נמל המפרץ
נמל המפרץ

התנגדות העירייה לנמל המפרץ תידון ב-19 בדצמבר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פרסמה את סדר היום לישיבה שבה תמשיך לדון בהתנגדויות לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ. במרכז הדיון תעמוד ההתנגדות של ראש העיר עינת קליש רותם, שקיבלה ארכה כדי להציג את עמדתה

פורסם בתאריך: 29.11.18 11:46

הדיון בהתנגדויות לתוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ יחודש בעוד כשלושה שבועות. אתמול (רביעי) הופץ סדר היום של ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שזומנה ל-19 בדצמבר, ולפיו במועד זה היא תמשיך לדון בהתנגדויות. כזכור, בדיון הקודם בתחילת החודש נתנה הוועדה ארכה לעיריית חיפה בהנהגתה החדשה של עינת קליש רותם לצורך הצגת עמדתה ביחס לתוכנית שהופקדה במהלך מערכת הבחירות. ההתנגדות של העירייה מעוררת עניין ציבורי רב והיא תעמוד במרכזו של הדיון הנוסף.

הדרישות בהתנגדויות שהוגשו עד כה נעות בין ביטול התוכנית בשלמותה להטמעת שיפורים סביבתיים בה, ולמתנגדים תינתן אפשרות להתייחס להתנגדות שתגיש העירייה. בסיום הדיון צפויה להתקבל הכרעה של הוועדה המחוזית בכלל ההתנגדויות.

 

 

עניין מיוחד מעוררת ההכרעה בהתנגדויות שבהן נדרשת הוועדה לחייב את חנ"י במילוי מטלה ציבורית-עירונית משמעותית כתנאי לאישור התוכנית. חבר מועצת העיר לשעבר זאב סילס דרש להתנות את אישור התוכנית בפינוי מערב נמל חיפה מפעילות נמלית ובביצוע פרויקט חזית הים העירונית בשטחו, ורשות נחל הקישון דרשה לחייב את חנ"י לסייע בפיתוח פארק מורד נחל הקישון ובתחזוקתו. בדומה לרשות, גם הקואליציה לבריאות הציבור חיברה בין המטלה לפארק המורד ודרשה לחייב בביצועו את חנ"י כפיצוי על כך שלצורך הקמת הנמל יובש הים בשטח של כ-1,000 דונם, שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב.

התנגדות משמעותית נוספת הוגשה על ידי ליהי שחר ברמן, ממובילי ארגון מגמה ירוקה, ובה נטען: "תוכנית זו היא אחת מכמה תוכניות שעניין כולן הוא נמל המפרץ. פירוק זה לכמה תוכניות מקשה הן על הרשויות והן על הציבור לתפוש את התמונה התכנונית השלמה לנמל המפרץ ולהבין את סכום ההשפעות המתוכננות שלו. אנו מבקשים להתנגד להקמת נמל דלקים ומתקני אחסון חומרים מסוכנים במסגרת התוכנית".

יצוין כי לפני כחודשיים, בהיותה מועמדת לראשות העיר, הגישה קליש רותם התנגדות לתוכנית נמל המפרץ והציגה נגדה שתי טענות מהותיות – האחת בנושא בלימת פיתוחו של שדה התעופה חיפה שנמל המפרץ נבנה מולו, והשנייה בנושא האפשרות להקמת נמל דלקים בנמל המפרץ. כעת נראה כי טענותיה יוטמעו בהתנגדות הרחבה יותר של העירייה בראשותה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שדה בינלאומי לטיסות לו קוסט רבות ביום =זיהום אויר נוסף+רעש בהקפה לנחיתה מעל הקריות והמפרץ+תוספת סיכונים.
    מיותר לחלוטין, להוסיף שדה תעופה פעיל בנוסף לפעילות של 3 הנמלים במפרץ ולתנועת המשאיות המרובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר