משתתפי הסדנה למדריכים קליניים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
משתתפי הסדנה למדריכים קליניים במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

15 אחים ואחיות השתתפו בסדנה למדריכים קליניים בכרמל

במרכז הרפואי כרמל הסתיימה סדנה מתקדמת למדריכים קליניים, שתפקידם הוא להוביל את תחום ההדרכה המקצועית לסטודנטים, לאחים ואחיות חדשים ולכל אנשי צוות הסיעוד במחלקות השונות

פורסם בתאריך: 16.12.18 08:55

במרכז הרפואי כרמל הסתיימה סדנה מתקדמת למדריכים קליניים בהשתתפותם של 15 אחים אחיות – חלקם מדריכים חדשים וחלקם ותיקים. תפקידו של המדריך הקליני הוא להוביל את תחום ההדרכה המקצועית לסטודנטים, לאחים ואחיות חדשים ולכל אנשי צוות הסיעוד במחלקות השונות.

במפגשי הקורס, שאותו הובילו מרכז פיתוח מקצועי בסיעוד בבית החולים יגאל זלאטקין ומרכזת תחום פיתוח מקצועי באגף הסיעוד בחטיבת בתי חולים בהנהלה הראשית של שירותי בריאות כללית אתי דורי, דנו המשתתפים בתיאום ציפיות לגבי תפישת התפקיד של המדריך הקליני, במשימתו להטמיע את תפישת האח מרכז הטיפול ובקבלה ומתן של כלים לחניכתם של סטודנטים ואחים ואחיות חדשים, ותרגלו כלי תצפית וחניכה חדשים שיוצרים משוב אפקטיבי לאח החונך.

דורי: "למדריך הקליני יש חלק חשוב בצוות המוביל במחלקה והוא אחראי לפיתוח הידע והמיומנויות הקליניות של הלומדים, לניהול, תכנון ותיאום ההתנסות הקלינית לפי המטרות שהוצבו להתנסות וללומד, ולהבטחת איכות הטיפול שניתן על ידי הסטודנט או האח החדש. במסגרת זו של אחריותו המשמעותית של המדריך הקליני מאפשרת הסדנה לעבד דילמות הקשורות בחניכה, באחריות ובמוטיבציה של סטודנטים ואחים חדשים, ובהטמעת תפישת האח כמרכז טיפול".

 

 

במהלך הקורס דנו המדריכים הקליניים עם מנהלות הסיעוד המחלקתיות שלהם בתיאום הציפיות המובנה בין המנהלות למדריכות הקליניות, והציגו את הנושאים בתחום העשייה הסיעודית שמביאים לידי ביטוי את המודל של אח מרכז טיפול.

יאנה ציפורה, שמשמשת אחות בחדר המיון של כרמל זה שבע שנים, השתתפה לראשונה בסדנה. "הקורס אפשר לי לראות ולהבין מה קורה במחלקות אחרות בבית החולים", היא סיפרה, "קיבלנו רעיונות לשיטות הדרכה חדשות והעלינו את המודעות לחשיבותו של המדריך הקליני. קיבלנו כלים טובים להתנהלות, לשיפור ולתרומה בקידום הדור הבא של האחים והאחיות בכרמל".

מנהלת הסיעוד של כרמל אהובה טל: "המדריך קליני בכרמל הוא חלק מצוות ההובלה של המחלקה. המדריך הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה שמהווה דוגמה לעשייה מקצועית. הוא משפיע רבות על קליטתם של סטודנטים ואחים ואחיות חדשים, ומסייע בהובלת פרויקטים. המדריכים הם השדרה הניהולית העתידית שלנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר