האונייה "Maersk Hamburg" (צילום: יאן וו. מונסטר)
האונייה "Maersk Hamburg" (צילום: יאן וו. מונסטר)

בדרך לחיפה: שתי אוניות המכולה הגדולות ביותר שעגנו בארץ

האוניות "Maersk Hamburg" ו-"Maersk Havana", שהראשונה שבהן צפויה להגיע לנמל חיפה ב-1 במאי, הן באורך של כ-360 מטר וברוחב של 54 מטר, והן נושאות על סיפונן כ-15,300 מכולות. עד כה עגנו בנמל אוניות עם מטען של עד 13,000 מכולות בלבד

פורסם בתאריך: 28.3.19 16:58

שתי אוניות מכולה הגדולות יותר מכל אונייה שעגנה אי פעם בישראל עושות את דרכן מסין לנמל חיפה, והראשונה שבהן צפויה להיכנס לנמל ב-1 במאי. האוניות יעגנו במסוף כרמל, שבתקופה האחרונה הועמק והותקנו בו שני מנופים חדשים בעלי זרוע ארוכה במיוחד אשר יכולים לפרוק ולהטעין מכולות על אוניות רחבות גוף.

האונייה הראשונה, "Maersk Hamburg", היא אונייה חדשה שהושקה רק בשנה שעברה. אורכה הוא כ-360 מטר, רוחבה הוא 54 מטר והיא נושאת 15,300 מכולות. האונייה יצאה השבוע מנמל טיאנג'ין שליד בייג'ינג בדרכה לנמלים נוספים בסין, ומשם היא תפליג לנמל בוסאן בדרום קוריאה ותמשיך מערבה דרך הים האדום לתעלת סואץ. לאחר חציית התעלה תפליג האונייה לנמל חיפה, וממנו היא צפויה להמשיך לנמל קופר בים האדריאטי ומשם לחזור לסין דרך תעלת סואץ.

 

 

האונייה השנייה, "Maersk Havana", שהיא בעלת נתוני קיבולת זהים לזו של "Maersk Hamburg", תגיע לחיפה לקראת הקיץ.

בנמל מציינים שעד כה פקדו את הנמל אוניות עם מטען של עד 13,000 מכולות בלבד. הגעתן של שתי האוניות לארץ התאפשרה במסגרת שיתוף הפעולה בין חברת הספנות הישראלית צים לשתי חברות הספנות הגדולות בעולם – Maersk מדנמרק ו-MSC שבסיסה בשווייץ.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יונה יהב וישראל כץ קברו את המפרץ

    רוצים אויר נקי וחופים ללא שפכי המכולות הללו, כבר לא מרגש אותנו החיפאים.

  2. אבנר בן נר

    מה הקשר בין אניית מכולות לשפכים? אלה אניות נקיות ולא מזהמות כלל. מה אתם זורקים על יהב רפש …סתם… שדה תעופה בינלאומי גדול יזהם יותר…כולל רעש נוראי..

  3. שאלה

    האם יש עניין לציבור במידע השיווקי הזה שמופת מהנמלים? מה אנחנו אמורים לקבל מכתבה כזו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר