פסי מסילה נפרקים בנמל חיפה (צילום: דוברות רכבת ישראל)
פסי מסילה נפרקים בנמל חיפה (צילום: דוברות רכבת ישראל)

3,000 יחידות של פסי מסילה נפרקים בנמל חיפה

פסי מסילה באורך של 26 ק"מ מתוצרת חברת תריניקי הצ'כית נפרקים בימים אלה בנמל חיפה. אורכו של כל פס הוא 18 מטר, משקלו הוא 1.08 טון ועלותו היא 3,300 שקל. בסך הכל נפרקים בנמל פסים בשווי של כעשרה מיליון שקל ובמשקל כולל של 3,240 טון

פורסם בתאריך: 28.1.19 14:54

התוכנית להכפלת מסילות החוף עדיין רחוקה מאוד מאישור ומביצוע, אך בינתיים פועלת רכבת ישראל לשדרוג המסילות הקיימות. בימים אלה נפרקים בנמל חיפה 3,000 יחידות של פסי מסילה מתוצרת חברת תריניקי הצ'כית אשר מרכיבים ביחד 26 ק"מ של מסילה.

פסים אלה ישמשו להחלפת מסילות ישנות במסגרת מבצעי תשתית לשדרוג מסילת קו החוף במקטעים בין תל אביב לחיפה ולחיבור קו החוף לרכבת השרון. אורכו של כל פס חדש הוא 18 מטר, משקלו הוא 1.08 טון, עלותו היא 3,300 שקל, וכל קילומטר של מסילה מורכב מ-114 פסים. בסך הכל נפרקים מהאוניה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כעשרה מיליון שקל ובמשקל כולל של 3,240 טון.

 

 

עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים באמצעות שני מנופים ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל הפזורים בארץ, ומשם הם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית. יצוין כי בישראל יש כ-1,500 ק"מ מסילה, שעליהם עוברות כ-650 רכבות ביממה.

מרכבת ישראל נמסר: "הצמיחה המבורכת במספר הנוסעים מחדדת את הצורך בהרחבת התשתית הרכבתית, לצד שדרוג התשתית הקיימת, במטרה להגדיל את תדירות הרכבות המופעלות ולשפר את השירות. צוותי רכבת ישראל פועלים בהתאם לתוכניות עבודה סדורות ומניחים מדי שנה עשרות רבות של מסילות חדשות בפרויקטי תשתית ברחבי הארץ, לצד החלפת מסילות קיימות ושדרוגן".

 

פסי המסילה מועמסים על קרונות הרכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

פסי המסילה מועמסים על קרונות הרכבת (צילום: דוברות רכבת ישראל)

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר