גן המשחקים ברחוב מרסיי (צילום: ראובן כהן)
גן המשחקים ברחוב מרסיי (צילום: ראובן כהן)

עודכנו הקריטריונים להיטל שטחים ציבוריים פתוחים

מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן קבע כי הקריטריונים החדשים לחיוב בעלי נכסים בהיטל הקמת שטחים ציבוריים פתוחים כוללים את המרחק של הנכס מהשצ"פ ואת רמת הפיתוח של השטח

פורסם בתאריך: 3.12.18 13:46

מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן פרסם הודעה המפרטת את החלטתו לעדכן את הקריטריונים לחיוב בעלי נכסים בעיר בהיטל הקמת שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים). לפי העדכון יושת ההיטל רק על נכסים המצויים במרחק אווירי של פחות מ-900 מטר מהשצ"פ.

היטל השצ"פים הוא מס עירוני חדש יחסית, ולפיו יכולה העירייה להשית אותו גם על תושבים שבשכונת מגוריהם כבר קיים שצ"פ. מס זה נגזר מהוראות חוק עזר שאושר במועצת העיר כבר בנובמבר 2002, אך הוא נכנס לתוקף רק בפברואר 2014 לאחר שוטרמן פרסם הודעה שפירטה את רשימת הנכסים בעיר המהווים שצ"פ. פרסום ההודעה הוא תנאי להפעלת החוק.

על פי חוק העזר, היטל השצ"פ יוטל על בעל נכס שנבנה על מגרש ריק עם תחילת העבודות להקמת שצ"פ חדש באזור מגוריו או כאשר לבעל הנכס מאושרת תוספת בנייה בנכס למרות שבאזור מגוריו כבר קיים שצ"פ.

 

 

החלטתו החדשה של מהנדס העיר קובעת קריטריונים להטלת ההיטל שלא נכללו בחוק העזר, והדבר התאפשר לדבריו מכיוון ש"רשימת השצ"פים היא דינמית ומתפרסמת עם עדכונים כנדרש על פי חוק על מנת ליידע את הציבור". החידוש המרכזי בהחלטתו של וטרמן הוא הגדרת אזור ההנאה מהשצ"פ על בסיס מרחק, ובהיבט זה נקבע כי לצורך החיוב בהיטל די בכך ששטח כלשהו מהנכס מצוי בתוך הטווח של 900 מטר מחלק כלשהו של השצ"פ.

קריטריון חדש נוסף קובע את רמת הפיתוח של השצ"פ כתנאי לחיוב בהיטל: בנכסים המשמשים למגורים ייחשב שצ"פ ככזה המיועד לשמש את הנכס אם יש בו לפחות אחד ממרכיבים אלה – גני משחקים, מתקני נופש וספורט, מתקני בידור, פרגולות, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, משטחים מרוצפים ומתקני הצללה. לגבי נכסים שאינם משמשים למגורים, כגון תעשייה, מלאכה, משרדים, מסחר ומלונאות, ייחשב שצ"פ כמיועד לשמש את הנכס אם יש בו לפחות אחד ממרכיבים אלה – נטיעות, מדשאות, משטחים מרוצפים, משטחים סלולים, שבילים, כיכר עירונית, מעבר, מתקני הצללה, מתקני ספורט וריהוט גן.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כותרת המציאות

    כותרת מציאותית: "עודכנו הקריטריונים לעוד שוד היטלים מיותרים מכיסי הציבור כדי לממן שכר 50 אלף שקל ופנסיות תקציביות לכל הוטרמנים בעיריית חיפה. העירייה מוסרת שהיא כבר בתהליך לחשוב על עוד מיסים ואגרות כדי להמשיך לשדוד את הציבור"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר