נמל המפרץ
נמל המפרץ

היום: ההכרעה על התוכנית המפורטת לנמל המפרץ

לאחר הדיון שהתקיים לפני כחודש בהתנגדויות לתוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ אמורה היום הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להכריע בנושא

פורסם בתאריך: 19.12.18 07:56

היום (רביעי) צפויה להתקבל הכרעתה הגורלית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה על התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ. לאחר שלפני כחודש קיימה הוועדה דיון ראשון בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית, היום היא אמורה להמשיך את הדיון ולהכריע בתוכנית.

עניין מיוחד מעוררת ההכרעה בהתנגדויות שבהן נדרשת הוועדה לחייב את חנ"י במילוי מטלה ציבורית-עירונית משמעותית כתנאי לאישור התוכנית.

חבר מועצת העיר לשעבר זאב סילס דרש להתנות את אישור התוכנית בפינוי מערב נמל חיפה מפעילות נמלית ובביצוע פרויקט חזית הים העירונית בשטחו, ורשות נחל הקישון דרשה לחייב את חנ"י לסייע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון ובתחזוקתו. בדומה לרשות, גם הקואליציה לבריאות הציבור חיברה בין המטלה לפארק המורד ודרשה לחייב בביצועו את חנ"י כפיצוי על כך שלצורך הקמת הנמל יובש הים בשטח של כ-1,000 דונם, שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב.

 

 

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת שקובעת את השימושים המדויקים בנמל.

בדיון אמורה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה להציג את עמדתה בקשר לתוכנית המפורטת. בישיבתה לפני כשבועיים החליטה הוועדה המקומית להתנגד לתוכנית במתכונתה הנוכחית ולבקש להשהות את אישורה "עד למיצוי תהליכי תיאום התכנון הכולל לשדה התעופה חיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי". הפיצוי המשמעותי שהחליטה הוועדה המקומית לדרוש כתנאי להפעלת נמל המפרץ הוא העברת שטחו לתחום השיפוט המוניציפלי של חיפה ולתחום התכנוני של הוועדה המקומית. כיום מוגדר שטח נמל המפרץ כשטח ללא שיפוט, כלומר אינו שייך לאף רשות מקומית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר