקשותיה.

 

 

כיום מוגדר שטח נמל המפרץ כשטח ללא שיפוט, כלומר אינו שייך כיום לאף רשות מקומית. המשמעות של הותרת השטח מחוץ לחיפה היא שהעירייה לא תקבל את תשלומי המיסוי המוניציפלי שמקורו בנמל החדש, ובהם ארנונה, אגרות והיטלים שונים.

על ההכרעה הקרבה בסוגיה נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית: "בתנאים למתן תוקף לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ נקבע כי הוועדה המחוזית תעודכן לגבי התקדמות תהליך העברת תחום השיפוט של הנמל במסגרת דיוני הוועדה הגיאוגרפית. מהוועדה הגיאוגרפית נמסר במסמך מיום 28 באוקטובר שהטיפול בנושא מצוי בשלב שמיעת הצדדים ושבכוונת הוועדה למצות את ההליכים הכרוכים בגיבוש ההמלצות בתקופה שאחרי הבחירות לרשויות המקומיות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עצוב מאד

    תחת יהב חיפה רק הפסידה והפסידה.
    איפה שלא מסתכלים רואים עוד הפסד.
    ולא נראה שקליש כבר תוכל לשנות מגמה זו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר