פענוח מילולי במכון דימות (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
פענוח מילולי במכון דימות (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בכללית: פענוח מילולי של בדיקות דימות

במכוני הדימות של שירותי בריאות כללית במרכזים הרפואיים לין וזבולון הוטמעה טכנולוגיה חדשה של פענוח מילולי שחוסכת זמן מהרדיולוג ומקצרת את משך ההמתנה לתוצאות הבדיקה

פורסם בתאריך: 7.2.19 11:56

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הטמיעה טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת הקלדה קולית בזמן אמת של הפענוח המבוצע על ידי רופאים רדיולוגים במכוני הדימות במרכזים הרפואיים לין וזבולון.

לדבריו של מנהל המחשוב במחוז ישראל פריימן, המערכת החדשה מאפשרת הכתבה בדיבור ספונטני של הפענוח וממירה את הדיבור לטקסט מוקלד ברמת דיוק של יותר מ־95 אחוז. המערכת מאפשרת גם הקלדה קולית במקביל לביצוע הבדיקות והפענוחים, וביכולתה להמיר לטקסט כתוב גם מונחים רפואיים בעברית ובאנגלית.

 

 

מנהל מערך ההדמיה של הכללית במחוז ד”ר האשול שרבל מציין כי יתרונה של המערכת הוא בכך שהיא מאפשרת לרדיולוגים להתמקד בעבודתם ולא לכלות זמן יקר בשימוש במקלדת. יתרון נוסף הוא בכך שבדרך זו נמנעות טעויות אנוש שמתרחשות בהקלדה ידנית. כתוצאה מכך מפנה המערכת למפענח זמן להגברת קצב הפענוחים ומקצרת את משך ההמתנה לקבלת תוצאות בדיקות הדמיה.

בכללית מציינים כי זהו השלב הראשון בדרך להטמעתה של המערכת במכונים נוספים ובבדיקות נוספות, וכי טכנולוגיה זו מצטרפת לחידושים נוספים שהנהיגה הכללית לשיפור ייעול שירות ההדמיה, ובהם מערך של פענוח מרחוק.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר